Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-03-29, 18:06
  #1
Medlem
Jag har en känsla utav att valet i september kommer vara det sämsta valdeltagandet någonsin.

Med tanke på hur media har i två år knullat våra huvudet och traumatiserat oss med Coronapandemin/vacciner och sen nu kriget i Ukraina.
Jag tror helt enkelt att många är traumatiserade och orkar inte bry sig ett dugg, eller vem de ska lägga sina röst på i höst.
Valet kan må bara vara populär bland flashbacks rasister och nazister, precis som alla andra valår.

Jag tror valdeltagandet i år kommer inte vara mer än 60%.

Vad tror ni?
__________________
Senast redigerad av blade99 2022-03-29 kl. 18:17.
Citera
2022-03-29, 18:09
  #2
Medlem
Är tämligen säker på att det är riggat. Allt för eran såkallade demokrati.
Citera
2022-03-29, 18:12
  #3
Medlem
EnlitenUgglas avatar
Det blir nog som vanligt
Det känns som det just nu.

Folk ser hur Sverige röfknollas varje dag och vill få ändring.

Så folk kommer att rösta annorlunda för att se om det blir någon ändring
Citera
2022-03-29, 18:14
  #4
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blade99
Jag har en känsla utav att valet i september kommer vara det sämsta valdeltagandet någonsin.

Med tanke på hur media har i två år knullat våra huvudet och traumatiserat oss med Coronapandemin/vacciner och sen nu kriget i Ukraina.
Jag tror helt enkelt att många är traumatiserade och orkar inte bry sig ett dugg om att vad eller om de ska rösta på i höst.
Valet kan må bara vara populär bland flashbacks rasister och nazister, precis som alla andra valår.

Jag tror valdeltagandet i år kommer inte vara mer än 60%.

Vad tror ni?

Jag tror du har noll koll och dessutom är en riktig idiot om du på allvar tror på 60%. Bara 70-75% vore en sensation.
Citera
2022-03-29, 18:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Det blir nog som vanligt
Det känns som det just nu.

Folk ser hur Sverige röfknollas varje dag och vill få ändring.

Så folk kommer att rösta annorlunda för att se om det blir någon ändring

Folk? Talar du för hela svenska folket? Eller bara de som följer rasist sidorna som friatider, samnytt och riks?

Svenska Nazister och rasister är bara 20%. Men det är lätt och tro att alla i Sverige tycker likadan när man själv sitter dag in och ut snöar in sig på hat och rasistiska nyhetssidor, tillslut tror hjärnan att hela Sverige står i eldslågor.
Citera
2022-03-29, 18:17
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av blade99
Jag har en känsla utav att valet i september kommer vara det sämsta valdeltagandet någonsin.

Med tanke på hur media har i två år knullat våra huvudet och traumatiserat oss med Coronapandemin/vacciner och sen nu kriget i Ukraina.
Jag tror helt enkelt att många är traumatiserade och orkar inte bry sig ett dugg om att vad eller om de ska rösta på i höst.
Valet kan må bara vara populär bland flashbacks rasister och nazister, precis som alla andra valår.

Jag tror valdeltagandet i år kommer inte vara mer än 60%.

Vad tror ni?

Det är möjligt. Jag tror s kommer tillbaka över 35%. Kanske till och med 40%. Allt som s har misslyckats med, flyktingkaos, arbetslöshet, vårdköer, kriminalitet, elförsörjning och covidhantering, ja allt har hamnat i skymundan av kriget och Magdalena är ensam kejsarinna av Sverige.
Citera
2022-03-29, 18:18
  #7
Avstängd
Latryggs avatar
Det kan mycket väl bli det val som har minst procentuella deltagande i modern tid. Människor känner inte att det spelar någon roll vem man röstar på. Demokratin är urvattnad. Alla partierna är bara olika vingar på samma globalistiska fågel. Våra politiker arbetar inte för våra intressen. Svensk politik skapas av Bryssel och New York. Korruptionen ligger i öppen dager. Politiker ljuger, massmedia ljuger, myndigheter ljuger oss rakt upp i ansiktet. Dessutom är det inte säkert att valet inte åtminstone delvis riggas, framförallt för att rädda kvar Mp.

Det finns allt färre incitament att fortsätta ta del i skådespelet. Sverige har traditionellt sett ett högt valdeltagande och förra valet gick 87,2% av de röstberättigade till valurnorna. Det kan mycket väl bli under 80% den här gången.
Citera
2022-03-29, 18:33
  #8
Medlem
bl-gr-ns avatar
TS beskrivning passar nog mest på de som inte kan tänka eller se längre än vad näsan räcker.

Många många svenskar har 7-8 års erfarenhet av att leva under socialdemokratiskt Multi-kulti Homo globalism politik med EU-överhöghet.
Citera
2022-03-29, 18:39
  #9
Medlem
Neltets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
Är tämligen säker på att det är riggat. Allt för eran såkallade demokrati.

var är du när du säger "eran" demokrati?
Citera
2022-03-29, 18:39
  #10
Medlem
hur ser regeringsalternativen ut?

man vill ju inte att en röst på ett parti automatiskt blir en röst på ett annat parti
jag menar att om jag inte vill rösta på centerns politik, vilket parti ska jag då rösta på?

är det någon som vet i vilket block annie lööf landar?
Citera
2022-03-29, 18:42
  #11
Medlem
Neltets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blade99
Jag har en känsla utav att valet i september kommer vara det sämsta valdeltagandet någonsin.

Med tanke på hur media har i två år knullat våra huvudet och traumatiserat oss med Coronapandemin/vacciner och sen nu kriget i Ukraina.
Jag tror helt enkelt att många är traumatiserade och orkar inte bry sig ett dugg, eller vem de ska lägga sina röst på i höst.
Valet kan må bara vara populär bland flashbacks rasister och nazister, precis som alla andra valår.

Jag tror valdeltagandet i år kommer inte vara mer än 60%.

Vad tror ni?

Oj! Alla jag pratar med säger tvärtom. Att det blir det mest dramatiska valet på länge. Flera partier riskerar att hamna utanför riksdagen. Ett annat på över 20% lovar Natomedlemskap och ett annat kommer ta i med hårda handskar mot nyinflyttade kravmaskiner.. Jag tror på högre deltagande än förra valet.
Citera
2022-03-29, 18:49
  #12
Medlem
Intotherainbows avatar
Bara röster på S från fyrdubbelt vaccinerade väljare kommer att räknas. Valet 2022 blir det mest demokratiska valet som hållits i Sveriges historia, ett val där alla invånare får tycka till. Risken finns att valet 2022 blir odemokratiskt men ett väl timat strömavbrott och en serverkrasch är förberett så att valet blir demokratiskt igen. Morgan Johansson hälsar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback