Citat:
Ursprungligen postat av
Russinsmurfen
Det är ett alternativ för de som tror att det är en rättighet i Sverige att alla ska äga ett boende som de inte klarar av.
Hur kan så många ha fått för sig att man ska ha den rättighet?
Det är ingen rättighet att det ska vara lika för alla. Du måste förstå, att alla inte kan/vill eller behöver bo i hyresrätter. Just för att du gör det, behöver inte alla andra göra det heller. Du kallar boende för 3 miljoner för "fantasisummor" - Säger väl en hel del om vad du tillhör.
Jag kan dra ner rullgardinen för dig lite ytterligare, genom att berätta att majoriteten av dom som äger sina boenden, har fått mycket hjälp utav sina föräldrar/farföräldrar och har i många fall knappt belånat 50% av det dom äger, tack vare hjälpen dom fått av anhöriga. Så är det i mitt fall, och även i 99% av fallen vad gäller min bekantskapskrets och övriga familjemedlemmar som är inne i bostadsmarknaden.
Räntehöjningarna kommer inte skapa en massförsäljning av bostäder till vrakpris (som många kisskommunister hoppas på) Belåningsgraden är inte så hög som dom gärna vill tro. Och det sista man släpper, är bostaden. Det kommer bli mindre utlandsresor, bilköp och annat. Men det kommer inte bli någon REA på bostadsmarknaden i Svedala, bara glöm det.
Du har inte haft möjligheten att ta dig in på bostadsmarknaden, och därför ska ingen annan ha det heller?
Kisskommunist.