Citat:
Ursprungligen postat av
TheNarrowMargin
Har förvisso sett samtliga i den "klassiska"-uppsättningen förutom Ingo (som i dagsläget är totalt omöjlig att se), dock inte på en och samma gång.
Kiske var den första jag såg (med Unisonic 2010 och 2014, samt med Avantasia 2013 och 2016). Därefter följde Weikath och Grosskopf (med Helloween 2011), och sedan till slut Hansen (med Gamma Ray 2012, 2014 och 2016, samt med Unisonic på Skogsröjet samma år som Gamma Ray 2014).
Med andra ord har jag sett Kiske och Hansen hela fyra gånger. Att jag enbart har sett Weiki och Grosskopf en gång beror främst på att jag först på senare år har fastnat för Helloween efter Kiske, men även på att Sweden Rock 2011 hittills har varit den enda gången de "råkat" vara på samma festival som jag.

Jag har också sett alla, just förutom Ingo. Jag gillade sättningen med Andi, Weiki, Roland, Grosskopf och Uli.
Idag blev det förresten officiellt att Kosta lämnar Unisonic, då han är alldeles för upptagen med sitt bokningsbolag, Bottom Row. Det vore kul om Unisonic tog in Uli Kusch på trummor. Men Uli och Kai kommer tydligen inte överens, så det lär väl inte hända.
Kosta är för övrigt en alldeles fantastisk trummis.
Inga direkta Helloween-nyheter, men kopplingen finns alltjämt där.