Jag kan känna igen den ilskan men samtidigt är det rätt roligt att se hur generad kassörskan blir när hon ser vad man har handlat liksom. Det kan man spela på. Då slipper du bli arg & få raseriutbrott & istället njuta av att det är du som har övertaget.
Ett exempel är när jag hade handlat lite saker inför en trevlig date för ngn månad sedan. Det var på ICA supermarket sjöstaden i sthlm. Utöver mat, jordgubbar & choklad så hade jag köpt ett åttapack toapapper av mjuk & exklusiv kvalitet, en flaska barnolja, ett pkt kondomer & en krokig men ganska kraftig gurka samt en klase bananer. Gott att äta efter träning liksom. Det är viktigt att äta efter träning. Jag åkte på en avstämning.
Jag kunde se hur kassörskan, en blond liten tjej, kopplade ihop vissa varor typ gurka, kondom & barnolja. Hahaha
Ju rödare hon blev desto större smile fick jag. Jag passade i samband med detta på att fråga om smärtstillande kräm, typ 5% procentig ibumetin på tub. Hon började då stamma & sa att hon kunde hämta tuben åt mig. Jag stirrade intensivt in i hennes ögon & log.
Jag följde henne med blicken. Hon märkte detta & kunde inte längre möta min blick. Jag fortsatte att stirra på henne, då det faktiskt gav mig en viss njutning att ha detta övertag.
Avstämningen var korrekt. Kön bakom mig försökte undvika min triumferande blick när jag sakta lät den svepa över stället innan jag packade om mina varor för att sedan gå hem & förbereda inför daten.
En lyckad handling, trots avstämning. Jag lyckades att vända en förnedring till en triumferande vinst. Tjejer gillar självsäkra killar.
Ta nu lärdom av det jag skrivit. Tjejen på supermarket kan fortfarande inte möta min blick men nu verkar hon inte längre hysa obehag eller rädsla utan nu handlar det nog mer om en förbjuden tanke där jag har huvudrollen. Hehe.
Det går som sagt att undvika raseriutbrott, så länge du har huvudet på skaft & använder dig av de rätta redskapen. Det är inte du som ska skämmas utan det är kassörskan. Jag ser redan fram emot nästa avstämning.