2022-11-04, 14:09
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
För att avbryta lite..
Såg ett klipp igår som jag tyckte var lite läskigt helt ärligt
Detta
https://youtu.be/DnoopNekW1g

Melina kallbadar hela 15 minuter Är det verkligen bra?
När hon kommer in i värmen sedan är fingrarna (ett iaf) helt gul/vitt.
Hon står och skakar och ser verkligen inte ut att må bra.
Jävla idioti blev min tanke
Visst. Det är säkert bra några minuter men 15 är inte det i överkant?

Rent spontant så kan jag tycka att det är att utmana ödet. Rekommendationen är att kallbada 2-3 minuter. Man kan drabbas av hypotermi i värsta fall.
Citera
2022-11-04, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostervalla
Nej jag är inte speciellt bra på diagnoser, men det förvånar mig inte alls att du kan jättemycket om ämnet, det bevisar bara min poäng ännu mer.
Att lägga mycket värde och störa sig på särskrivningar, samtidigt som man helt missar poängen i det människan försöker få sagt måste väl ändå vara en diagnosgrej va?

Återigen... Bara för att en människa har gjort en dålig sak i sitt liv så har inte han alltid fel i alla lägen resten av sitt liv. Punkt!
Du kan inte fortsätta argumentera om den saken gång på gång genom att "skrika" kvinnomisshandlare hela tiden, den saken har inget att göra med hur Moa beter sig..
Jag kommer inte svara på dina inlägg mer då du inte verkar ha nått vettigt att komma med utan bara upprepar samma skit. Bye Bye

Jag tänkte väl det!
Ta och tänk igenom saker och ting nu.

Solomon har inte bara gjort fel en gång, han fortsätter sitt avvikande och antisociala beteende. Han kan ha rätt i en sak han säger (en attityd) men inte följa upp det med handling -kognitiv dissonans.

Varför tar du upp diagnoser ideligen om du inte vet så mycket om det? Konstigt

Tror du att jag svarar dig för din skull? Jag skriver för att det finns en chans att folk kan bli varnade för aset Solomoon. Framförallt kvinnor.
Senast redigerad av Canaribird 2022-11-04 kl. 14:17.
Citera
2022-11-04, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Rent spontant så kan jag tycka att det är att utmana ödet. Rekommendationen är att kallbada 2-3 minuter. Man kan drabbas av hypotermi i värsta fall.

Finns fortfarande inte tillräcklig evidens för om kallbad faktiskt är hälsofrämjande.

Jag tycker att vi väntar tills forskningen har tydligare svar och så låter vi sånna som Solomoon fungera som testkaniner för 10-15-20 min kallbad.

Kroppen går in i ett slags chocktillstånd när man kallbadar, som du säger 2-3 min är det som gäller. Det som händer i kroppen efter det är att kroppstemperaturen sjunker och en "skön" känsla uppstår, den är förrädisk då kroppen långsamt förbereder sig på att lägga ned så att säga.
Citera
2022-11-04, 15:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Canaribird
Finns fortfarande inte tillräcklig evidens för om kallbad faktiskt är hälsofrämjande.

Jag tycker att vi väntar tills forskningen har tydligare svar och så låter vi sånna som Solomoon fungera som testkaniner för 10-15-20 min kallbad.

Kroppen går in i ett slags chocktillstånd när man kallbadar, som du säger 2-3 min är det som gäller. Det som händer i kroppen efter det är att kroppstemperaturen sjunker och en "skön" känsla uppstår, den är förrädisk då kroppen långsamt förbereder sig på att lägga ned så att säga.

Precis detta slog mig för någon dag sedan, det finns ju forskning på att exempelvis bastu är bra för kroppen i och med att kärl vidgas, blodtrycket sänks, du svettas ut dåliga ämnen, immunförsvaret kickas igång.
HUR kan det då vara nyttigt att göra exakt tvärtom?
Citera
2022-11-04, 17:16
Medlem
ostervallas avatar
Att fokusera på sitt mående med träning, nyttig mat, meditation, lyssna på självhjälpsböcker och försöka se och fokusera på det positiva i livet så som Solomon och Melina gör är fan så mycket bättre än att sitta på Flashback och hata så som ni gör. Sitta helt desperata och leta fel i deras metoder och allt möjligt, leta anledningar att få anmäla osv.. Tror ni på riktigt det är friskare än att hålla på med det de gör?
Citera
2022-11-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuvans
Precis detta slog mig för någon dag sedan, det finns ju forskning på att exempelvis bastu är bra för kroppen i och med att kärl vidgas, blodtrycket sänks, du svettas ut dåliga ämnen, immunförsvaret kickas igång.
HUR kan det då vara nyttigt att göra exakt tvärtom?

https://usercontent.one/wp/www.kallbad.nu/wp-content/uploads/2022/11/Tidslinje-980x980.jpg
På tidsaxeln för vad som händer i kroppen vid 10-45 sekunder ser man att kortisol frigörs upp till 200-300%. Kortisol är ett stresshormon som reglerar fett och socker i blodomloppet men vid för höga halter under för lång tid blir till en toxid som kan vara skadligt för vissa strukturer i hjärnan.

