Ska laga korv med mos ikväll. Vad ska man ha för tillbehör till detta enligt er?
*Korv rejäl och riktig, ingen halv fabrikat.
*Potatis med mkt smör och mjölk samt en touch av vit peppar och muskotnöt.
*Sötstark senap jonnys
*räksallad hemmagjord (här tar jag gärna förslag på vad man ska använda), jag brukar köra räkor, lika delar majo/creme fraise, dijon, liten nypa bara pepparrot.
Vad mer kan man ha eller vad fattas enligt dig?
Sallad kanske, gröna blad med lite tomat och gurka?
Ska laga korv med mos ikväll. Vad ska man ha för tillbehör till detta enligt er?
*Korv rejäl och riktig, ingen halv fabrikat. *Potatis med mkt smör och mjölk samt en touch av vit peppar och muskotnöt.
*Sötstark senap jonnys
*räksallad hemmagjord (här tar jag gärna förslag på vad man ska använda), jag brukar köra räkor, lika delar majo/creme fraise, dijon, liten nypa bara pepparrot.
Vad mer kan man ha eller vad fattas enligt dig?
Sallad kanske, gröna blad med lite tomat och gurka?
Jag brukar mosa ner en buljongtärning i moset; den ger god och kryddig smak.
Räcker bra med lite rostad lök och en klick lingon.
På senapsfronten tar jag hellre någon grovmald traditionell variant istället för sötslisket från Johnnys.
Räcker bra med lite rostad lök och en klick lingon.
På senapsfronten tar jag hellre någon grovmald traditionell variant istället för sötslisket från Johnnys.
Hahah ja en sån ciggarett båt! Nä vi snackar korv här inne!
Jag glömde säga att lite ketchup är faktiskt inte helt fel brevid senapen .. men det kanske inte behövs med räkröran. äter själv aldrig räkröra till korv m mos. en klick gurkmajonäs däremot
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!