Flashback bygger pepparkakshus!
2016-07-31, 15:27
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Better than raw och keepers 2! Allt efter the dark ride anser jag vara i det närmaste olyssningsbart.

Hur kommer det sig att du tycker det? Gillar du exempelvis inte Gambling With The Devil? Den innehåller otroligt många bra låtar.
Citera
2016-11-14, 17:10
Medlem
2anRuless avatar
Michael Kiske och Kai Hansen ska följa med Helloween på en världsturné. Detta får absolut inte missas!

http://www.metalstorm.net/events/news_comments.php?news_id=30509
Citera
2016-11-14, 19:07
Medlem
Live In The UK Måste vara bästa plattan Helloween gjort, sånt ös. Lyssna på Future World...rysningar.
Citera
2016-11-16, 13:44
Medlem
NaSteffes avatar
Såg att 2anRules redan uppmärksammat detta, men återigen - det kommer bli en återförening! GAAAH. Världsturne där konserterna kommer vara i tre timmar och massa gamla klassikers kommer liras. Går sällan på konserter, men såg Unisonic för några år sedan och det här vill jag inte missa!
http://www.rocknytt.net/nyheter/39083-helloween-aterforenas-med-tidigare-medlemmar-beger-sig-ut-pa-varldsturne.

Höra Kiske köra igenom Keeper-plattorna. Så najs alltså
Citera
2016-11-16, 14:14
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Live In The UK Måste vara bästa plattan Helloween gjort, sånt ös. Lyssna på Future World...rysningar.

Det är världens bästa liveplatta! Jag får rysningar av att höra när Kiske briljerar i How Many Tears.

Citat:
Ursprungligen postat av NaSteffe
Såg att 2anRules redan uppmärksammat detta, men återigen - det kommer bli en återförening! GAAAH. Världsturne där konserterna kommer vara i tre timmar och massa gamla klassikers kommer liras. Går sällan på konserter, men såg Unisonic för några år sedan och det här vill jag inte missa!
http://www.rocknytt.net/nyheter/39083-helloween-aterforenas-med-tidigare-medlemmar-beger-sig-ut-pa-varldsturne.

Höra Kiske köra igenom Keeper-plattorna. Så najs alltså

Detta får absolut inte missas. Det här kommer att bli så jävla bra! Jag får gåshud bara av att tänka på det.

Har ni några speciella önskemål? Jag vill höra Kiske sjunga I Want Out, Eagle Fly Free, March Of Time, How Many Tears och Halloween.

Jag vill höra Kai sjunga Judas, Gorgar och Starlight.
Citera
2016-11-16, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Det är världens bästa liveplatta! Jag får rysningar av att höra när Kiske briljerar i How Many Tears.

Detta får absolut inte missas. Det här kommer att bli så jävla bra! Jag får gåshud bara av att tänka på det.

Har ni några speciella önskemål? Jag vill höra Kiske sjunga I Want Out, Eagle Fly Free, March Of Time, How Many Tears och Halloween.

Jag vill höra Kai sjunga Judas, Gorgar och Starlight.

Helloween med Kieske måste vara den bästa live upplevelsen.

Önskemål? Allt blir bra när Kieske ylar
Citera
2016-11-16, 23:14
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Helloween med Kieske måste vara den bästa live upplevelsen.

Önskemål? Allt blir bra när Kieske ylar

Absolut. Och han har ju fortfarande samma - gudomliga! - pipa. Jag kan inte sluta att fundera på hur det skulle vara att höra honom sjunga Burning Sun.
Citera
2016-11-17, 09:12
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Helloween med Kiske och Hansen inkluderade?
Då får man hoppas att man befinner sig i rätt del av livet ekonomiskt när de väl besöker Sverige, för detta FÅR jag inte missa.
Citera
2016-11-25, 12:16
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Helloween med Kiske och Hansen inkluderade?
Då får man hoppas att man befinner sig i rätt del av livet ekonomiskt när de väl besöker Sverige, för detta FÅR jag inte missa.

Sant. Det borde vara kriminellt att missa detta. Jag har dyrkat Helloween sedan jag fick några av gruppens skivor av min kusin på min 10-årsdag, och att äntligen få se Kiske på scen med bandet - oslagbart!
Citera
2016-11-25, 12:29
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Sant. Det borde vara kriminellt att missa detta. Jag har dyrkat Helloween sedan jag fick några av gruppens skivor av min kusin på min 10-årsdag, och att äntligen få se Kiske på scen med bandet - oslagbart!
Har förvisso sett samtliga i den "klassiska"-uppsättningen förutom Ingo (som i dagsläget är totalt omöjlig att se), dock inte på en och samma gång.
Kiske var den första jag såg (med Unisonic 2010 och 2014, samt med Avantasia 2013 och 2016). Därefter följde Weikath och Grosskopf (med Helloween 2011), och sedan till slut Hansen (med Gamma Ray 2012, 2014 och 2016, samt med Unisonic på Skogsröjet samma år som Gamma Ray 2014).

Med andra ord har jag sett Kiske och Hansen hela fyra gånger. Att jag enbart har sett Weiki och Grosskopf en gång beror främst på att jag först på senare år har fastnat för Helloween efter Kiske, men även på att Sweden Rock 2011 hittills har varit den enda gången de "råkat" vara på samma festival som jag.
Citera
2016-11-28, 13:48
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Har förvisso sett samtliga i den "klassiska"-uppsättningen förutom Ingo (som i dagsläget är totalt omöjlig att se), dock inte på en och samma gång.
Kiske var den första jag såg (med Unisonic 2010 och 2014, samt med Avantasia 2013 och 2016). Därefter följde Weikath och Grosskopf (med Helloween 2011), och sedan till slut Hansen (med Gamma Ray 2012, 2014 och 2016, samt med Unisonic på Skogsröjet samma år som Gamma Ray 2014).

Med andra ord har jag sett Kiske och Hansen hela fyra gånger. Att jag enbart har sett Weiki och Grosskopf en gång beror främst på att jag först på senare år har fastnat för Helloween efter Kiske, men även på att Sweden Rock 2011 hittills har varit den enda gången de "råkat" vara på samma festival som jag.

Jag har också sett alla, just förutom Ingo. Jag gillade sättningen med Andi, Weiki, Roland, Grosskopf och Uli.

Idag blev det förresten officiellt att Kosta lämnar Unisonic, då han är alldeles för upptagen med sitt bokningsbolag, Bottom Row. Det vore kul om Unisonic tog in Uli Kusch på trummor. Men Uli och Kai kommer tydligen inte överens, så det lär väl inte hända.

Kosta är för övrigt en alldeles fantastisk trummis.

Inga direkta Helloween-nyheter, men kopplingen finns alltjämt där.
Citera
2017-01-23, 15:33
Medlem
Halloween2s avatar
Walls of Jericho Bland de mest underskattade skivorna någonsin ( tillsammans med The Warning utav Queensr˙che)

Fick de den berömmelsen som de förtjänade tycker ni som är äldre? Iron Maiden är verkligen de tyngsta för mig men denna just DENNA skiva är helt jävla perfekt och inte alls långt ifrån..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in