2022-04-02, 23:04
Medlem
Adolf.Flodas avatar
Kan hålla med om att våtmarkerna ska återställas, så synd sådana idioter ska förstöra. Bra av Jan Emanuel!
Citera
2022-04-02, 23:10
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jucktupp
Han är dum i huvudet. Vad ger honom rätt att bruka våld? Ett samhälle skulle inte fungera om varje individ såg det som sin rätt att med våld göra sig kvitt något den inte gillar. Om det inte gäller att skydda sig från våld såklart. Men det är uppenbarligen inte fallet här. Dum i huvudet som sagt.
Vart har han brukat våld? Vet du något som ingen annan vet?
Citera
2022-04-02, 23:24
Medlem
Jucktupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666

Att flytta en person mot dennes vilja är våld. Eller vad har du för definition av det? Det är inte bara slag på käften som klassas som våld. Att bära hand på en annan människa som inte hotar dig fysiskt är att bruka våld. Det skulle sannolikt kunna anmälas som det.
Citera
2022-04-02, 23:32
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Om du står eller sitter någonstans och en överspänd grabbig gubbe med mindervärdeskomplex och attitydproblematik kommer och tar tag i dig och bär eller släpar bort dig är du ett offer för en våldshandling. Det är det som har hänt i det här fallet och JEJ:s ord om att det visst var olagligt gör det extra tydligt. Ingen blev skadad, men att våld skedde är ändå ett faktum
Citera
2022-04-02, 23:38
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Han var inte tvungen att köra bil. Det finns tunnelbana i Stockholm. Det var väl något vrålåk som han absolut skulle fram med.

Han kanske kom från ett socken utan tunnelbana? Han bor ibland i Norrtälje.
Citera
2022-04-02, 23:42
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Om du står eller sitter någonstans och en överspänd grabbig gubbe med mindervärdeskomplex och attitydproblematik kommer och tar tag i dig och bär eller släpar bort dig är du ett offer för en våldshandling. Det är det som har hänt i det här fallet och JEJ:s ord om att det visst var olagligt gör det extra tydligt. Ingen blev skadad, men att våld skedde är ändå ett faktum

Beror på hur man definierar våld. Med tanke på att fadäsen är dokumenterad så vet vi svaret om åtal sker eller ej.
Citera
2022-04-02, 23:47
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Beror på hur man definierar våld. Med tanke på att fadäsen är dokumenterad så vet vi svaret om åtal sker eller ej.
Våld är våld oavsett om det leder till åtal eller ej. Det fanns inget motiv och då får han kanske stå sitt kast.

Ett alternativ i det här fallet kan vara olaga tvång, men det är långsökt. Mest troligt är det en fråga om en misshandel.
Citera
2022-04-03, 01:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Våld är våld oavsett om det leder till åtal eller ej. Det fanns inget motiv och då får han kanske stå sitt kast.

Ett alternativ i det här fallet kan vara olaga tvång, men det är långsökt. Mest troligt är det en fråga om en misshandel.

Vi får se vad det mynnar ut i. Jag gissar på ingenting.
Citera
2022-04-03, 01:37
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men man kan fråga sig. Hur det kom att just han var där på platsen? Så där direkt. Ungefär som han skulle ha en polisscanner och ratta sin BMW dit där är probs på G.

Han kanske blir Ståckhålms egna Batman snart?
Citera
2022-04-03, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinfascist
Jo. En del människor är egoistiska as som bara vill utnyttja andra. Men att majoriteten av de som flyr från bomber vill tjäna pengar är så jävla världsfrånvänt.
Om du flytt för att ditt liv var i fara, är ditt främsta mål att utnyttja ett välfärdssystem eller överleva?
Håller med dig dock om att Sverige i vissa avseenden är lite väl mesiga men vilket land hade DU valt om ditt och din familjs liv var i fara?
Dö eller leva på bidrag?

Det är inte sossarna som lägger ut vård och boende på privata aktörer by the by...

Du missat att när man tagit sig igenom hela Europa så flyr man inte från bomber längre och många har aldrig flytt från bomber som afghanerna som bodde i Iran.
Majoriteten av de som kommer från MENA är ekonomiska migranter. De är här för att utnyttja Sverige.
Citera
2022-04-03, 02:36
Medlem
Citat:
Sant.
Men varför benämna andra människor som slödder.
Och varför ska meningsmotståndare behandlas bryskt?
Hur står det till med din människosyn? Är det skillnad på folk och folk?

För att när man försöker ställa till med problem och förstöra för vanliga medborgare så är man slödder ingenting annat.
De ska hanteras bryskt så att de lär sig en läxa.
Givetvis så är det skillnad på folk och folk enbart hycklare hävdar någonting annat.
Citera
2022-04-03, 08:36
Medlem
Citat:
Det tror du?
Du vet ingenting om mig, vem jag är eller var mitt engagemang ligger.
Näe, J-E har inte lyckats varken bättre eller sämre än jag i livet.

Jag är väldigt nöjd med mitt liv. Med mitt hus, min bil, min lön och min status, hur nöjd är DU?
Jag tar gärna inspiration från framgångsrika människor, kapar aktietips och annat men J-E är i mina ögon en nolla på steroider och varför du är så fascinerad av honom är oklart på ett sätt (om du inte är J-E).
Har du fått Sverige att förbjuda exempelvis minkfarmar och stiftat starkare lagar mot djurplågeri? Knappast! Du är troligtvis en nolla som hatar Jan-Emanuel för att du aldrig kommer bli lika framgångsrik som honom. Ett tips: avundsjukan du har mot honom är patetisk, så släpp den och börja ta tag i ditt eget liv istället.

Hur nöjd jag är med mitt liv? Vill du veta mer om mig som person kan du skriva på Instagram:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.instagram.com/h.axard/&ved=2ahUKEwiFxYDVo_f2AhVbRvEDHQgtAu8QFnoECAMQAQ&u sg=AOvVaw03isdSEcXIDX4tlD0SuItX
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in