2022-04-05, 12:22
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Jag har läst ditt inlägg igen och ser inte hur det gör att det våld som du försöker förringa faktiskt går att bortse från.

Förklara för mig hur det inte är våld, förvänta dig inte att jag ska förstå vad du menar om du inte förklarar din ståndpunkt bättre.
Förklarade ju med nu verkar inte förstå.
Dom lyfts bort lugnt och fint utan som något helst motstånd. Alltså inger våld eller övervåld.
Med däremot borde dom som sitter på vägbanan åtalas för framkallande av fara.
Citera
2022-04-05, 12:38
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abc5567
Mycket möjligt.
Jan E påstår ju själv i AB länken i TS att det han gjorde var olagligt.

På sin Instagram skriver Jan Emanuel Johansson: ”Det var visst olagligt” att själv gå ut att flytta på demonstranterna

Han uppträdde hotfullt, skrek massa otydliga obsceniteter, och tog tag och slet i för honom helt okända människor. Han hade kunnat åka på ett gäng käftsmällar själv rent försvarsmässigt om det nu hade rört sig om våldsamma demonstranter, vilket det inte gjorde. Det är ordningsmaktens roll att upperätthålla ordning. Han är ju fångad på bild så det finns ett bevisläge. En namngiven demonstrant uppfattade även JanE som aggresiv. Ska man tro på alla anabolarykten gällande Jan E så hade vad som helst kunnat hända. Polis var ju på plats ser man på bilden, varför lät dom honom hållas. Han borde fått göra ett pissprov, det hade varit jävligt intressant.

Jag uppmanar till att någon polisanmäler Jan E, för att pröva hur långt man gå. Tyvärr så går han väl igång på sådan uppmärksamhet själv.
Man kan inte köpa stil för pengar.
Citera
2022-04-05, 12:40
Medlem
Jucktupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Bara det faktum att du tror att storleken på personerna är det som avgör om det är stake eller inte säger ju allt. Handlar om att agera, inte huruvida man brukar våld eller inte för att lösa problemet.

Jag var nog lite otydlig. Vad jag menar är att det ger inte någon stake att agera moraliskt förkastligt, vilket JE gör genom att sätta sin egen rätt (att inte bli 5 min försenad i innerstadstrafiken) framför andras (att inte bli utsatta för våld).
Citera
2022-04-05, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterriket
Det är intressant hur många som kallar sig demokrater anser att rätten att inte bli försenad i bilkö väger lika mycket - eller tyngre - än demonstrationsfriheten.

Haha tror du att demonstrationsfriheten gäller i rusningstrafik uppe på en bro. Dessutom så måste du ha tillstånd från polisen för att demonstrera på allmän plats vilket dessa individer knappast hade.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2022-04-05 kl. 14:06.
Citera
2022-04-05, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Detta är ingen chatt.

Jag har inte anklagat någon för något genom att fråga. Jag har sökt information som inte går att googla fram.

Under flera år har jag läst och deltagit i diskussioner där personer med vänsteråsikter påstås vara våldsbejakande. När så denna diskussion, där några klimatdemonstranter (som brukar sägas ha vänsteråsikter) och en uttalad sosse drabbar samman kommer så många in i tråden och skriver att det våld som förekom var något bra och att mer våld skulle vara ännu bättre.

Därför vill jag veta om det är en faktisk våldsbejakande person med starka vänsteråsikter som motiverar våld eller om pendeln slagit över helt på andra sidan och man från självutnämnd höger nu börjar tala om att begå våld mot personer med andra åsikter än ens egna.

Fast du utgår ju från en falsk premiss att det förekom våld, det ser man ju på videon att det inte förekommer något våld.

I en rättvis värld så förtjänar detta pack rejält med stryk.
Citera
2022-04-05, 20:09
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Fast du utgår ju från en falsk premiss att det förekom våld, det ser man ju på videon att det inte förekommer något våld.

I en rättvis värld så förtjänar detta pack rejält med stryk.
Våld ser man ju att Jan E begår i bemärkelsen att utöva fysisk kraft som påtryckningsmedel. Det är olagligt att som civilperson göra det om det inte rör sig om nödvärn.
I Jan Es fall så är det en erkänd uppsåtlig handling att tillfoga andra social skada.
Om han har minderåriga barn hemma torde en orosanmälan vara på sin plats.
Senast redigerad av Giant Squid 2022-04-05 kl. 20:12.
Citera
2022-04-05, 20:38
Medlem
Korv-Bajss avatar
5:te April.
1 dm snö.
5 minusgrader.
Miljöhjältar räddar oss från värmen.
https://www.youtube.com/watch?v=hEOLKEc5eRM (Korta versionen)
https://www.youtube.com/watch?v=E5K5i5Wv7jQ (Långa versionen)
https://www.youtube.com/watch?v=GXBBNcAvCsU
Senast redigerad av Korv-Bajs 2022-04-05 kl. 20:57.
Citera
2022-04-05, 21:16
Medlem
Fimbulramns avatar
Självklart måste man få hjälpa dårar som irrat rakt ut på vägen. Det vore ju synd om dessa goda människor kom till skada på riktigt eller smutsade ner någons bil.

