Citat:
Ursprungligen postat av
llundberg57
Du var alltså närvarande vid tillfället eftersom du vet precis vad som hände bättre än ägaren?
Var det kanske du som var besiktningsmannen? Jag menar hur skulle du annars kunna veta vad som hände.....
Man måste inte ha varit med på t ex Apollo-färderna för att förstå och veta att jorden inte är platt, trots att många stolpskott envetet påstår det…
Samma sak med påståendet jag kommenterade, jag vet p g a lång erfarenhet och kunskap att man aldrig behöver köra skakbordet i flera minuter på raken för att kolla av om det finns problem att ev anmärka på. Det tar bara några sekunder i princip. Jag vet också hur bilar är konstruerade och att en returledning i servosystemet i princip är trycklös, och att ett rör inte ska belastas med rörelser utan sitta klamrat och slangar där det är rörelser. Basic kunskap helt enkelt.
Så, jag hävdar att snubben missuppfattat och överdriver tiden enormt och om ett rör i returkretsen havererade under besiktningen så var det redan så katastrofalt dåligt att det absolut inte kan skyllas på ovarsamhet eller felaktig behandling av besiktaren. Eller så har snubben t o m blandat ihop trycksidans komponenter….
Jag har alltså erfarenhet från närvaro vid antagligen 1000 besiktningar genom åren (besiktar ca 1-4 bilar i veckan åt en kompis som driver bilverkstad, och är själv utbildad bilmek/bilelektriker sedan 35 år eller så) och har aldrig någonsin upplevt att man kört skakbordet mer än sammanlagt max ca 1 minut för båda sidor ens på rediga problembilar, och aldrig att nåt rör eller annat i servosystemet har havererat vid detta test.
Så sannolikheten att den påstådda storyn återges helt korrekt och sanningsenligt utan minsta förvanskning eller överdrift är extremt osannolik…