Citat:
Ursprungligen postat av
BackToHegel
Kan ana lite anarki i ditt synsätt men tror ändå knappast att du är en anarkist som jag.

Jag tror han försöker sätta fingret på någonting som jag börjat uppfatta de senaste åren.
Alla stora företag som BlackRock, Vanguard, Google, Disney (köper fan upp allting nu för tiden, det finns t om DisneyFM på radion i Stockholm), McDonalds osv är öppna med vänsterpolitisk aktivism. Att vara vänster och global kapitalist har blivit ekvivalent. Är du kapitalist och inte är vänster kommer du bli ”cancellad” av övriga kapitalister. Det känns som att vi är på väg mot någon slags statskapitalism där några företag äger alla varumärken. Typ som kommunism fast typ Vanguard och Amazon är staten. De stora företagen har också börjat köpa upp och bygga bostadsområden i USA. Min analys är att du i framtiden kommer bo i Disney Fastigheter, prenumerera på ”Mat Plus” från Ica som i sin tur kommer ägas av BlackRock och Kläder Medium av HM som också ägs av BlackRock. Nyheterna kommer från Disney som i sin tur berättar hur tryggt det är i deras nya områden och pushar sitt nya politiska brand MeThree (TM) med tillhörande t-shirts, muggar och egen Disney+-serie. Deras politiska brand går givetvis hand i hand med det från Google, BlackRock och McDonalds (som i sin tur ägs av samma företag på toppen).
Allting kommer vara extremt konformerat, paketerat och totalt fritt från individualism.