Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-04, 21:21
  #1021
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittfittan
De har samma vapen som SS Das Reich.

Mp40, stg-44 och kar98k ?
Sjukt att ryssarna inte ens kan möta vapen från andra världskriget 🤷 jävla sopor
Citera
2022-04-04, 21:49
  #1022
Medlem
267 Ukrainska "Marines" som gett upp.
https://www.youtube.com/watch?v=ThUGelGTKFM&t=51s
Citera
2022-04-04, 21:53
  #1023
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
267 Ukrainska "Marines" som gett upp.
https://www.youtube.com/watch?v=ThUGelGTKFM&t=51s

Det är nog bäst om situationen lokalt såg hopplös ut. De har ju uppenbarligen tagit rejäla förluster, så stora att de bör vara slut som fungerande enhet.

Man kan bara hoppas att ryssen behandlar dem som folk, men det är nog dessvärre bara en önskedröm.
Citera
2022-04-04, 21:57
  #1024
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det är nog bäst om situationen lokalt såg hopplös ut. De har ju uppenbarligen tagit rejäla förluster, så stora att de bör vara slut som fungerande enhet.

Man kan bara hoppas att ryssen behandlar dem som folk, men det är nog dessvärre bara en önskedröm.

Än så länge har jag inte sett en enda video av torterade Ukrainare någonstans på nätet. Jag är medlem i både Pro-Ryska och Pro-Ukrainska Telegramgrupper. Vilket självklart inte betyder att det inte hänt. Men ser varje dag torterade Ryska fångar på Telegram. Senast i morse en som fått huvudet smashat och halva ansiktet bortblåst i en källare. Tror dock det är 99% av Azoviterna och Aidarbataljonen.

Det bästa för de Ukrainska fångarna är ifall de hamnar i Ryssarnas händer och inte i de milliser som finns. De är nog rätt hämndlystna efter 8 år av artilleribeskjutningar mot Donjetsk.


https://t.me/SrbijaRusija/334
Citera
2022-04-04, 22:38
  #1025
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittfittan
Ukraina har flera nazibataljoner som reguljära förband i form av Azov. De har samma vapen som SS Das Reich.

Förstår inte att detta faktum ska vara så svårt att smälta. Liksom kom in i matchen.

Vad är ryska Wagnergruppen i så fall? Ledaren Dmitrij Utkin med sina nazitatueringar har personligen hängt med Putin och bolaget jobbar direkt för Kreml. Liksom kom in i matchen..
Citera
2022-04-04, 22:43
  #1026
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Med risken att bli kallad för rysstroll kan jag läsa på RT.com (Russia Today)
att det troligen går in i helvete dåligt för ryssarna.
RT är helt rensat på positiva nyheter om kriget.
De står ingenting om den övergripande planen, inte heller vad Putin
har för inriktning på kriget.
Troligen pågår det en mindre storm inne Kreml för närvarande.
Den senaste bilden som finns på Putin ser han blek ut.
Så troligen är det ett riktigt antagande att det går dåligt som fan för Ryssland i kriget.

Detta är ett bra perspektiv. Frånvaron av goda nyheter, ens vinklade, är ett indirekt bevis på hur det går.

Jag vill återknyta till fakta att om Ryssland lyckas befästa ett landområde längs Azovska sjön så har de gjort oerhörda förluster för att nå det målet. Det är svårt att se det som annat än en strategisk förlust hur gärna ryssvännerna skulle vilja ha det till en vinst. En taktiskt vinst och strategisk förlust är inte vad normala människor vill ha.
Citera
2022-04-04, 22:47
  #1027
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Än så länge har jag inte sett en enda video av torterade Ukrainare någonstans på nätet. Jag är medlem i både Pro-Ryska och Pro-Ukrainska Telegramgrupper. Vilket självklart inte betyder att det inte hänt. Men ser varje dag torterade Ryska fångar på Telegram. Senast i morse en som fått huvudet smashat och halva ansiktet bortblåst i en källare. Tror dock det är 99% av Azoviterna och Aidarbataljonen.

Det bästa för de Ukrainska fångarna är ifall de hamnar i Ryssarnas händer och inte i de milliser som finns. De är nog rätt hämndlystna efter 8 år av artilleribeskjutningar mot Donjetsk.


https://t.me/SrbijaRusija/334

Varför ska vi kolla på en serbisk kanal? Svenskar förstår inte såna där blattespråk. Serbiska är en turkversion av kroatiska som talas av degenerates.

Det förklarar dock varför du är så pro-rysk och sprider rysk propaganda.

Såg du ett enda blått armband? Nej, just det.
Citera
2022-04-04, 23:41
  #1028
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Randomish
Mp40, stg-44 och kar98k ?
Sjukt att ryssarna inte ens kan möta vapen från andra världskriget 🤷 jävla sopor

Menade vapensköld. Azov och Das Reich.
Citera
2022-04-05, 02:11
  #1029
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Ungefär varannan dag retirerar Ryssen och är på väg hem. Denna förhoppning basuneras ut mot fonden av utbombade skelett av bostads hus. Enligt samma västpropaganda så dödar och mördar ryssen hej vilt övrig tid.

Tro inte på det du hör. Det är tillrättalagd propaganda från både väst och öst. Jag tror att väst ljuger allra flitigast. Det är mitt intryck iaf.
Jag tror inte väst ljuger mest. Långt därifrån. Men det e dåligt med rapportering om militära förluster hos Ukraina. Det e ingen neutral rapportering.
Citera
2022-04-05, 06:33
  #1030
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Varför ska vi kolla på en serbisk kanal? Svenskar förstår inte såna där blattespråk. Serbiska är en turkversion av kroatiska som talas av degenerates.

Det förklarar dock varför du är så pro-rysk och sprider rysk propaganda.

Såg du ett enda blått armband? Nej, just det.

https://t.me/SrbijaRusija/337

Kolla och va stolt över vad du stödjer!
Citera
2022-04-05, 06:35
  #1031
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
https://t.me/SrbijaRusija/337

Kolla och va stolt över vad du stödjer!

Jag förstår inte serbiska. Varför ska kolla på sånt där skit?
Citera
2022-04-05, 06:59
  #1032
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jag förstår inte serbiska. Varför ska kolla på sånt där skit?

Finns google translate och video. Testa tekniken. En helt ny värld kommer öppnas upp för dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback