• 2
  • 3
2025-03-15, 09:35
Medlem
Jag grät i samband med att min far dog.

Vi var tre som grät och fick varandra att brista liksom.

Män gråter som barn, så gråter vi när vi blir äldre igen. Om det har med Testo att göra kanske?
Citera
2025-03-15, 16:17
Medlem
Västkustskts avatar
Vissa filmer och när nån av mina favoritracerförare vinner ett lopp så kan ögonen fuktas lite.
Citera
2025-03-19, 15:59
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Enda gångerna jag gråter publikt är på begravningar så som män skall bete sig men visst sorgliga filmer och dokumentärer kan få mig att gråta och vill jag då gråta så gråter jag så detta är ju ett enormt icke-problem för dom flesta.

Skulle män ventilera känslor så som kvinnor gör så skulle samhället sluta fungera så det är absolut ingenting vi skall syssla med.
Citera
2025-03-19, 16:18
Medlem
Toolmans avatar
Ju äldre jag blir desto mer gåter jag. Men har alltid gråtit vid bortgång av nära och kära. Speciellt hundar, de är så oskyldiga och livsglada och skänker oändligt av glädje omkring sig.
Egna tillkortakommanden/motgångar, när jag fick en allvarlig cancerdiagnos gick jag runt på sjukhuset gråtandes.
Citera
2025-03-20, 14:46
Medlem
Inte gråtit sen jag var 12. Har varit förmodligen inte varit fysiskt kapabel till det sedan puberteten.
Citera
2025-03-24, 19:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Enda gångerna jag gråter publikt är på begravningar så som män skall bete sig men visst sorgliga filmer och dokumentärer kan få mig att gråta och vill jag då gråta så gråter jag så detta är ju ett enormt icke-problem för dom flesta.

Skulle män ventilera känslor så som kvinnor gör så skulle samhället sluta fungera så det är absolut ingenting vi skall syssla med.

Det är de gångerna jag gråter också.

Kvinnor (och män) brukar inte gå och gråta helt random i tid och otid. Inte ventilera känslor heller. "Var sak har sin plats"
Citera
2025-03-25, 00:51
Medlem
Gråter till filmer ibland. Har fått mycket lättare till gråt nu när jag är lite äldre
Citera
2025-03-25, 14:33
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är de gångerna jag gråter också.

Kvinnor (och män) brukar inte gå och gråta helt random i tid och otid. Inte ventilera känslor heller. "Var sak har sin plats"

Ja lipa på jobbet eller i kön på McDonalds håller faktiskt inte om du ska vara vuxen.
Citera
2025-04-30, 12:13
Medlem
Orm Ondes avatar
Mycket sällan, men tyvärr någon gång när jag varit rejält på fyllan. Jag är så pass gammaldags att jag skäms över att gråta, åtminstone om någon annan ser det.

Jag har tagit farväl av både människor och djur som jag innerligt tyckt om och som stått mig nära utan att gråta, även om det ibland varit nära. Sorgen och respekten finns där ändå och har inget med tårar att göra.
Citera
2025-04-30, 12:41
Medlem
Wrossmols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Gråter ni vuxna män? Hur ofta, och av vilka anledningar?

Jag brukar gråta 1-3 gånger per vecka, mest om jag blir känslomässigt berörd av tex en reklam eller om jag förlorar ett vad med en kollega eller så. Senast jag grät var faktiskt när jag väntade i kön på Mcdonalds och jag såg min ungdomskärlek framför mig för första gången sedan högstadiet, hand i hand med en äldre man. Folk tittade ju lite men jag kunde inte hålla känslorna.

Men hur är det för er med gråten? Hur ofta, hur länge och varför gråter ni? Om inte, varför förnekar du ditt mänskliga gråtbehov? Det har ju tex gjorts studier på män som inte gråter har maskulinkomplex och oftare är smygbögar osv. Är du en av dom, eller ärndu så att sägs in sync med dina känslor och gråtstunder? Låt höra!
Jag gör det nog bara en gång vartannat år. Om ens det.
Citera
2025-05-16, 14:18
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Det är bögigt att gråta
Citera
2025-05-16, 14:20
Medlem
EnflygandeKos avatar
Händer ibland om man ser något vacker klipp eller hört någon bra musik osv. Kanske inte varje vecka , men någon gång i månaden .
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in