2022-11-04, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirris
Har den andra parten spelat in snyftvideos för allmänheten att ta del av? Om inte så kan du nog stryka det där om lika goda kålsupare.

Jag tycker båda parter gjort snyftinlägg i den här "konflikten" ja. Ingen av de har lyckats hålla käften efter "vi har flyttat isär", och med det innehåller så är det snyftinlägg i min värld.
Citera
2022-11-04, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostervalla
Bitter som få hon där Moa... Sur, elak och snål hela tiden.. Fy fan för att drabbats för en sån människa! Jag kan inte tänka mig nått värre.
tråkigt att relatera till en sån människa så mycket som ni gör

Jag tycker det är tråkigt att du relaterar till en kvinnomisshandlare.
Tror ingen direkt relaterar till Moa utan bara pratar om en vuxen persons verklighet och allt som kommer med det. Foliehattarna verkar omogna, typ tonåringar. Jag misstänker att du inte är särskilt gammal du heller med tanke på hur du formulerar dig, hur du tänker kring hyresavtal, vatten- och el-förbruk, saker du kastar ur dig OCH att du helt frångår att snubben Solomoon är en dömd kvinnomisshandlare som lika gärna kunde suttit inne för den skit han begått.

Fattar du att han antagligen förstört delar av en kvinnas liv för en jävligt lång tid framöver, efterverkningarna av en sån misshandel med barn inblandade är inte att leka med kan jag tala om.
Två flickor växer just nu upp utan sin pappa (väl är väl det med en sån pappa). Man försöker så långt det går alltid ge barnen rätt till umgänge med båda föräldrarna men av någon anledning har kvinnan fått ensam vårdnad om barnen i det här fallet. Troligtvis för att Solomoon inte är skickad som vårdnadshavare. Alternativt att han skiter i sina andra två barn.

Jävla bra snubbe att sitta och ta parti för! 🙃
Eller om du önskar, en snubbe vars extremt omogna och oansvariga beslut och beteende du vill att man ska nyansera kring! För att…..? Ja varför?
Citera
2022-11-04, 10:46
Medlem
ostervallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canaribird
Jag tycker det är tråkigt att du relaterar till en kvinnomisshandlare.
Tror ingen direkt relaterar till Moa utan bara pratar om en vuxen persons verklighet och allt som kommer med det. Foliehattarna verkar omogna, typ tonåringar. Jag misstänker att du inte är särskilt gammal du heller med tanke på hur du formulerar dig, hur du tänker kring hyresavtal, vatten- och el-förbruk, saker du kastar ur dig OCH att du helt frångår att snubben Solomoon är en dömd kvinnomisshandlare som lika gärna kunde suttit inne för den skit han begått.

Fattar du att han antagligen förstört delar av en kvinnas liv för en jävligt lång tid framöver, efterverkningarna av en sån misshandel med barn inblandade är inte att leka med kan jag tala om.
Två flickor växer just nu upp utan sin pappa (väl är väl det med en sån pappa). Man försöker så långt det går alltid ge barnen rätt till umgänge med båda föräldrarna men av någon anledning har kvinnan fått ensam vårdnad om barnen i det här fallet. Troligtvis för att Solomoon inte är skickad som vårdnadshavare. Alternativt att han skiter i sina andra två barn.

Jävla bra snubbe att sitta och ta parti för! 🙃
Eller om du önskar, en snubbe vars extremt omogna och oansvariga beslut och beteende du vill att man ska nyansera kring! För att…..? Ja varför?
Du försöker använda mitt eget argument emot mig, men det håller tyvärr inte. Jag har nämligen själv skrivit många gånger att jag tycker att han känns obehaglig, narcissistisk och att man får sektledare känsla av honom, och många andra negativa saker om honom.. Så tyvärr du kan inte klumpa ihop mig med honom..