Kallbad kommer med vissa rekommendationer och de flesta studier på om det är effektivt och hälsofrämjande är självrapportering av redan fysiskt friska individer. Något så vanligt som högt blodtryck gör att man utsätter sig själv för en risk.

På tidslinjen ser vi också att efter 3 min börjar kroppen att huttra och efter 5-10 minuter börjar dopamin frigöras till 250%.
Efter 15 min är det rödmarkerat och det finns risk för hypotermi.

Också typiskt sektledarfasoner att få folk att hetsa och pressa gränserna för att visa vem som tål mest.

Jag kommer nog fortsätta med bekväma ljumma duschar eftersom jag har råd med varmvatten, betalar mina räkningar i tid och inte är jagad av kronofogdis 😁
Citera
2022-11-04, 17:43
Medlem
Citat:
Att fokusera på sitt mående med träning, nyttig mat, meditation, lyssna på självhjälpsböcker och försöka se och fokusera på det positiva i livet så som Solomon och Melina gör är fan så mycket bättre än att sitta på Flashback och hata så som ni gör. Sitta helt desperata och leta fel i deras metoder och allt möjligt, leta anledningar att få anmäla osv.. Tror ni på riktigt det är friskare än att hålla på med det de gör?

Nawwe så arg…grrrr.

Njae vegansk mat, nyttig? jag vill gärna ha evidens.

Det är mig ett sant nöje att varna för ett litet as på flashback som Solomoon ju är.
Citera
2022-11-04, 17:58
Medlem
ostervallas avatar
Citat:
Nawwe så arg…grrrr.

Njae vegansk mat, nyttig? jag vill gärna ha evidens.

Det är mig ett sant nöje att varna för ett litet as på flashback som Solomoon ju är.
Du får inte dig själv att veka smartare av att använda ordet evidens istället för bevis, det är snarare tvärtom, det är bara löjligt och pinsamt.. Sitta på Flashback och använda fackspråk. Jag skäms för din skull. Det känns som att du bara försöker överkompensera för din låga intelligens.

Ja att det är ett sant nöje för dig att fokusera på negativa saker hos andra personer tvekar jag inte en sekund på, det är väl antagligen det enda som gör att du kan stå ut med dig själv.
Senast redigerad av ostervalla 2022-11-04 kl. 18:03.
Citera
2022-11-04, 18:18
Medlem
Citat:
Du får inte dig själv att veka smartare av att använda ordet evidens istället för bevis, det är snarare tvärtom, det är bara löjligt och pinsamt.. Sitta på Flashback och använda fackspråk. Jag skäms för din skull.

Ja att det är att sant nöje för dig att fokusera på negativa saker hos andra personer tvekar jag inte en sekund på, det är väl antagligen det enda som gör att du kan stå ut med dig själv.

Hahaha så arg! Jag gissar på att du är man, men ajajaj nu svarade du mig ändå. Du skulle ju gå och tänka.
Okej Okej bevis tillgängliga vid en given tidspunkt = evidens.

BEVIS för enbart vegansk kosthållning är att man bör äta kosttillskott för att inte lida brist på tex. B-12 och D vitamin. Vilket i värsta fall kan orsaka hjärnskador hos barn som inte får tillräckligt av de vitaminerna när hjärnan utvecklas.

Ordet evidens indikerar på att det finns tillräckligt bevis då tillräckligt många vetenskapliga studier indikerar på att påståendet kan styrkas av vetenskapen (vid en given tidspunkt).
Solomoon är ju ute och seglar ganska ofta i pseudovetenskapen och då är det viktigt att hålla isär begreppen då det finns BEVIS i pseudovetenskap men aldrig evidens.

Jag är en ganska glad lax som trivs med livet om du undrar, men det brukar ju låta så där när det inte finns mer kvar att säga.
-Du är en olycklig MÄNNISKAAA som bara vill klaga på andra uähähä!

Jag tycker däremot Solomoon verkar olycklig som har massor av skelett i garderoben och det kan fan inte vara kul att vara skuldsatt och ha två barn man aldrig träffar pga. sitt eget sviniga beteende.
Citera
2022-11-04, 18:34
Medlem
ostervallas avatar
Citat:
Hahaha så arg! Jag gissar på att du är man, men ajajaj nu svarade du mig ändå. Du skulle ju gå och tänka.
Okej Okej bevis tillgängliga vid en given tidspunkt = evidens.

BEVIS för enbart vegansk kosthållning är att man bör äta kosttillskott för att inte lida brist på tex. B-12 och D vitamin. Vilket i värsta fall kan orsaka hjärnskador hos barn som inte får tillräckligt av de vitaminerna när hjärnan utvecklas.

Ordet evidens indikerar på att det finns tillräckligt bevis då tillräckligt många vetenskapliga studier indikerar på att påståendet kan styrkas av vetenskapen (vid en given tidspunkt).
Solomoon är ju ute och seglar ganska ofta i pseudovetenskapen och då är det viktigt att hålla isär begreppen då det finns BEVIS i pseudovetenskap men aldrig evidens.

Jag är en ganska glad lax som trivs med livet om du undrar, men det brukar ju låta så där när det inte finns mer kvar att säga.
-Du är en olycklig MÄNNISKAAA som bara vill klaga på andra uähähä!

Jag tycker däremot Solomoon verkar olycklig som har massor av skelett i garderoben och det kan fan inte vara kul att vara skuldsatt och ha två barn man aldrig träffar pga. sitt eget sviniga beteende.
Känner du dig viktig att jag svarade?
Återigen missar du min poäng HELT. Jag pratar om vad som är friskt beteende och inte.
Ja jag är en man, Bra gissat! grattis!
Låt mig gissa du är en person som ofta blivit påmind i livet att du är dum i huvudet och försöker bevisa motsatsen på Flashback genom att använda ord som "evidens" och citera olika artiklar..
Du blir så provocerad av mina inlägg och helt desperat väljer ut nått du tror du kan argumentera mot.. Tragiskt.
Citera
2022-11-04, 19:50
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:

Jag tolkar bristen på svar på mitt föregående inlägg som att du känner dig trumfad.

Du kan alltså inte komma med några bevis för att S aktivt försöker göra bot för sina synder eller bli en bättre medmänniska.

Jättebra för honom själv att han försöker må bättre och vara någon slags hippie-jesus, men ger han något tillbaka till kvinnor som levt i destruktiva förhållanden exempelvis? Vet du om han har jobbat med sina aggressiva sidor? Försöker han göra rätt för sig?

Det börjar bli tjatigt att du inte fattar poängen.

Och jag tror inte det är någon här som påstår att allt han gör är dåligt så kom inte med något sådant tjafs nu. Du kan också skippa snacket om att vi är hemska och negativa människor för att vi sitter på flashback för det gör du också och inte är du speciellt positiv du heller.
Citera
2022-11-04, 20:04
Medlem
Citat:
Känner du dig viktig att jag svarade?
Återigen missar du min poäng HELT. Jag pratar om vad som är friskt beteende och inte.
Ja jag är en man, Bra gissat! grattis!
Låt mig gissa du är en person som ofta blivit påmind i livet att du är dum i huvudet och försöker bevisa motsatsen på Flashback genom att använda ord som "evidens" och citera olika artiklar..
Du blir så provocerad av mina inlägg och helt desperat väljer ut nått du tror du kan argumentera mot.. Tragiskt.

Du missade målet rätt kraftigt angående hur folk bemött mig/vad jag blivit påmind om genom livet. Typ som att du pratar ett tvärtomspråk.

Ska väl vara ärlig med att jag avskyr män som misshandlar kvinnor då jag vet
1.
vad det kan få för konsekvenser.
2.
Hur sällan dessa män genomgår någon typ av förändring till det positiva.
3.
att straffet männen får när de döms enligt mig inte står i relation till den skada de åsamkat som är näst intill oåterkalleig. (Kan föras ned i generationer av trauma).

Har läst Solomoons dom och där fick jag det bekräftat.

Tror bara vi är vana vid att diskutera på helt olika nivåer. Du är van vid känsloargument och för dig brukar det funka med att skämma i väg opponenter med att kalla dem diagnos människor (lol) psyksjuka, olyckiga medan jag är van vid det förhatliga enligt dig, fakta och evidens, som på något sätt skulle indikera mindervärdeskomplex. Förstår ej hur? men jag lutar mig mot vetenskapen i de flesta fall tills motsatsen bevisas.

Och jag har redan angivit anledningen till att jag diskuterar om det här på flashback. Varför tror du att jag i alla mina inlägg upprepar att Solomoon misshandlat sitt ex?
Jag har skrivit varför.
Senast redigerad av Canaribird 2022-11-04 kl. 20:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in