Citat:
Ursprungligen postat av
Japzlover
Vet inte om du missat de allt dyrare bostadskostnaderna, dyra bränslet, dyrare mat, dyrare el och en krona som inte är mycket att hurra för vad gäller valutavärdet. Och lägger du till diverse försäkringar, tandvård, abonnemang, oförutsedda utgifter, dyrare kläder och annat så blir det inte mycket över. Jag förstår att man kan komma billigare undan men då pratar vi en rasering av nationalekonomin. Om alla börjar sy ihop eller köpa begagnade kläder eller liknande så blir det ännu mindre pengar för den som livnär sig på att sälja kläder. Hade varit som tiden innan 2008 så hade jag inte bemödat mig med att skriva här, då fick man något för sina pengar.
Såklart jag märker att mycket blivit dyrare, men att det skulle vara så illa att du skulle föredra att leva i skogen, det förstår jag inte.
Om du redogör för din ekonomi så tror jag att vi här ska kunna hjälpa dig. Se vad hos dig som gått fel. En liten minilyxfällan.
Själv klarar jag mig utmärkt på en ganska låg lön. Kan spara till pension (för då lär det inte bli fett) och åka på utlandssemester ett par gånger per år, om vi nu kan slippa Covid.
Har du många lån med hög ränta? Äter du sju påsar chips per dag? Har du en bil som du egentligen inte behöver?