Citat:

Ursprungligen postat av 
kato85

Tack, ok det bekräftar iaf. att Azov iallafall funnits på plats efter man tagit över området efter ryssarna.
Om informationen stämmer så dödades alla i området, så då måste det ju vara svårt att få tag på film om alla eventuella vittnen utraderats, eller?

Om informationen stämmer...
Men vilken information syftar du på? Kan du länka? Jag har faktiskt inte kunnat finna så mycket vettig info, som innehåller specifika detaljer om vad som påstås ha hänt.
Jag har personligen svårt att tro att varenda innevånare i ett helt förortsområde med omnejd har utraderats. Det verkar ju dessutom röra sig om flera olika områden, att döma av de olika filmerna som cirkulerar.
Vad jag har förstått så har ryssarna redan varit i Bucha i ca en månad, dvs nästan hela kriget. Att dom gav sig av under de två sista dagarna i mars var planerat och annonserat flera dagar i förväg. Ingen oplanerad reträtt som vissa oseriösa clown-media försöker antyda.
Varför skulle ryssarna, av allt att döma, leva fredligt med civilbefolkningen hela den tiden, för att dagen innan de lämnade området bara gå in och massakrera ett helt villaområde till sista man, kvinna och barn? Detta så till den milda grad att inte en enda levande själ finns kvar för att filma det som hänt i efterhand. Till och med stadens borgmästare tycks  ha varit omedveten om dessa påstådda massakrer när han officiellt förklarade staden befriad den sista mars. 

Hur pass rimligt tycker du själv att allt detta låter?
Det är 
en sak att säga att krigsbrott förmodligen sker i alla krig, och att vi då självklart inte kan 
utesluta att något hänt i just Bucha. Men just 
den här storyn. Låter den trovärdig?? 
	Citat:

Det är ukrainare. Man gör det eftersom man misstänker att kropparna minerats av ryssarna. Återigen ett bevis för att ukrainarna inte ligger bakom massakern.

Ok det låter tänkbart att 
det är nyhets-storyn, särskilt med tanke på att kanal-loggan i hörnet ser ut att vara ukrainsk. 
Att ett random video-klipp skulle vara bevis för något överhuvudtaget är väl lite att ta i va? Så vitt du och jag vet så är det samma gubbar som släpade dit liken, som nu låtsas släpa bort dom. Kan säkert va samma rep också.