2006-06-20, 20:49
Bannlyst
Jag r ett Helloween-fan, om det r ngra andra hr som r det, vilket tycker ni isfall r deras bsta skiva?
Citera
2006-06-20, 21:05
Medlem
Eskimjvels avatar
Keeper of the seven keys part 1 och 2, The dark ride och Rabbits don't come easy.
Citera
2006-06-20, 21:11
Bannlyst
och smsta?
Citera
2006-06-20, 22:03
Medlem
Eskimjvels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
och smsta?

Mste bli den nya Keeper of the seven keys-plattan dom gjorde nu. "Keeper of the seven keys - The legacy"
Citera
2006-06-20, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eskimåjävel
Mste bli den nya Keeper of the seven keys-plattan dom gjorde nu. "Keeper of the seven keys - The legacy"

sjlv tycker jag att Chameleon r klart smst, flljt av Walls of Jericho, men mnga bands debutplattor e ju som regel ganska dliga. Bsta plattan enligt mig r Master of the Rings frn 1994, plus dom frsta tv keeper-plattorna.
Citera
2007-07-28, 17:22
Medlem
Ojoj, jvligt stort helloween fan jag med, men men, bsta skiva ? Alla skivor r bra p sitt eget stt, walls of jericho=hrlit och brutalt,keepers I-II=behver ja ens sga nt ? Och dom 2 udda albummen Pink bubbles chameleon, bra album, men de lter int som helloween nd, men knner man till omstndigheter i helloween den tiden fattar man varfr det blev s.. resten av albummen r ocks jvlit bra
Citera
2007-07-28, 19:04
Medlem
Jag rknar mig som ett Helloween fan. R samlare och har just nu 31 helloween vinyler i min go. Inga olika pressar utan olika versioner av alla plattor samt omslaget till Future world tattuerat p armen

Bst r keeper of the seven keys. Vgrar att splitta p dom, iom att plattan var tnkt frn brjan att bli en dubbelplatta. Smst r svrt att sga. Chameleon r en cool experimentell skiva, men inte dlig.
Pink bubbles som mnga anser inte r Helloween tycker jag r rent nonsens. Finns s grymt mycke starka spr dr, och r ett naturligt steg mellan keeper plattorna och chameleon.

Smsta fr min del r nog Rabbit don't come easy tror jag. Dr va dom ute p lite fr djupt vatten och hade inget flyt i ltskrivandet.
Citera
2010-10-25, 13:27
Medlem
Helloween kommer fr alltid vara mitt favoritband.
Brjade lyssna p dom under tonren p fester s det r vl av nostalgiska skl med.
Keeper 1 och 2 r vl dom jag gillar bst
Men Walls of Jericho och Starlight r ju skna med.

Sen kom Pink Bubbles....och Chameleon...
Dr dog mitt intresse fr Helloween
Kai tog nog med sig en hel del kreativitet och energi till Gamma Ray
Heading for tomorrow diggade jag nr den kom
D upptckte man Pantera istllet, nsta milstolpe

Men jag har alltid med mig alla tom Live in the UK i mobilen
Blir alltid p bra humr nr jag drar igng en Helloween platta
Citera
2010-10-25, 14:55
Medlem
LaktosMonstrets avatar
Halloweenfan r nog att ta i men perfect gentleman r bland det bsta jag har hrt i den stilen.
Citera
2010-10-29, 13:17
Medlem
Castlevanias avatar
Helloween r ett gammalt favoritband. Mitt intresse avstannade dock runt 1993-1994. Jag kan verkligen inte med nya sngaren Andi Deris. Snacka om tillgjord och ful rst. Mina favoritskivor r Keeper of the Seven Keys Part 1, Helloween och Walls of Jericho. Keeper skivorna fngade mitt och s mnga andras intresse fr bandet, men hur mycket har man inte lyssnat snder dem? Numera fredrar jag att njuta av Walls of Jericho. Hrlig speed/power metal i sin begynnelse....
Citera
2010-10-29, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Helloween r ett gammalt favoritband. Mitt intresse avstannade dock runt 1993-1994. Jag kan verkligen inte med nya sngaren Andi Deris. Snacka om tillgjord och ful rst. Mina favoritskivor r Keeper of the Seven Keys Part 1, Helloween och Walls of Jericho. Keeper skivorna fngade mitt och s mnga andras intresse fr bandet, men hur mycket har man inte lyssnat snder dem? Numera fredrar jag att njuta av Walls of Jericho. Hrlig speed/power metal i sin begynnelse....
Hller med dig om Deris, han lt stundtals riktigt risig p 90-talet. Bandet slsade bort en del riktigt vasst material genom att lta honom sjunga det. Tycker dock att han ryckte upp sig iom The Dark Ride och sen dess har han liksom funkat bra p varje ny skiva.

Tycker f. att Pink Bubbles och srskilt Chameleon r riktigt hrliga skivor. Tnk om man kunde stta ihop deras bsta ltar till en Pink Chameleons Go Ape... Typ:

1. Kids of the Century
2. Someone's Crying
3. Mankind
4. The Chance
5. First Time
6. When The Sinner
7. Giants
8. Music
9. Longing

Citera
2010-10-29, 14:58
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Hller med dig om Deris, han lt stundtals riktigt risig p 90-talet. Bandet slsade bort en del riktigt vasst material genom att lta honom sjunga det. Tycker dock att han ryckte upp sig iom The Dark Ride och sen dess har han liksom funkat bra p varje ny skiva.

Jag tror Deris frsta singel med Helloween var Perfect Gentleman. Minns hur jag frbannade att han frstrde sngen. Kiske hade gjort den s mycket bttre. Men om Deris "tonat ner rsten" kanske jag ska ge mig i kast med The Dark Ride. Av det jag hrt har musiken inte frndras alltfr mycket. Man hr att det r Helloween. Weikath r vl fortfarande med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in