2022-04-05, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Zelensky satte ju alla sina politiska motståndare i fängelse och journalister får inte skriva något negativt om honom. Ukraina är Europas mest korrupta land. Du verkar ha fel uppfattning om Ukraina.

Och du verkar rätt okunnig om Ukraina. Har hänt en del på sista tiden. Är inte längre så som under Tymoschenko tid.
Citera
2022-04-05, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Den här troll debatten har gått över styr. Om man inte tycker och tänker precis som de "utvalda goda" så är man ett troll.

För ett tag sedan var alla "vaccinations-troll" om man inte delade de "upplystas" självgoda åsikter.

jag konstaterar torrt att en ca 75% av befolkningen är intellektuellt torftiga individer och nöjer mig med det.

Ibland är en spade helt enkelt en spade. Är inget bevis på intellektuell kapacitet att hävda det motsatta.
Citera
2022-04-05, 02:18
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Då är du en hemsk människa. Du är är värre än nazister etc, för du värdera inte bara vissa mer utan du är även en hycklare då du gör det.

Är du dessutom man så är du även korkad och undergiven som ger dig själv och din grupp mindre värde.

Så då var dom i princip cucks för i tiden med då när dom räddade kvinnor och barn först vid fartygsförlisningar etc. också?
Citera
2022-04-05, 02:21
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Allt behöver inte ha varit sanktionerad högre upp i befälsordningen utan det kan bara ha varit moraliskt förfall oss de ryska soldaterna.
Jag är inne på samma linje som dig. Efter de bilder som visats så tycker jag det inte behöver ifrågasättas om det skett massakrer och grova krigsbrott. Däremot kan det ifrågasättas vem eller vilka i den ryska armén som gjort det. Det har ju tydligt framgått att mycket av de ryska trupperna som gått in i Ukraina inte är några vana soldater. En människa som inte utsatts för den typen av psykisk press tidigare som krig innebär kan gå från normalt funtad till galning rätt fort. Kan mycket väl vara så att Ryssland inte haft kontroll över vad deras trupper gör. OBS!!
Jag försvarar inte dessa dåd och hoppas de ansvariga ställs inför rätta för de krigsbrott de begått!!
Citera
2022-04-05, 02:22
Medlem
Citat:
Vad har putin med ts förakt emot män att göra? Män är utan tvekan de stora offren i kriget, både ifrån putin och zelenskys håll (även om zelensky utan tvekan är en större syndare då han tvingar civila män att dö för honom, det gör inte putin än så länge), så att då framhäva kvinnor som de drabbade är fy fan helt vidrigt. Det visar att män är systematiskt extremt förtryckta, de får inte erkännande att vara förtrycka oavsett hur förtrycka de än är, vilket demonstrera hur extremt förtryckta de är. Om 100 män dör och en kvinna dör så är det kvinnan ni fokusera på, trots att kvinnan fick lämna medens männen tvingades stanna. Sedan snackar ni om jämställdhet.
Putin mördar civila med gift istället
Citera
2022-04-05, 02:24
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ja utan tvekan, män har alltid varit förtryckta. Män har alltid haft lägre värde, och det gör dem förtryckta.

Aha för jag har alltid trott att det handlat om att maximera återväxten efter en katastrof, typ lindra mänsklighetens förluster så mkt det går i en dålig situation.
Citera
2022-04-05, 02:30
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Zelensky satte ju alla sina politiska motståndare i fängelse och journalister får inte skriva något negativt om honom. Ukraina är Europas mest korrupta land. Du verkar ha fel uppfattning om Ukraina.
Tänker du på Viktor Medvedchuk? Han som fick husarrest istället för fängelse, Putin är gudfar till hans dotter, var det han du tänkte på?
Fram med lite länkar tack och ingen jävla Pravda-trams.
Ukraina är inte världens bästa land, men jämför man med Ryssland ligger dom i lä.
Zelensky gick till val med att få bort korruptionen och hans parti är direktdemokrati, lite skillnad mot Rysslands envåldshärskare.
Citera
2022-04-05, 02:33
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Tack, ok det bekräftar iaf. att Azov iallafall funnits på plats efter man tagit över området efter ryssarna.

Om informationen stämmer så dödades alla i området, så då måste det ju vara svårt att få tag på film om alla eventuella vittnen utraderats, eller?

Om informationen stämmer...

Men vilken information syftar du på? Kan du länka? Jag har faktiskt inte kunnat finna så mycket vettig info, som innehåller specifika detaljer om vad som påstås ha hänt.

Jag har personligen svårt att tro att varenda innevånare i ett helt förortsområde med omnejd har utraderats. Det verkar ju dessutom röra sig om flera olika områden, att döma av de olika filmerna som cirkulerar.

