2022-04-05, 01:58
Medlem
brajzillas avatar
Det går ju för fan inte att iscensätta en grej av den här magnituden! om soldater skulle komma till ert område och började placera ut upptinade påklädda lik och greja ni tror inte det hade funnits tusen mobilfilmer på det direkt!?
Citera
2022-04-05, 01:59
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Kan judarna på NYT "visa" sin egen version?

Om man hävdar att en artikel är fake news så är det väl rimligt att visa bevis eller trovärdiga källor på det man påstår?
Citera
2022-04-05, 02:00
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Enligt NY Times så är Azov definitivt i Bucha och har varit där sen 1:a april:
https://www.nytimes.com/live/2022/04...s-outside-kyiv
Tack, ok det bekräftar iaf. att Azov iallafall funnits på plats efter man tagit över området efter ryssarna.

Citat:
Appropå det: Har någon hittat några bilder eller videoklipp på dessa påstådda krigsbrott från Bucha som lagts upp innan 1:a april?
I dom här filmerna som började komma ut för några få dagar sen så ligger ju massvis med lik utspridda mitt i gatan i förortsområden. Ska man tro på att de bara legat där ända sedan ryssarna drog sig tillbaka, och ingen enda förbipasserande människa har filmat saken och lagt upp det på twitter? Innan Azov dök upp i Bucha?
Om informationen stämmer så dödades alla i området, så då måste det ju vara svårt att få tag på film om alla eventuella vittnen utraderats, eller?

Citat:
Slutligen så hittade jag det här lilla filmklippet, som visar soldater som drar runt lik med rep på gatan. Är det ukrainska soldater? Är filmen från Bucha? Döm själva. Ser jävligt skumt ut i vilket fall.
https://odysee.com/@Stanislaus:6/a9f...4642a94358ce:5
Det är ukrainare. Man gör det eftersom man misstänker att kropparna minerats av ryssarna. Återigen ett bevis för att ukrainarna inte ligger bakom massakern.
Citera
2022-04-05, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jo, så är det. Även om det ligger döda människor där så vet vi inte vilka de är, hur de dog eller varför de dog. I Syrien så mördade terroristerna civila gång på gång och västmedia ljög om att var "diktatorn Assad" som låg bakom.

Jag ser bara inte varför Ryssarna skulle vilja göra det, vad man gagnar av det rent taktiskt. Frågan är om dem kommer tillåta en oberoende utredning, nästa problem är, finns det någon som är oberoende eller kan förbli oberoende?
Citera
2022-04-05, 02:01
Medlem
Så där alla förnekare.
Liken fanns innan Ryssland lämnade.

Källa
https://www.expressen.se/nyheter/sat...rysslands-ord/
Citera
2022-04-05, 02:02
Medlem
Guillounisms avatar
NWO-häxan Magdalena Andersson åkallar Olof Palmes minne i en uppenbar referens till hans berömda Hanoi-tal:

Citat:
”Det finns platser i världen vars namn man inte kan nämna utan att tänka på de fasansfulla övergrepp som begåtts där. Platser där kriget visat sitt fula ansikte och mänsklighetens värsta sidor har trätt fram. Av allt att döma har Ryssland nu adderat fler platser till denna lista.

Idag ser vi bilder från Butja och vi hör vittnesmål från Mariuopol som berättar om bombningar av sjukhus, avrättningar av civila och våldtäkter. Scener som påminner om de mörkaste stunderna i Europas historia.

Låt mig vara tydlig. Historiens dom kommer att vara hård. Vi glömmer inte krigsbrott.

https://www.oregrundarbloggen.com/va...ten-i-ukraina/
Citera
2022-04-05, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Jag ser bara inte varför Ryssarna skulle vilja göra det, vad man gagnar av det rent taktiskt. Frågan är om dem kommer tillåta en oberoende utredning, nästa problem är, finns det någon som är oberoende eller kan förbli oberoende?

Allt behöver inte ha varit sanktionerad högre upp i befälsordningen utan det kan bara ha varit moraliskt förfall oss de ryska soldaterna.

Ryssland kommer nog att försvåra och förneka en oberoende utredning. Och visst är det möjligt att genomföra en oberoende utredning av krigsbrotten. Det gjorde man bl a i på Balkan på 90 talet.
Senast redigerad av bombayduck1 2022-04-05 kl. 02:11.
Citera
2022-04-05, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
NWO-häxan Magdalena Andersson åkallar Olof Palmes minne i en uppenbar referens till hans berömda Hanoi-tal:

https://www.oregrundarbloggen.com/va...ten-i-ukraina/
Ja bättre att vara nwo häxa än massmördare.
Citera
2022-04-05, 02:12
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Skillnaden mellan Ryssland och Ukraina är att ukrainska journalister inte behöver vara rädda att bli giftmördade om dom skriver något som inte deras president gillar, folket i Ukraina kan välja vilka tv-program dom vill se och dom kan läsa vad dom vill på internet och Ukraina skickar inte iväg lönnmördare runt om i världen för och mörda motståndare till presidenten som man gör i Ryssland.

Zelensky satte ju alla sina politiska motståndare i fängelse och journalister får inte skriva något negativt om honom. Ukraina är Europas mest korrupta land. Du verkar ha fel uppfattning om Ukraina.
Citera
2022-04-05, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Den här troll debatten har gått över styr. Om man inte tycker och tänker precis som de "utvalda goda" så är man ett troll.

För ett tag sedan var alla "vaccinations-troll" om man inte delade de "upplystas" självgoda åsikter.

jag konstaterar torrt att en ca 75% av befolkningen är intellektuellt torftiga individer och nöjer mig med det.
När de finna bevis på vittnen och satellitbilder på de döda så är du nog en av de 75% som är korkade.
Citera
2022-04-05, 02:13
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Bättre att vara nwo häxa än massmördare.

Vad är skillnaden?
Citera
2022-04-05, 02:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Den här troll debatten har gått över styr. Om man inte tycker och tänker precis som de "utvalda goda" så är man ett troll.

För ett tag sedan var alla "vaccinations-troll" om man inte delade de "upplystas" självgoda åsikter.

jag konstaterar torrt att en ca 75% av befolkningen är intellektuellt torftiga individer och nöjer mig med det.

Tillhör du de där vaccinerade eller vad försöker du säga? Det är i princip samma 88% som ogillar invasionen.

Enda kopplingen mellan Covid och kriget jag kan se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in