• 7
  • 8
2022-03-26, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, de är ju två olika mediciner som är till helt olika behov.

Ja, exakt. Det vet jag med

Men jag har sett mkt sista tiden om att Gabapentin blivit populärt, därför jag undrade.
Citera
2022-03-29, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Jag har inget att bevisa för ett par randoms på FB.
Jag ser verkligen inte vad som är så pundigt med tram och gabapentin, man beter sig helt nyktert får bara en liten motivationspush att få jobb gjort, städa osv. Noll eurofi, bara lite motivation. Det är som sagt inte sub, ladd eller oxy vi pratar om.

Du vet inte vad du pratar om, läkemedel inte "soft" drugs.
Citera
2022-03-29, 13:15
Medlem
Vadå "kör"? Bara det ordet indikerar väl att det handlar om ngt slags missbruk? Jag bröt handleden för en del år sedan och opererades.....OCH fick Tramadol utskrivet av läkare. Låg och närmast dreglade hemma i soffan. Smärtfri och i en "annan värld"! En värld JAG inte vill vara i för jag har mer spring i benen än så. Vill LEVA.
Citera
2022-03-29, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskolven
Hur många pundare ser du på ålderdomshemmet? Inte så många. De har redan dött.

Ser det ut att vara ett bra liv, de där 50åriga pundarna som tappar alla gamla vänner och beter sig obehagligt på stan?

Hur länge hsr folk pundat egentligen? Det är ju många 60-tslet och framåt som inte har åldern inne....

De flesta pundarna märker du inte av oavsett.
Citera
2022-03-31, 00:56
Medlem
PAIN-s avatar
Citat:
Tjack är mycket starkare och tär på det psykiska, sen kan man inte sova på flera dygn.
Tram och gabapentin har i princip inga bieffekter om man använder det 2 gånger per vecka, och det ger inte direkt några rus, det är bara en liten motivationshöjare. Som sagt ett lite starkare kaffe. Ser inte varför detta skulle vara pundigt.

Detta är pundigt: https://www.verywellmind.com/thmb/m6...eba4add720.jpg

Citat:
Jag blir inte det minsta väck, snarare mer alert. 1 gång i veckan, ibland två. Mycket bättre än att supa sig redlös och härja runt.
När förvandlades flashback till familjeliv? Hela bunten är ett gäng jävla kuksugare

Fyfan vilken äcklig människa du verkar vara.. seriöst!

1. Du frågar folk om deras åsikter, när du sen får svar beter du dig som en stött liten 14-årig tonåringspojke och blir uppenbart irriterad när dom ger dig svar ditt ego inte är bekväm med att ta in (som att: ja ditt pucko, tramadol 1-2 dagar i veckan är farligt, och det är pundigt.. har du levt under en jävla sten i 30 år eller? 🤦🏻‍♂️)

2. Du är otrevlig och allsmäktig i ditt framförande och låter som nån allvetare - som ändå i samma andetag inte kunnat ta in informationen själv på 30 år att JA, klart det är pundigt och farligt?? Herregud alltså...

3. Människor som använder sig av argumentet "du är yngre än mig så du har inga råd att tillföra mig" är den absolut mest korkade typen av människor jag nånsin mött... Jag kan inte ta in hur låg IQ du och andra människor som yttrar sig sådär verkligen måste ha för att ha kunnat leva hela era liv utan att någonsin ha reflekterat och kommit till den självklara insikten (den som vi normalt begåvade människor förstod redan i tonåren) - insikten att:
Ålder är inte en bestämmande faktor för vem som vet mest (korkade jävel... ) eftersom människor lever helt olika liv och får helt olika insikter och lärdomar... Exempel: en 24 årig bilmekaniker sen 4 år vet med 99% sannolikhet mer om bilar än 80 åriga agda som ägt 2 bilar i sitt liv som hon aldrig behövt laga själv....

Att använda ålder som argument för att avstå från att lyssna på uppenbarligen smartare/klokare människor är extremt korkat redan som det är... Att dessutom göra det om saker som ett begynnande Tramadolmissbruk är så korkat så jag blir förbannad... Iaf kombinerat med din attityd!

Så grattis! Fortsätt ta dina "red bull" du! Kommer gå skitbra! 😂
Citera
2022-05-07, 20:37
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Visst fan knarkar man om man går på tram.

Vänta tills den dagen du får ett EP anfall på krogen och någon stackars alkad jävel måste hindra dig från att skära sönder dig själv på ölglaset du lyckats spilla ut och krossat i golvet.

Någon stackars jävel måste då hindra andra jävlar från att stoppa skit i munnen på dig så du riskerar att kvävas för att någon tokig jävel sett för mycket på film.

Någon stackars jävel kanske även hade sönder sina nya jeans i sitt försök att få bort dig från glaset och därför blev något frustrerad när du inte ens gav ett tack för hjälpen.
Citera
2022-05-08, 02:15
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalitetssnus
Visst fan knarkar man om man går på tram.

Vänta tills den dagen du får ett EP anfall på krogen och någon stackars alkad jävel måste hindra dig från att skära sönder dig själv på ölglaset du lyckats spilla ut och krossat i golvet.

Någon stackars jävel måste då hindra andra jävlar från att stoppa skit i munnen på dig så du riskerar att kvävas för att någon tokig jävel sett för mycket på film.

Någon stackars jävel kanske även hade sönder sina nya jeans i sitt försök att få bort dig från glaset och därför blev något frustrerad när du inte ens gav ett tack för hjälpen.

Haha känns som om det här är något som du upplevt.
Citera
2022-05-08, 09:34
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Haha känns som om det här är något som du upplevt.

Nejdå, jag är bara en stackars jävel som tittar för mycket på film.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in