Däremot så är det väldigt många har som tar det personligt när man skriver minsta negativa saken om Moa, och skyddar henne till vilket pris som helst. Det gör inte jag med Solomon, jag håller med om att han känns kall och obehaglig.. Det är bara att läsa mina tidigare inlägg i denna tråd så får du se själv.
Senast redigerad av ostervalla 2022-11-04 kl. 10:51.
Citera
2022-11-04, 11:16
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Du försöker använda mitt eget argument emot mig, men det håller tyvärr inte. Jag har nämligen själv skrivit många gånger att jag tycker att han känns obehaglig, narcissistisk och att man får sektledare känsla av honom, och många andra negativa saker om honom.. Så tyvärr du kan inte klumpa ihop mig med honom..

Däremot så är det väldigt många har som tar det personligt när man skriver minsta negativa saken om Moa, och skyddar henne till vilket pris som helst. Det gör inte jag med Solomon, jag håller med om att han känns kall och obehaglig.. Det är bara att läsa mina tidigare inlägg i denna tråd så får du se själv.

Jag skyddar henne inte till vilket pris som helst i alla fall. Däremot är det helt befängt att kalla henne för snål och tjurig för att hon vill ha in hyra.

Sen handlar ju inte tråden om Moa och tur är väl det för hon är inte speciellt underhållande. Som någon nämnde så verkar de inte ha någon aktiv konflikt utan det är ju du som vill sitta här och kasta skit på Moa i hattarnas tråd.
Citera
2022-11-04, 11:29
Medlem
ostervallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Jag skyddar henne inte till vilket pris som helst i alla fall. Däremot är det helt befängt att kalla henne för snål och tjurig för att hon vill ha in hyra.

Sen handlar ju inte tråden om Moa och tur är väl det för hon är inte speciellt underhållande. Som någon nämnde så verkar de inte ha någon aktiv konflikt utan det är ju du som vill sitta här och kasta skit på Moa i hattarnas tråd.
Hon gnäller i sin senaste video att hon inte har fått in hyran av S och M än och var tvungen att använda sina sparpengar för att köpa saker.. Hon gör ju allt för att svartmåla dem mer och mer.. Jag tycker det är lite fult och småsint. Sen om du inte vill kala det för en "konflikt" skiter jag i.. kalla det vad du vill.
Citera
2022-11-04, 11:37
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Hon gnäller i sin senaste video att hon inte har fått in hyran av S och M än och var tvungen att använda sina sparpengar för att köpa saker.. Hon gör ju allt för att svartmåla dem mer och mer.. Jag tycker det är lite fult och småsint. Sen om du inte vill kala det för en "konflikt" skiter jag i.. kalla det vad du vill.

Ja hon tycker väl det är jobbigt att inte få in sina pengar? Det hade jag också tyckt om jag var i hennes sits. Hon behöver ha inneboende för att ha råd att ha gården. Sen är det ju säkert en liten hint för att få dem att betala.

Du är ju rolig som tycker att hon försöker svartmåla familjen när det är dem som ha dragit därifrån och inte verkar vilja göra rätt för sig. Tycker att de gör ett ganska bra jobb själva för att få dåligt rykte. Jag skulle inte vilja ha dem som hyresgäster.

Du borde inse själv att det inte är ett ok beteende, oavsett vad du tycker om Moa. Jag hade tyckt det var svinigt gjort även om det inte handlade om familjen F.
Senast redigerad av Wooqiprwo 2022-11-04 kl. 11:41.
Citera
2022-11-04, 11:49
Medlem
Citat:
Du försöker använda mitt eget argument emot mig, men det håller tyvärr inte. Jag har nämligen själv skrivit många gånger att jag tycker att han känns obehaglig, narcissistisk och att man får sektledare känsla av honom, och många andra negativa saker om honom. Så tyvärr du kan inte klumpa ihop mig med honom..

Kul läsning 🙃 att behöva skumma igenom allt du skrivit.
Nej du skriver inte något sådant om Solomooon. Du verkar sammanfattningsvis tycka att han är värd att försvara. En kvinnomisshandlare, det är så jävla skrämmande att det finns sånna människor och att de inte förstår vidden av skadan de åsamkat andra människor. Om Solomoon sökte efter att laga det han tagit sönder (människors liv) skulle han INTE skaffat två till barn med en ny tjej. Varför sätta barn till världen med de förutsättningarna?
Gaia-love, veganism, kallduschar, andningsövningar, fasta -handlar om honom själv och inte om att försöka söka återupprättelse med det han förstört. Det han gör är enkla omvägar för att slippa ta verkligt ansvar.

