Citat:
Ursprungligen postat av
Kalk-Allan
Var s lnge sedan jag lyssnade p den skivan s jag minns inte ens de tv du nmnde, men nej fr mig var denna skivan en katastrof. Vet fan inte vad de tnkte, en massa humor och (enligt mig) trams.
De gick ifrn Keeper of the seven keys II, till denna, men sedan br vi ju ven nmna den totala spiken i kistan "Chameleon" frn 1993 fan den hade jag frtrngt till och med, kollade just en lista med deras album, och jag skrev nog tidigare i trden att "Pink bubbles.. " var det som fick mig att tappa intresset fr bandet, men nu nr jag tnker efter s var det mer troligt "Chameleon", fullstndig katastrof
Jag kanske redan har skrivit det i den hr trden, men jag brjade lyssna p Helloween cirka 1998, d
Better Than Raw precis kommit ut. Jag lskade att de hade en lt p latin!

S min inkrsport blev plattorna med Deris p sng. Frst senare fattade jag att de slppt tv storverk i genren varav del tv innehller min favoritlt
alla kategorier: "Eagle Fly Free". Men det var senare. Jag har full frstelse fr att man som fan blev besviken om man frst ftt KOTSK I & II fr att sedan serveras rosa bubblor och kameleonter. Och d tycker jag nd de plattorna r helt okej musik, men i kontexten Helloween och power metal frstr jag att det blev lite vl magstarkt fr fansen.