Citat:
Ursprungligen postat av
Halte Harald
Blir ju väldigt mycket enklare för oss om du skriver vad det är för bil modell du har?
Och sen undrar jag hur fan du kan låta en kvinna besikta din bil? 1 gång har där stått en kvinna när porten på besiktningen öppnats då har jag lagt i backen illa kvickt och dragit därifrån.
Med risk att bli betraktad som kvinnohatare - vilket jag inte är - i stället mitt favoritkön!
En gång råkade jag ut för att en ung kvinnlig besiktningstekniker satte domkraften under ljuddämparen på en Citroen 2CV och började lyfta, trots att jag skrek åt henne att avbryta.
Hur ska jag veta var jag kan lyfta? blev kommentaren från henne!
Stationschefen var inte på plats så jag kunde inte anmäla henne.
Detta inträffade efter det att besiktningsskolan i Västerås lagts ner, och samhällets allmänna uppluckring tilltagit och kunskapsnivån på besiktningstekniker sjunkit till en lägstanivå som tidigare troddes var omöjlig att komma ner till.
Gick åt mycket tätningspasta att få tätt i skarvarna(om någon vet hur avgassystemet ser ut och följderna av att lyfta på ljuddämparen).
Ibland kan det vara praktiskt med en ung kvinnlig besiktningstekniker.
T ex när en MB Geländewagen med ojämna bromsar och stora däck ska bromsprovas.
Får inte köras i rullbromsprovare - endast i plattbromsprovare, säger jag.
Jamen........säger hon!
Då tar man fram den tyska instruktionsboken och pekar på valfritt stycke - hon fattar ändå inte!
Sedan åker man med när hon gör "alternativt bromsprov" och ger henne råd.
Osviklig metod för godkännande av (dåliga) bromsar.