Lustigt att du tycker att folk tar det personligt om Moa när de flesta här bara förklarar hur hyresavtal/kontrakt vanligtvis fungerar. Själv drar du dig inte för att skriva att folk och Moa är psyksjuka och gud vet?

Jag klumpar inte ihop dig med honom. Utan bedömer, utifrån hur du skriver och vad du menar är rimligt, att ni verkar lika omogna och okunniga.
Senast redigerad av Canaribird 2022-11-04 kl. 12:15.
Citera
2022-11-04, 12:41
Medlem
ostervallas avatar
Citat:
Kul läsning 🙃 att behöva skumma igenom allt du skrivit.
Nej du skriver inte något sådant om Solomooon. Du verkar sammanfattningsvis tycka att han är värd att försvara. En kvinnomisshandlare, det är så jävla skrämmande att det finns sånna människor och att de inte förstår vidden av skadan de åsamkat andra människor. Om Solomoon sökte efter att laga det han tagit sönder (människors liv) skulle han INTE skaffat två till barn med en ny tjej. Varför sätta barn till världen med de förutsättningarna?
Gaia-love, veganism, kallduschar, andningsövningar, fasta -handlar om honom själv och inte om att försöka söka återupprättelse med det han förstört. Det han gör är enkla omvägar för att slippa ta verkligt ansvar.

Lustigt att du tycker att folk tar det personligt om Moa när de flesta här bara förklarar hur hyresavtal/kontrakt vanligtvis fungerar. Själv drar du dig inte för att skriva att folk och Moa är psyksjuka och gud vet?

Jag klumpar inte ihop dig med honom. Utan bedömer, utifrån hur du skriver och vad du menar är rimligt, att ni verkar lika omogna och okunniga.
Om du inte hittat nått negativt jag har skrivit om Solomon så har du inte letat speciellt länge.. Och ja självklart är varje människa värd att försvaras, det beror helt på vad situationen handlar om såklart. En negativ sak utesluter inte en annan, hänger du med?
Du är ännu en diagnos människa som verkar ha svårt att skilja på saker och verkar helt sakna förmågan att kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt.

Enligt din logik så är det så att för att Solomon har gjort en dålig sak en gång i sitt liv så kan han aldrig ha rätt nån gång i någon situation någonsin oavsett vad det handlar om.. Förstår du inte själv hur befängt det är att tänka så?
Senast redigerad av ostervalla 2022-11-04 kl. 13:09.
Citera
2022-11-04, 13:18
Medlem
Citat:
Om du inte hittat nått negativt jag har skrivit om Solomon så har du inte letat speciellt länge.. Och ja självklart är varje människa värd att försvaras, det beror helt på vad situationen handlar om såklart. En negativ sak utesluter inte en annan, hänger du med?
Du är ännu en diagnos människa som verkar ha svårt att skilja på saker och verkar helt sakna förmågan att kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt.

Diagnos människa (särskrivet igen). Lär dig skriva och om du vill kan vi gå in i en djupare diskussion om DSM 5? Verkar som du behöver kunskap i ämnet då du kastar diagnoser vilt omkring dig som om det vore konfetti.

Två tankar i huvudet samtidigt? Jag vet hur ett hyresavtal fungerar även mellan vänner då jag både hyrt och hyrt ut åt kompisar. Det verkar varken du eller Familien foliehatt förstå, och man betalar för förbrukat av el och vatten i alla hus och för det man använder (enligt min erfarenhet av kollektiv).man kan inte bara flytta för att man inte trivs, det verkar varken du eller familjen foliehatt förstå. Det är känsloargument, som känt är extremt ombytliga efter sinnesstämning.

En kvinnomisshandlare som inte tar ansvar för sina barn. Och som inte går i terapi för det. Kommer alltid vara en kvinnomisshandlare!

