2022-04-07, 14:14
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Dom har väl ungefär en pod var

Sigge har sin med Alex, han hade en pandemipodd, han är med i bröderna Flinck-podden.
Calle har haft Pojkdrömmar, Gårdinger, säkert fler innan sin nuvarande som ingen lyssnar på.
Unge har sin Della-podd men är med i kulisserna bakom många fler.

Det är denna klick av gubbar som ligger bakom de flesta poddarna i Sverige.
Citera
2022-04-07, 14:19
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Sigge har sin med Alex, han hade en pandemipodd, han är med i bröderna Flinck-podden.
Calle har haft Pojkdrömmar, Gårdinger, säkert fler innan sin nuvarande som ingen lyssnar på.
Unge har sin Della-podd men är med i kulisserna bakom många fler.

Det är denna klick av gubbar som ligger bakom de flesta poddarna i Sverige.
Nej dom flesta poddarna ligger Amanda och Hanna med Perfect Day media bakom

Om du tror att det bara finns dessa manliga poddare som har lyssnare så kanske du borde vidga dina vyer
Citera
2022-04-07, 14:20
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Om du tror att det bara finns dessa manliga poddare som har lyssnare så kanske du borde vidga dina vyer

Jag sa ju att det fanns fler gubbar. Dessa var tre exempel. Och det var ett svar på den tidigare mansgrisen som inte tyckte att kvinnor ska ägna sig åt podderi.
Citera
2022-04-07, 14:24
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Jag sa ju att det fanns fler gubbar. Dessa var tre exempel. Och det var ett svar på den tidigare mansgrisen som inte tyckte att kvinnor ska ägna sig åt podderi.
När jag läser den här mansgrisens post (FB) Puss Puss Podcast - Anna Björklund startar ännu en podd så läser jag inte in att han sa att kvinnor inte bör göra poddar
Citera
2022-04-07, 17:19
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Sluta trolla. Du är inte rolig.

Vi får se om podden blir bra. Personligen tycker jag att Della Q pekade när de pendlade mellan tjejflams och seriös kritik av feminismen. Anna Björklund verkar ha nischat sig som "nykonservativ" och sin generations gubb-röst, och det är inte alltid så underhållande (eller väl underbyggt). Lite som en snyggare Ann Heberlein.

Det sagt, så var Cafe Q inte utan poänger. Särskilt intervjun med Ali Esbati är lyssningsvärd.
Jag kände inte igen mig i spaningen om att när det blev krig så kände en massa svenska män att dom behövde göra nått

Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Edge-lord på Twitter och nykonservativ nisch, hej 2018!

Jag har försökt lyssna på första avsnittet, men den andra Anna är ju extreeemt slätstruken. Är det ”Omge sig av tråkigare och fulare vänner så att man själv framstår som snyggare och roligare”-syndromet som hänger kvar i Björklunds fall?
Axfors är ju inte så himla ful, och kanske bara 1 poäng osnyggare än Anna, så nu har jag sagt något om Axfors Sierra
Citera
2022-04-07, 19:35
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
varför pratar ingen i tråden om Anna Axfors?

Ska det alltid vara de två eller är det björklundspodd bara me olika gäster?
Nu pratar jag! varför väljer hon att lyssna på kvinnliga yoga-poddar. Magnus Söderman har ju en yoga podd också

Hon är lite roligare att lyssna på än Anna, vilket inte säger mycket
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-07 kl. 19:47.
Citera
2022-04-08, 02:13
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Jag lärde mig en sak av avsnittet, att man inte behöver tvätta håret så ofta som man kunde tro!
Citera
2022-05-05, 19:30
Medlem
Enmansdemos avatar
Podden är lyssningsvärd

Anna Axfors är lite roligare än Björklund

02. Pedofilringen P3
Men hon kommer ut som Bdsm-kramare i detta avsnitt så man vill straffa henne...
en mycket sexuellt skadad individ som förskjuter fokus genom att påstå att pedofili skulle var extremare
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-05 kl. 19:33.
Citera
2022-05-07, 01:13
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Podden är lyssningsvärd
Kan kvinnor prata om nått annat än sin egen eller andras livsstil, kan kvinnor prata om annat än sitt mående och huruvida dom är lyckliga?
Citera
2022-05-09, 10:31
Medlem
Enmansdemos avatar
Anna Björklund har lyckats maskera väl att hon är en Mys-bimbo (R) om hela tiden råkar avslöja att hon hyser kvinnliga värderingar som dom flesta andra tjejer inte skriver under på, och hon säger alltid "man" är et inte så att MAN" väljer klänningar baserat på hur den kommer framhäva vissa kroppsdelar

Hon må-bra-mys-skrattar alldeles för mycket i podden dessutom, och det finns avänjningskurser för tungan att lägga till sig med överklass surrande uttal vilket även går igen hos Bimbon

Nu lyssnar man bara för att Axfors ska lära en nått nytt om människor, mens man hatlyssnar vidare på Björklund för att man ska lära sig nått nytt om henne
Citera
2022-05-12, 18:49
Medlem
Johan-Palms avatar
Citat:
Kan kvinnor prata om nått annat än sin egen eller andras livsstil, kan kvinnor prata om annat än sitt mående och huruvida dom är lyckliga?

Ja, men det är ändå roligast att prata om sin egen och andras livsstil, för det är det många kvinnor tänker på. Man jämför sig ständigt med andra.

Citat:
Anna Björklund har lyckats maskera väl att hon är en Mys-bimbo (R) om hela tiden råkar avslöja att hon hyser kvinnliga värderingar som dom flesta andra tjejer inte skriver under på, och hon säger alltid "man" är et inte så att MAN" väljer klänningar baserat på hur den kommer framhäva vissa kroppsdelar

Jag tror nog att de flesta kvinnor tänker på hur deras klänning framhäver olika kroppsdelar, även om många säkerligen inte vill erkänna det (pga ofeministiskt? Eller nåt).
Citera
2022-05-27, 10:25
Medlem
Enmansdemos avatar
Man sade i podden att man skulle uttala sig om vilken klientdel i Malmö det var som tafsat på Anna Axfors på badhuset eftersom detta är Sveriges enda socialdemokratiska podcast & att åsiktskorridoren flyttats sa Björklund (jag trodde Björklund var höger förövrigt)

Innan detta inslag har Björklund haft en harang om hur hon kan se på en annan kvinnas texter om
hon håller tillbaka för att hon är nervös över vad hennes vänner ska tycka, och att texten därefter blir bara tråkig!

Blev Björklund nu alltså inte? själv just den tråkiga eftersom hon tyckte att det räckte med att underförstått låta oss räkna ut själv vilken grupp som brukar tafsa på badhusen i Malmö.
Axfors är lika skadad, hon sa att hon skulle återkomma om fördomarna hade besannades i slutet av sin berättelse, detta gjorde hon inte heller alt Björklund klippte omsorgsfullt bort det?.
Typiskt feminin inlindade feghet i stilstudie

Axfors gör iaf den här podden då hon har humor & är befriande icke-PK i alla frågor utom invandring såklart
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-27 kl. 10:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in