• 1
  • 2
2022-03-23, 11:35
Medlem
Vaskamansagas avatar
Satt på 2FA på Outlooken. Telefonen blev stulen. Nu är det omöjligt att logga in på mailen. Microsoft värdelösa supportsida med deras dumma steg för att få tillbaka kontot är omöjligt att fullfölja.

Jag är fittig. Tack.
Citera
2022-03-23, 13:04
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaskamansaga
Satt på 2FA på Outlooken. Telefonen blev stulen. Nu är det omöjligt att logga in på mailen. Microsoft värdelösa supportsida med deras dumma steg för att få tillbaka kontot är omöjligt att fullfölja.

Jag är fittig. Tack.

+1 på den, har haft samma problem ett tag, kommer inte in trots alla jävla steg och nån support hittar jag inte heller.
Citera
2022-03-23, 13:25
Medlem
Mr0ll3s avatar
Lätt att vara efterklok, men på https://account.live.com/proofs/manage/additional kan man skapa en recovery code.

Tror ditt bästa val just nu är https://support.microsoft.com/en-us/...3-dc8113b20c42.
Citera
2022-03-23, 14:27
Bannlyst
Du ville ju att ditt kontos säkerhet skulle vara designad på precis det här sättet, varför klagar du på Microsoft?
Citera
2022-03-23, 15:41
Medlem
Vaskamansagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
+1 på den, har haft samma problem ett tag, kommer inte in trots alla jävla steg och nån support hittar jag inte heller.

Bara massa steg som man omöjligt kan fylla i då man inte har ett minne som en dator.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr0ll3
Lätt att vara efterklok, men på https://account.live.com/proofs/manage/additional kan man skapa en recovery code.

Tror ditt bästa val just nu är https://support.microsoft.com/en-us/...3-dc8113b20c42.

Jag har provat allt det där, jag behöver antagligen få kontakt med supporten, skicka in bild på mitt ID så de kan ta bort 2FA.

Citat:
Ursprungligen postat av lovedrug
Du ville ju att ditt kontos säkerhet skulle vara designad på precis det här sättet, varför klagar du på Microsoft?

Eftersom misstag händer och folks telefoner dör, blir stulna, borttappade etc. Då måste det finnas en lösning för att få tillbaka accountet, som alla andra vettiga hemsidor har.
Citera
2022-03-23, 16:54
Bannlyst
Citat:
Eftersom misstag händer och folks telefoner dör, blir stulna, borttappade etc. Då måste det finnas en lösning för att få tillbaka accountet, som alla andra vettiga hemsidor har.
Eeh... Ja? Och Microsoft berättade detta och rekommenderade dig att spara återställningskoderna ifall telefonen dör, blir stulen, borttappad etc? Och du tryckte på "Not right now"?
Citera
2022-03-23, 17:04
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:

Jag har provat allt det där, jag behöver antagligen få kontakt med supporten, skicka in bild på mitt ID så de kan ta bort 2FA.

Detta är vad jag förmodligen behöver också, har kollat runt men finner inga alternativ till detta.

Allt går tillbaka till detta jävla "svara på dessa 1800 frågor så får du ett svar om ca 3 veckor".
Citera
2022-03-23, 18:47
Medlem
Vaskamansagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Detta är vad jag förmodligen behöver också, har kollat runt men finner inga alternativ till detta.

Allt går tillbaka till detta jävla "svara på dessa 1800 frågor så får du ett svar om ca 3 veckor".

Precis. Jag fyllde i deras bullshitformulär och fick botsvaret:

Citat:
We recently received a request to recover your Microsoft account be**d@live.com. Unfortunately, our automated system has determined that the information you provided was not sufficient for us to validate your account ownership. Microsoft takes the security and privacy of our customers very seriously, and our commitment to protecting your personal information requires that we take the utmost care in ensuring that you are the account owner.

Please submit a new account verification form

At this point, your best option is to submit a new form with as much accurate information as you can gather. The more information you can include in the form, the better the chance you’ll have of regaining access to your account. We’ve included a few tips below to help you fill out the form as completely and accurately as possible.

> Submit a new form

Helpful tips for filling out another form:

Answer as many questions as you can.
Use the information you provided when you created the account, or last updated it.
Submit the form from a computer you frequently use.
You will be asked to list recently used email addresses and the subject lines from recent emails. Ask for help from family members, friends, or business contacts to confirm their email addresses and tell you the subject lines of the last three emails they sent you.
Make sure to use the correct domain for your account, such as hotmail.com, live.com, or outlook.com. Keep in mind that your email address may be country specific. For example, if you created your account in Sweden, your domain would be “hotmail.co.se” rather than “hotmail.com”.

Ready?

> Submit a new form

Thank you,
Microsoft Support Team

Microsoft Corporation
One Microsoft Way
Redmond, WA 98052
USA

Jävla horor. Var fan får de be**d@live.com. Det är inte ens i närheten av min email. Fyfan, det här kontot är oerhört viktigt för mig att komma in på.
Citera
2022-03-23, 18:50
Medlem
Vaskamansagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovedrug
Eeh... Ja? Och Microsoft berättade detta och rekommenderade dig att spara återställningskoderna ifall telefonen dör, blir stulen, borttappad etc? Och du tryckte på "Not right now"?

Tänker du fortsätta sparka på någon som redan ligger eller komma med en hjälpande hand?
Citera
2022-03-23, 19:06
Medlem
Vaskamansagas avatar
Här ska man tydligen kunna chatta med Outlook support:

https://support.microsoft.com/en-us/home/contact
Citera
2022-03-23, 19:13
Medlem
Begär ett nytt simkort med samma nummer från operatören för att ta emot 2FA smset på en ny lur?
Citera
2022-03-23, 19:23
Medlem
Vaskamansagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krut-Janne
Begär ett nytt simkort med samma nummer från operatören för att ta emot 2FA smset på en ny lur?

Jag har samma nummer. 2FA har väl ingen sammankoppling med ens telefonnummer.

Chatten jag länkade ovan var helt okej, schyssta Kenneth som svarade och var hjälpsam. Han skjöt upp mitt ärende till lite högre ort och borde få människosvar inom 48h.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in