Han har inte behövt lära sig hur man hanterar ett vuxet liv och det är ironiskt hur han ska sitta och ”lära folk” om spiritualitet och personlig utveckling.

Tänker inte ens bemöta anklagelserna om diagnoser. Gissar på att jag skulle anklagas för att vara psyksjuk också när du har slut på argument. Hysteriskt beteende från dig all in all.
Senast redigerad av Canaribird 2022-11-04 kl. 13:32.
Citera
2022-11-04, 13:20
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Om du inte hittat nått negativt jag har skrivit om Solomon så har du inte letat speciellt länge..

Enligt din logik så är det så att för att Solomon har gjort en dålig sak en gång i sitt liv så kan han aldrig ha rätt nån gång i någon situation någonsin oavsett vad det handlar om.. Förstår du inte själv hur befängt det är att tänka så?

Man kan självklart hålla med i det du säger och man kan försvara personen och samtidigt fördöma dennes gärningar. Dock är det du skriver väldigt osammanhängande och saknar relevans för det du svarar på.

Det lyser även igenom att du saknar argument för det du skriver när du börjar kasta på folk diagnoser hit och dit.

Kom med bevis för hur S har visat på bot och bättring för tidigare gärningar, gärna angående flytten från Moa också. Och kom då inte med en massa självförverkligande gärningar i form av detox , andliga resor, veganism, kallduschar etc.
Citera
2022-11-04, 13:33
Medlem
ostervallas avatar
Citat:
Diagnos människa (särskrivet igen). Lär dig skriva och om du vill kan vi gå in i en djupare diskussion om DSM 5 så kan vi göra det? Verkar som du behöver kunskap i ämnet då du kastar diagnoser vilt omkring dig som om det vore konfetti. En diagnos får man om man inte fungerar efter tre huvudkriterier i ett vuxet liv.

Två tankar i huvudet samtidigt? Jag vet hur ett hyresavtal fungerar även mellan vänner då jag både hyrt och hyrt ut åt kompisar. Det verkar varken du eller Familien foliehatt förstå. Man kan inte sticka från ett hyresavtal för att man inte trivs. Det är känsloargument, som känt är extremt ombytliga efter sinnesstämning.

En kvinnomisshandlare som inte tar ansvar för sina barn. Och som inte går i terapi för det. Kommer alltid vara en kvinnomisshandlare!

Han har inte behövt lära sig hur man hanterar ett vuxet liv och det är ironiskt hur han ska sitta och ”lära folk” om spiritualitet och personlig utveckling.

Tänker inte ens bemöta anklagelserna om diagnoser. Gissar på att jag skulle anklagas för att vara psyksjuk också när du har slut på argument. Hysteriskt beteende från dig all in all.

Nej jag är inte speciellt bra på diagnoser, men det förvånar mig inte alls att du kan jättemycket om ämnet, det bevisar bara min poäng ännu mer.
Att lägga mycket värde och störa sig på särskrivningar, samtidigt som man helt missar poängen i det människan försöker få sagt måste väl ändå vara en diagnosgrej va?

Återigen... Bara för att en människa har gjort en dålig sak i sitt liv så har inte han alltid fel i alla lägen resten av sitt liv. Punkt!
Du kan inte fortsätta argumentera om den saken gång på gång genom att "skrika" kvinnomisshandlare hela tiden, den saken har inget att göra med hur Moa beter sig..
Jag kommer inte svara på dina inlägg mer då du inte verkar ha nått vettigt att komma med utan bara upprepar samma skit. Bye Bye
Citera
2022-11-04, 13:50
Medlem
Tarmstuvnings avatar
För att avbryta lite..
Såg ett klipp igår som jag tyckte var lite läskigt helt ärligt
Detta
https://youtu.be/DnoopNekW1g

Melina kallbadar hela 15 minuter Är det verkligen bra?
När hon kommer in i värmen sedan är fingrarna (ett iaf) helt gul/vitt.
Hon står och skakar och ser verkligen inte ut att må bra.
Jävla idioti blev min tanke
Visst. Det är säkert bra några minuter men 15 är inte det i överkant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in