Citat:
Ursprungligen postat av
FLManInTheNews
100%
+1
Det som gor mig sa besviken ar hur illusionen av pengar och materialism har anammats av arbetarklassen. Dom alskar sin plast mer an sina familjer. Detta ar en modern klassklyfta da jag upplever att overklassen vet att det ar karnfamilj som ar meningen med livet. Annu en logn man levererar dagligen till kreti och pleti, skit i det dar med familj, va klimatsmart vetja!
Allting ar sa vulgart, dom aldre generationerna saljer sina barn och dess framtid.
Dom flesta fattar väl det, det är inte en hemlig sanning. Jag säljer min tid, det är jag mycket medveten om. Allt har en alternativkostnad, men jag känner ändå att jag lyckats "lura systemet" med de väldiga intäkter jag lyckats få in på kontot varje dag.
Om jag bara hade en medelinkomst på 35-40k hade jag varit helt annorlunda inställd. Och det är därför jag kan sympatisera. Speciellt med arbetare i Sverige som gång efter gång blir rövknullade som slavar om och om igen.
Jag kommer aldrig någonsin kunna flytta tillbaka till Sverige just för att det är så extremt mycket sämre än platsen jag befinner mig på, och då snackar jag inte bara om det mångkulturella eländet; Sverige och svenskarna är fattiga. Ni har inte fått det bättre alls på säkert 1 generation. Och värre blir det.