Vad jag har förstått så har ryssarna redan varit i Bucha i ca en månad, dvs nästan hela kriget. Att dom gav sig av under de två sista dagarna i mars var planerat och annonserat flera dagar i förväg. Ingen oplanerad reträtt som vissa oseriösa clown-media försöker antyda.

Varför skulle ryssarna, av allt att döma, leva fredligt med civilbefolkningen hela den tiden, för att dagen innan de lämnade området bara gå in och massakrera ett helt villaområde till sista man, kvinna och barn? Detta så till den milda grad att inte en enda levande själ finns kvar för att filma det som hänt i efterhand. Till och med stadens borgmästare tycks ha varit omedveten om dessa påstådda massakrer när han officiellt förklarade staden befriad den sista mars.

Hur pass rimligt tycker du själv att allt detta låter?

Det är en sak att säga att krigsbrott förmodligen sker i alla krig, och att vi då självklart inte kan utesluta att något hänt i just Bucha. Men just den här storyn. Låter den trovärdig??

Citat:
Det är ukrainare. Man gör det eftersom man misstänker att kropparna minerats av ryssarna. Återigen ett bevis för att ukrainarna inte ligger bakom massakern.

Ok det låter tänkbart att det är nyhets-storyn, särskilt med tanke på att kanal-loggan i hörnet ser ut att vara ukrainsk.

Att ett random video-klipp skulle vara bevis för något överhuvudtaget är väl lite att ta i va? Så vitt du och jag vet så är det samma gubbar som släpade dit liken, som nu låtsas släpa bort dom. Kan säkert va samma rep också.
Citera
2022-04-05, 02:43
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Jag försöker undvika filmer och foton då 95% sägs visa något som sällan/aldrig går att bekräfta. Jag tänker också vänta lite med att avfärda ryssen som en inkompetent sopa. Men om jag förstår det rätt så är stora delar helt optimerad mot en NATO-fiende i sin organisation. Det är inte heller omöjligt att det vi har sett är inkompetens och korruption, men det bör också nämnas att den lilla styrkan man hade utanför Kiev band upp journalister och reserver kallades in. Väst påstår att man hade för avsikt att ta Kiev med våld.... med 40-50k man?

Jag väntar för att se vad som stämmer och inte stämmer, är less på alla lögner nu..

En sund inställning från din sida som jag delar. Trött som fan på "Ukrainas" alla lögner sedan Maidan.

Givetvis är hela händelsen fake och iscensatt. Ryssen lämnade byn/förorten 30 mars men först i helgen ska man alltså ha upptäckt lik vackert utspridda på gatorna. Samt att de ska legat där sedan 10 mars. Folk som köper det här borde få sin rösträtt indragen. Dessa har tydligen redan glömt allt fake i Irak, Libyen och Syrien. Det är synd att mänskligheten degenererar så pass mycket som den gör.

Jag väntar dock själv med spänning på vad som kommer att ske i västra Donbass när väl ryssarna (de från utanför Kiev) är där. Eftersom man kommer från nordväst så kommer man stänga in en stor del av "ukrainarnas" styrkor i den s k "grytan".
Citera
2022-04-05, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
En ukrainsk oppositionspolitiker hävdar att den påstådda massakern i Butja är iscensatt av den ukrainska säkerhetstjänsten i samarbete med brittiska MI6:

https://www.youtube.com/watch?v=5ot8...annel=rocus80m

Det där är en deep fake. Man kan se hu ögonen blinkar frenetiskt. Man kan testa filmer här här. Original filmen finns på intelslava Z:s telegram kanal.
https://t.me/intelslava/24353
Det funkar säkert bättre att analysera med den orginal filmen jag länkade då den inte har massa text och skit ivägen.
Citera
2022-04-05, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
En sund inställning från din sida som jag delar. Trött som fan på "Ukrainas" alla lögner sedan Maidan.

Givetvis är hela händelsen fake och iscensatt. Ryssen lämnade byn/förorten 30 mars men först i helgen ska man alltså ha upptäckt lik vackert utspridda på gatorna. Samt att de ska legat där sedan 10 mars. Folk som köper det här borde få sin rösträtt indragen. Dessa har tydligen redan glömt allt fake i Irak, Libyen och Syrien. Det är synd att mänskligheten degenererar så pass mycket som den gör.

Jag väntar dock själv med spänning på vad som kommer att ske i västra Donbass när väl ryssarna (de från utanför Kiev) är där. Eftersom man kommer från nordväst så kommer man stänga in en stor del av "ukrainarnas" styrkor i den s k "grytan".

Angående deras minst sagt suspekta satellitbilder så tycker jag det låter ganska orimligt att man skulle låta lik ligga på gatan i en månads tid.
Citera
2022-04-05, 03:04
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Angående deras minst sagt suspekta satellitbilder så tycker jag det låter ganska orimligt att man skulle låta lik ligga på gatan i en månads tid.

Du menar att ryssarna borde ha plockat liken de dödat och lagt i en massgrav istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in