Citat:
Ursprungligen postat av
Seth.Rogen
Det tror fan att folk gnäller, tror du att folk tycker att det är kul att betala ränta till judebankerna eller?
Du kanske är en sån där godhjärtad, präktig och redig jävel som stövlar in på ICA, och betalar dubbelt så mycket som saker och ting kostar? Bara för att visa att du minsann inte är snål, eller gnällig över matpriserna? Och elen? Den är för billig den med antar jag?
Men herregud, vi pratar om
ränta nu! Inte priser på elektricitet eller livsmedel. En låg ränta driver ju upp priserna på precis allting, och jag betalar hellre lite mer i ränta till "judebankerna" än att betala mycket mer för precis allting jag vill köpa.
Det har under lång tid varit alldeles för billigt att låna pengar, och det är på tiden att det blir dyrare. Blir det väldigt mycket dyrare så kommer jag att göra rejäla avbetalningar på mina skulder för att på så vis få ner räntekostnaden.
Ekonomin behöver kylas ned, det är därför man höjer räntan, och tydligen fungerar det, eftersom det blir ett sådant djävla gnäll nästan genast. Vi får se hur det faller ut om ett halvår eller så.