2022-04-04, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jucktupp
Att flytta på spensliga veganer för att man vill hinna till jobbet i tid ger inte så mycket "stake" i min bok. Men kanske annorlunda för nån som har nära till våld.

Bara det faktum att du tror att storleken på personerna är det som avgör om det är stake eller inte säger ju allt. Handlar om att agera, inte huruvida man brukar våld eller inte för att lösa problemet.
Citera
2022-04-05, 08:10
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Våld är något som endast får användas av ordningsmakten eller som självförsvar. Johanssons handlande föll utanför dessa två krav.

Hur kan du rättfärdiga en sådan rättsordning?
Läs om läs rätt.
Citera
2022-04-05, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Du vet att "miljardbelopp" är bara en piss i havet jämfört med kostnaderna som kommer om vi inte gör något åt klimatförändringarna nu, va? När halva jorden blir obeboelig, miljarder klimatflyktingar behöver nånstans att bo, matbrist utan dess like, etc.

Klimataktivisterna gör som de gör för att politikerna inte agerar. Så länge de låter utsläpp fortgå i aldrig sinande takt kommer aktivisterna att tvingas ta tilll alltmer drastiska åtgärder.

Okej. Vem valde strategin att göra sig ovän med arbetarklassen? Vem vill de få sympati från?
Citera
2022-04-05, 09:21
Medlem
Citat:
Är du en våldsbejakande vänsterextremist?
Är du våldsbejakande högerextremist?
Citera
2022-04-05, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Går det att anmäla JEJ för någon lagöverträdelse i detta fall?
Mycket möjligt.
Citera
2022-04-05, 09:32
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abc5567
Är du våldsbejakande högerextremist?
Nej. Jag är brukar inte våld och jag anser att endast självförsvar är den enda berättigade formen av våld. Jag tycker att det framgår tydligt av mina inlägg i denna tråd, men kanske jag har varit otydlig.

Varför frågar du?
Citera
2022-04-05, 09:34
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Läs om läs rätt.
Jag har läst ditt inlägg igen och ser inte hur det gör att det våld som du försöker förringa faktiskt går att bortse från.

Förklara för mig hur det inte är våld, förvänta dig inte att jag ska förstå vad du menar om du inte förklarar din ståndpunkt bättre.
Citera
2022-04-05, 09:37
Medlem
Citat:
Nej. Jag är brukar inte våld och jag anser att endast självförsvar är den enda berättigade formen av våld. Jag tycker att det framgår tydligt av mina inlägg i denna tråd, men kanske jag har varit otydlig.

Varför frågar du?
Varför svarade du honom och anklaga?
Citera
2022-04-05, 09:44
Medlem
Tänk att vara förälder till en av dom där miljöaktivisterna, fyfan hade gjort horungen arvslös direkt.
Citera
2022-04-05, 09:50
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abc5567
Varför svarade du honom och anklaga?
Detta är ingen chatt.

Jag har inte anklagat någon för något genom att fråga. Jag har sökt information som inte går att googla fram.

Under flera år har jag läst och deltagit i diskussioner där personer med vänsteråsikter påstås vara våldsbejakande. När så denna diskussion, där några klimatdemonstranter (som brukar sägas ha vänsteråsikter) och en uttalad sosse drabbar samman kommer så många in i tråden och skriver att det våld som förekom var något bra och att mer våld skulle vara ännu bättre.

Därför vill jag veta om det är en faktisk våldsbejakande person med starka vänsteråsikter som motiverar våld eller om pendeln slagit över helt på andra sidan och man från självutnämnd höger nu börjar tala om att begå våld mot personer med andra åsikter än ens egna.
Citera
2022-04-05, 09:58
Medlem
Citat:
Detta är ingen chatt.

Jag har inte anklagat någon för något genom att fråga. Jag har sökt information som inte går att googla fram.

Under flera år har jag läst och deltagit i diskussioner där personer med vänsteråsikter påstås vara våldsbejakande. När så denna diskussion, där några klimatdemonstranter (som brukar sägas ha vänsteråsikter) och en uttalad sosse drabbar samman kommer så många in i tråden och skriver att det våld som förekom var något bra och att mer våld skulle vara ännu bättre.

Därför vill jag veta om det är en faktisk våldsbejakande person med starka vänsteråsikter som motiverar våld eller om pendeln slagit över helt på andra sidan och man från självutnämnd höger nu börjar tala om att begå våld mot personer med andra åsikter än ens egna.
Okej, jag förstår
Citera
2022-04-05, 11:27
Medlem
Fimbulramns avatar
Vad snällt av JE att hjälpa dessa förvirrade stackare när de i sitt oförstånd hamnat mitt i vägen. Polisen verkar återigen missförstått sitt uppdrag.

ER tvingar effektivt stockholmsbilisterna att välja sida. De sitter inte i trafikköer för sitt eget nöjes skull. De sitter där av en anledning. Nu hjälper pundarna i ER dem att inse att klimatpajasarna omöjligt kan stå på vanligt folks sida utan att de är extremister.

Vanligt folk kommer inse att klimataktivister är extremister och är vanligt folks fiender. Självklart går de inte att lyssna på då de själva inte har någon förståelse för vanliga människor. Självklart leder det här i längden till ett bakslag för hela miljö- och klimatrörelsen. Någon som JE genast insåg och kommenterade.

Vänstern och polisen MÅSTE börja fundera på vilken roll de tror de har i ett modernt fritt samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in