Nu skriver JE om rykten om att någon avlidit i en ambulans fast i kön dessa aktivister skapade. Kanske är det sant, kanske inte. Men det kan verkligen hända. Polis och brandkår kan stoppas och människor kan skadas allvarligt. Tar dessa aktivister något ansvar för detta? Nej, det tänker de inte göra.

Om någon kommit till skada redan hoppas jag att anhöriga visar dessa aktivister allt de lärt sig av dem om att ta saker i egna händer. Det skulle jag göra.
Citera
2022-04-06, 13:36
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLManInTheNews
En diet rik pa soja aka syntetiskt kott. Inga androgena receptorer, enbart ostrogen.

https://knowyourmeme.com/memes/soy-boy

Tror dessa pizzafeta vuxna män på allvar de kommer få fjortisfitta genom att skämma ut sig inför allmän beskådan på dylikt sätt?

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Våld ser man ju att Jan E begår i bemärkelsen att utöva fysisk kraft som påtryckningsmedel. Det är olagligt att som civilperson göra det om det inte rör sig om nödvärn.
I Jan Es fall så är det en erkänd uppsåtlig handling att tillfoga andra social skada.
Om han har minderåriga barn hemma torde en orosanmälan vara på sin plats.

Nej.
Klassiskt fegt kärringbeteende att sitta och anonymt orosanmäla folk man inte sympatiserar med. Gå och ring på hos honom och säg vad du tycker istället, och se fram emot en rättmätig smocka i nyllet.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2022-04-06 kl. 13:39.
Citera
2022-04-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Du missat att när man tagit sig igenom hela Europa så flyr man inte från bomber längre och många har aldrig flytt från bomber som afghanerna som bodde i Iran.
Majoriteten av de som kommer från MENA är ekonomiska migranter. De är här för att utnyttja Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Har du fått Sverige att förbjuda exempelvis minkfarmar och stiftat starkare lagar mot djurplågeri? Knappast! Du är troligtvis en nolla som hatar Jan-Emanuel för att du aldrig kommer bli lika framgångsrik som honom. Ett tips: avundsjukan du har mot honom är patetisk, så släpp den och börja ta tag i ditt eget liv istället.

Hur nöjd jag är med mitt liv? Vill du veta mer om mig som person kan du skriva på Instagram:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.instagram.com/h.axard/&ved=2ahUKEwiFxYDVo_f2AhVbRvEDHQgtAu8QFnoECAMQAQ&u sg=AOvVaw03isdSEcXIDX4tlD0SuItX

Man kan avsky en person utan att känna avundsjuka.
Jag är som sagt väldigt nöjd med mitt liv, tackar som frågar.
Nej. Jag är inte ett dugg intresserad av dig. Faktiskt. Så kan man säga.
Citera
2022-04-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinfascist
Man kan avsky en person utan att känna avundsjuka.
Jag är som sagt väldigt nöjd med mitt liv, tackar som frågar.
Nej. Jag är inte ett dugg intresserad av dig. Faktiskt. Så kan man säga.
Jo, jag tror faktiskt att anledningen till varför du stör dig på J-E är för att han tjänar pengar, och du vill liksom alla andra tråkiga svenskar inte att någon ska få tjäna pengar och sticka ut.

Varför tar du upp mig dom person då om du inte är intresserad av mig som person?
Citera
2022-04-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Jo, jag tror faktiskt att anledningen till varför du stör dig på J-E är för att han tjänar pengar, och du vill liksom alla andra tråkiga svenskar inte att någon ska få tjäna pengar och sticka ut.

Varför tar du upp mig dom person då om du inte är intresserad av mig som person?
Stör mig på J-E för att han verkar helt jävla dum i huvudet.

Jag ser positivt på människor som tjänar pengar de jobbat för.
Jag tjänar också pengar. Ganska mycket faktiskt. Men så är jag ju en konsultjävel också...

Gjorde jag det? Tog upp dig som person specifikt? Eller var det bara du som ville få det till att det var så?
Jag vet inte vem du är, var du kommer från, vilka förutsättningar du har eller annat, det rör mig inte i ryggen men jag är faktiskt genuint nyfiken på varför du tror att jag är så intresserad av dig. Du är ingen alls för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in