Som jag påpekade i trådstarten, och som jag utforskat i andra trådar, så är kronologin kring Rudolf Höss rekonstruktion av "utrotningen" i Auschwitz ett av de största problemen inom ortodox förintelseforskning.
Höss envisades med att han mottog en "utrotningsorder" från Heinrich Himmler i maj/juni 1941, innan Nazitysklands invasion av Sovjetunionen. "Shortly afterwards", enligt Höss, "Eichmann came to me at Auschwitz", och därefter besökte han "Treblinka" (trots att lägret inte existerade vid denna tidpunkt). En av anledningarna till att just Auschwitz valdes som utrotningsläger var för att "the existing extermination sites in the East" – som i verkligheten inte ens öppnade förrän 1 år senare – inte var "in the position to carry out the major operations envisaged".
Med andra ord valdes Auschwitz ut som utrotningsläger i maj 1941, innan Operation Barbarossa, för att de befintliga utrotningslägren i ockuperade Östeuropa, som inte ens existerade vid denna tidpunkt, var "otillräckliga" för det "stora projektet" att utrota alla judar.
Men även om vi helt ignorerar kronologin så var minilägren Belzec, Sobibor och Treblinka mycket mer effektiva i sin påstådda judeutrotning. Enbart pyttelägret Treblinka påstås ha utrotat mellan 800 000 och 900 000 judar, att jämföra med gigantiska Auschwitz som påstås ha utrotat ca. 900 000 till 1 miljon judar. Så på vilket sätt kunde inte
Reinhardt-lägren "hantera" detta projekt?
Ovanstående kronologiska omöjligheter ledde till att förintelseforskaren Karin Orth "korrigerade" Höss vittnesmål och sköt fram utrotningsordern till sommaren 1942 istället för 1941, vilket sin tur pulveriserar hela Höss kronologi kring utrotning i Auschwitz.
Se mina andra trådar:
(FB) Rudolf Höss och hans påhittade besök i Treblinka
(FB) "Upptäckten" av Zyklon B för gasning av judar – ännu en fallgrop för förintelsemyten