2023-06-27, 15:39
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Blir säkert jättehögt andrahandsvärde med en sån lack eller färgkombination.

Undrar även vad som hände med att Melina skulle ta körkort? Hon fick ju en del pengar för detta ändamål.

Melina är en söt, rar tjej. Solomon vill nog inte riskera att hon är ute och fladdrar med egna vingar..

Kanske kan hon då träffa någon ny kille
Hemsk tanke så det där med Melinas körkort har han nog satt stopp på.
Räcker väl med att HAN har körkort. Att HAN kör och visar vägen.
Den rätta vägen. Hon ska inte ha den friheten att välja sin egen väg.
Han intalar henne att hon behöver honom, bara honom.
Citera
2023-06-28, 08:12
Medlem
Citat:
Blir säkert jättehögt andrahandsvärde med en sån lack eller färgkombination.

Undrar även vad som hände med att Melina skulle ta körkort? Hon fick ju en del pengar för detta ändamål.

Jag tog upp det med hennes körkort och pengarna hon fick av Solomon och hans mamma tog Solomons sen tillbaka för att de skulle åka ner mot Portugal och hitta sig själva osv osv.
Enligt då trollet som brukade kommentera här!
Citera
2023-06-28, 10:34
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fletchertime
Jag tog upp det med hennes körkort och pengarna hon fick av Solomon och hans mamma tog Solomons sen tillbaka för att de skulle åka ner mot Portugal och hitta sig själva osv osv.
Enligt då trollet som brukade kommentera här!
Är den videon borttagen?
Citera
2023-06-28, 13:45
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Jag tycker det är jättebra om bägge har körkort.
Båda ska ha den friheten, inte bara en.
Men jag tror.. Han vill inte. Han stoppar det.
Kör massa babbel om att det inte behövs då han har bil och körkort.
Tänk om.. Tänk om Solomon blir sjuk och hamnar på sjukhus?
Man måste tänka så. Allt kan hända ju äldre vi blir.
Då är det jättebra om Melina också har körkort.
Citera
2023-06-28, 23:00
Medlem
Citat:
Är den videon borttagen?

Nej ingen video. Det är enligt tidigare trollet i tråden (kan ej citera namn) som kommenterade det till mig när jag tog upp detta. Ska se om jag hittar citat.
Men jag tog upp det att vad hände med pengarna som Melina fick och då fick jag till svars här att dom gick tillbaka till Solomon och Portugal hitta sig själv resan och att hon inte skulle ha pengar osv osv
Citera
2023-06-28, 23:14
Medlem
Här är svaret jag fick ang start kapitalet som hon fick av Solomons mamma!

Detta troll, ser bara Melina som kvinna som tar hand om hushåll och barn och Solomon som mannen som arbetar hårt och ska ha mat på bordet kl 17.00 typ.
Riktigt stenålders tänk.

Har verkligen Melina ngt behov av körkort?

Hennes plikt är att vara stark inför barnen & lära sig att ta ansvar för saker & ting. Resan till portugal är en del av hennes mentala läkningsprocess vilket är betydligt viktigare än att hon vind för våg ska leka racerförare.

Det är bra att Solomon finns i hennes närhet då hon verkar har fått storhetsvansinne. Körkort? Allvarligt? Hon har en man med körkort. Räcker inte det liksom? Solomon är familjens överhuvud. Han har vetorätt när det gäller beslut. Han offrade Melinas körkort (trots att detta hade inneburit en avbelastning för honom) för att kunna finansiera en resa till portugal så att Melina skulle få det tillfälliga miljöombyte hon behöver i sin läkningsprocess.

Ännu ett osjälviskt beslut av en godhjärtad man.
Citera
2023-06-28, 23:36
Bannlyst
Otroligt avundsjuk på denna familj. Fint de verkar ha dt
Citera
2023-06-29, 09:41
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fletchertime
Här är svaret jag fick ang start kapitalet som hon fick av Solomons mamma!

Detta troll, ser bara Melina som kvinna som tar hand om hushåll och barn och Solomon som mannen som arbetar hårt och ska ha mat på bordet kl 17.00 typ.
Riktigt stenålders tänk.

Har verkligen Melina ngt behov av körkort?

Hennes plikt är att vara stark inför barnen & lära sig att ta ansvar för saker & ting. Resan till portugal är en del av hennes mentala läkningsprocess vilket är betydligt viktigare än att hon vind för våg ska leka racerförare.

Det är bra att Solomon finns i hennes närhet då hon verkar har fått storhetsvansinne. Körkort? Allvarligt? Hon har en man med körkort. Räcker inte det liksom? Solomon är familjens överhuvud. Han har vetorätt när det gäller beslut. Han offrade Melinas körkort (trots att detta hade inneburit en avbelastning för honom) för att kunna finansiera en resa till portugal så att Melina skulle få det tillfälliga miljöombyte hon behöver i sin läkningsprocess.

Ännu ett osjälviskt beslut av en godhjärtad man.
Fattar inte hur han offrar hennes körkort. Hans mamma och "han" har gett honom ett startkapital som skulle gå mot Körkortet. Det är hennes pengar och därmed hon som isåfall uppoffrar det för att de ska kunna göra resan. Om det nu är hennes plikt att lära sig ta ansvar för saker och ting så är det väl rimligt att man då tar körkort.

Man kan ju undra vad den här personen anser är Solomons plikt i den här familjen? Laga barnvagnsdäck med bravur?

När man ser alla prylar de nu säljer så känns det som att det är saker primärt Fredrik införskaffat, får de sålt alla prylarna så får de ju ihop en hel del pengar som förmodligen går till deras nya hem eller resa med den istället för betala av skulderna.
Senast redigerad av S.Y-Sophie 2023-06-29 kl. 09:46.
Citera
2023-06-29, 16:31
Medlem
Wooqiprwos avatar
Måste i citera trollet när vi lyckats slippa honom ett antal månader

Citera
2023-06-29, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Måste i citera trollet när vi lyckats slippa honom ett antal månader

Därför jag tog bort så bara var hans text inte så han ser att han blir citerad 🫠
Citera
2023-06-29, 17:18
Medlem
bloodbenders avatar
Har nu kollat på de videos som många tyckte verkade avge skumma vibes från Solomon, och kan helt ärligt inte se vad ni menar. Det verkar i mångt och mycket som att ni läser in alldeles för mycket i Solomons och Melinas beteende, och nästintill VILL att det ska vara så som ni tror.
Nä fy, håller med att den här tråden stinker av avundsjuka.
Citera
2023-06-29, 17:40
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodbender
Har nu kollat på de videos som många tyckte verkade avge skumma vibes från Solomon, och kan helt ärligt inte se vad ni menar. Det verkar i mångt och mycket som att ni läser in alldeles för mycket i Solomons och Melinas beteende, och nästintill VILL att det ska vara så som ni tror.
Nä fy, håller med att den här tråden stinker av avundsjuka.

Vad skulle man vara avundsjuk på? Ja,,, VAD?!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in