Citat:
Ursprungligen postat av
IkeaMannen50
tror det blir svårt, dels för att du kass på matte och ingen erfarenhet men absolut inte omöjligt om du verkligen tar dig tid att lära dig matte och logik. Du har en lång resa till bara medelmåtta programmerare. De flesta som lyckas med det är folk som började progga redan när de var 10 år på pojkrummet.
Hade jag varit i dina skor hade jag börjat med python. Det finns mycket gratis men om du vill ha en fysisk bok på svenska så kan jag tipsa om, "Python ifrån början".
Det är mer överkomligt än vad folk tror.
Matematiken är inte särskilt viktig(så länge man håller sig på de högre nivåerna) och logiskt tänkande är något som kommer automatiskt. Sex månader för hjärnan att koppla om och så har man tagit igen stora delar av försprånget.
Viktigast är motivation. Mitt tips till TS är att sätta igång med ett projekt av något du vill göra, det triggar igång dopaminet att kunna se resultatet av det man bygger.
Mina första steg inom programmering var att bygga och hosta ett simpel hemsida, man kan tycka vad man vill om PHP men när det kommer till enkelheten att få upp en hemsida så är det #1.