• 1
  • 2
2022-03-30, 18:52
Medlem
Johan-Palms avatar
Först Della Q, sen Café Q och nu den här.

https://pod.space/pusspusspodcast/00...a-och-krutlukt

Tjejsnacksformatet igen. Bra! Hon gör sig bättre så än formatet "leka intellektuell med Jens Liljestrand".

Hon säger tydligt i slutet att det här är ett testavsnitt som egentligen inte var menat att släppas, så jag ska låta bli att döma det för hårt. Podden blir nog bättre med tiden.

Vad tror ni? Kul att Anna Björklund är tillbaka? Ny Della Q?
Citera
2022-03-30, 19:30
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Känns rätt ofräscht att du som förmodad cisman ska tala om vad som är "bra" med Anna Björklund.
Och vadå "igen"? Hur många poddar har inte Calle Schulman, Sigge Eklund och Jonatan Unge då?
Citera
2022-03-30, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Känns rätt ofräscht att du som förmodad cisman ska tala om vad som är "bra" med Anna Björklund.
Och vadå "igen"? Hur många poddar har inte Calle Schulman, Sigge Eklund och Jonatan Unge då?

Tönt.

Kul att Anna Björklund är tillbaka!
Citera
2022-03-30, 20:27
Medlem
Johan-Palms avatar
Citat:

Är absolut man.

Citat:
Och vadå "igen"?

Först startade hon Della Q, sen startade hon Café Q och nu har hon startat den här. Hon har alltså startat podd igen.

Citat:
Hur många poddar har inte Calle Schulman, Sigge Eklund och Jonatan Unge då?
Ingen aning. Låter som ett gäng judar.
Citera
2022-03-30, 20:30
Bannlyst
varför pratar ingen i tråden om Anna Axfors?

Ska det alltid vara de två eller är det björklundspodd bara me olika gäster?
Citera
2022-03-31, 13:03
Medlem
Citat:
Sluta trolla. Du är inte rolig.

Vi får se om podden blir bra. Personligen tycker jag att Della Q pekade när de pendlade mellan tjejflams och seriös kritik av feminismen. Anna Björklund verkar ha nischat sig som "nykonservativ" och sin generations gubb-röst, och det är inte alltid så underhållande (eller väl underbyggt). Lite som en snyggare Ann Heberlein.

Det sagt, så var Cafe Q inte utan poänger. Särskilt intervjun med Ali Esbati är lyssningsvärd.
Citera
2022-03-31, 13:41
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Lite som en snyggare Ann Heberlein.

Tack för att du bevisade min poäng.
Citera
2022-04-03, 18:59
Medlem
Citat:
Tack för att du bevisade min poäng.
Ann Heberlein har själv pratat at length om hur tillvaron som debattör ändras när man blir äldre och inte lika attraktiv, och hur det påverkat hennes ställning i debatten. Det är tydligt att det finns en nisch för någon som är yngre (och därmed får ett annat bemötande). Även Åsa Linderborg är inne på samma tankar (men unga och snygga vänsterbrudar finns det ju betydligt fler av).

F.ö verkar Anna Björklund numera vilja vara någon slags edgelord på twitter. Blir intressant att se om hon tänker ta det med in i poddsfären.
Citera
2022-04-06, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
F.ö verkar Anna Björklund numera vilja vara någon slags edgelord på twitter. Blir intressant att se om hon tänker ta det med in i poddsfären.
Edge-lord på Twitter och nykonservativ nisch, hej 2018!

Jag har försökt lyssna på första avsnittet, men den andra Anna är ju extreeemt slätstruken. Är det ”Omge sig av tråkigare och fulare vänner så att man själv framstår som snyggare och roligare”-syndromet som hänger kvar i Björklunds fall?
Citera
2022-04-07, 00:25
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan-Palm
Först Della Q, sen Café Q och nu den här.

https://pod.space/pusspusspodcast/00...a-och-krutlukt

Tjejsnacksformatet igen. Bra! Hon gör sig bättre så än formatet "leka intellektuell med Jens Liljestrand".

Hon säger tydligt i slutet att det här är ett testavsnitt som egentligen inte var menat att släppas, så jag ska låta bli att döma det för hårt. Podden blir nog bättre med tiden.

Vad tror ni? Kul att Anna Björklund är tillbaka? Ny Della Q?
Varför döper man den till nått så infatilt som puss puss, jag trodde hon hade en manligare hjärna än så, tänk er en grabbpodd som heter så som inte innehåller Edvin Törnblom
Citera
2022-04-07, 00:30
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Dom har väl ungefär en pod var eller är det möjligen så att du inte lyssnar på manliga poddar med manligt perspektiv så att du visste detta?

Ja han talar ju utifrån att han är en manlig lyssnare och det manliga perspektivets paradgren är att kritisera det sämre och ibland skadliga kvinnliga perspektivet, gillar man inte det kvinnliga perspektivet så lyssnar man vidare för att man vill höra för att lära sig om hur dom är funtade eller om det kommer kompensation snart? när man är intresserad av personen, och jag är intresserad av Björklund, kanske främst hennes utseende män ändå

Nu ska jag sätta igång och lyssna på första avsnittet vill jag poängtera, jag skulle bara berätta om spelreglerna för dig puss puss!
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-07 kl. 00:42.
Citera
2022-04-07, 14:07
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Anna Björklund pratar tydligen med olidliga stockholmsk diiiiiialektala diftonger, sk bimbo-Biiiiiii-surr, vad tycker du om det? Dom sitter och pratar om vårkänslor och köphets, det börjar bra, jag tror att Anna ska hålla sig till att podda med män trots allt?

Jag ska inte lyssna på Anna Björklund, jag ska titta på henne och läsa hennes artiklar, men vi är ändå ihop!
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-07 kl. 14:16.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in