2022-04-05, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coconutoil
En ukrainsk reporter skriver detta på Twitter:

” Regarding Bucha - we heard rumors.
When the city was still under Russian occupation, it was hard to get anyone on the phone. But some people from Bucha said Russian officers were coming to every apartment, checking documents, looking for adult males.
There were rumors.”

https://twitter.com/iaponomarenko/st...K0zEL_w3f1BqMw

Detta skrev man redan i februari:

A Ukrainian friend living in Kyiv has just messaged me via Instagram to tell me that Russian soldiers in Bucha on the outskirts of the city are now entering civilian homes and shooting anyone they find inside. Thousands of innocent people are trapped in the city with no way out.

https://twitter.com/nicholadrummond/...GGgMDm0g8Gi_Fg

Jojo men 13 soldater som tillfångatogs och som Zelensky sagt var döda släppte man fria. Rimmar illa i mina öron men men
Citera
2022-04-05, 03:22
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Du menar att ryssarna borde ha plockat liken de dödat och lagt i en massgrav istället?

Om det var något som ryssarna faktiskt var skyldiga till, så ja. Så klart.

Är inte det rätt normalt förfarande vid olagliga massakrer som sker i krig? Att man gräver ner dom i undangömda massgravar? Du vet, för att dölja att man begått krigsbrott?

Men nä, just fan: Ryssarna är ju orcher har vi bestämt oss för. Så dom skulle ju inte kunna tänka ut nåt sånt komplicerat såklart. Makes sense.

Och just det: Putin är ond och galen, glömde jag säga. Så, nu fick jag med det också.
Citera
2022-04-05, 03:25
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Om det var något som ryssarna faktiskt var skyldiga till, så ja. Så klart.

Är inte det rätt normalt förfarande vid olagliga massakrer som sker i krig? Att man gräver ner dom i undangömda massgravar? Du vet, för att dölja att man begått krigsbrott?

Men nä, just fan: Ryssarna är ju orcher har vi bestämt oss för. Så dom skulle ju inte kunna tänka ut nåt sånt komplicerat såklart. Makes sense.

Och just det: Putin är ond och galen, glömde jag säga. Så, nu fick jag med det också.

Det är väl precis vad de gjort? Massgravar och gropen med en borgmästare plus familj

Så vi är på banan...
Citera
2022-04-05, 03:31
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Angående deras minst sagt suspekta satellitbilder så tycker jag det låter ganska orimligt att man skulle låta lik ligga på gatan i en månads tid.

Att fejken vill visa att de låg där redan 10 mars går bara att förklara genom att ryssarna hade kontrollen över byn/förorten fram till den 30 mars. Men det är den här differensen mellan den 30 mars och 3 april som gör det uppenbart att allt är iscensatt. I drygt tre dagar hade ingen låtit lik ligga på det sättet. Inte i ett s k kristet land. Ibland undrar jag om "ukrainarna" verkligen är ortodoxa kristna. Går man igenom historien och folkmord som Wolyn så verkar de snarare vara satanister.
Citera
2022-04-05, 03:32
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Det är väl precis vad de gjort? Massgravar och gropen med en borgmästare plus familj

Så vi är på banan...

Öh?
Borgmästare i massgrav?
Buchas borgmästare uttalade sig senast den 31/3, när ryssarna drog sig tillbaka. Hamnade han i en massgrav efter det eller? Har staden flera borgmästare? Varav den ena blev krigsbrottad till döds?

Men ok, om det nu finns massgravar så låter ju i det i alla fall som en rimlig story, till skillnad från vissa av grejerna vi hörde tidigare. Sen får vi se vilka ytterligare bevis som framkommer, och vem som kan tänkas ligga bakom.
Citera
2022-04-05, 03:38
Medlem
Citat:
Du menar att ryssarna borde ha plockat liken de dödat och lagt i en massgrav istället?

Ja eller alternativt invånarna som bor där skulle ha gjort det under så lång tid.
Senast redigerad av larsjohansson 2022-04-05 kl. 03:41.
Citera
2022-04-05, 03:41
Medlem
Slackoffs avatar
Den här propagandan funkar säkert bra i Afrika och Indien samt i Ryssland där IQ nivåerna inte ens når Putin till knäna.
Citera
2022-04-05, 03:53
Medlem
Man vill se vilken väg de ryska trupperna tog ut från Kiev 30 mars, och hur långt bort från Yablunska Street 205 den färden ligger, för att kunna verifiera ett detektivarbete som någon hade gjort på twitter gällande Bucha. Finns så jäkla duktigt folk på twitter som är engagerade. Återkommer om jag hittar det jag söker.

Ändå sedan man hörde talas om det här så var man tämligen säker på att detta var ännu en false flag att skylla på Ryssland. Har väldigt svårt att tro att de skulle slakta civila, de är inte Azov direkt.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-04-05 kl. 04:06.
Citera
2022-04-05, 04:06
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Angående deras minst sagt suspekta satellitbilder så tycker jag det låter ganska orimligt att man skulle låta lik ligga på gatan i en månads tid.
Ja det är något skumt med det hela. Sen förmultnar ju kropparna och stanken blir outhärdlig. Jag förstår inte heller varför man skulle låta kropparna ligga utspridda så lång tid.
Citera
2022-04-05, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Ja det är något skumt med det hela. Sen förmultnar ju kropparna och stanken blir outhärdlig. Jag förstår inte heller varför man skulle låta kropparna ligga utspridda så lång tid.

Vad är lång tid? Sen den 19-20. Mars? Inte särskild lång tid. Fanns förmodligen andra prioriteringar efter det frustrerande nederlaget som ryssarna för erfor. Civilbefolkningen väntade til ukrainska armén kom. Man hade dessutom varnat för att ryssarna gömmer minor under lik.
Citera
2022-04-05, 04:30
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Det beror på temperaturen. På platsen rådde det minst kylskåpstemperatur utomhus.
Citera
2022-04-05, 04:45
Bannlyst
Jag har ännu inte sett bevis att Ryssar dödat civila med flit, om man som civil utan uniform eller armbindel som visar att du är stridande part kastar brandbomber eller skjuter mot uniformerad militär gäller inte genevekonventionen och man är en illegal kombantant.

Mycket märkligt att Ryssland nekas föra fram sina bevis inför FN som Lavrov begärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in