2022-03-16, 09:11
Medlem
Bajskolvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollStrategen
Vad är det för fel med att vara pundig?
Bara normies som tänker i de termerna.

Mer seriöst - ta hand om dig.

Hur många pundare ser du på ålderdomshemmet? Inte så många. De har redan dött.

Ser det ut att vara ett bra liv, de där 50åriga pundarna som tappar alla gamla vänner och beter sig obehagligt på stan?
Citera
2022-03-16, 09:20
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, missbrukar man tabletterna och inte tar det i medicinskt syfte.
Jag har en ingift faster som som är en pillertrillare, hon stal tabletter från sina anhöriga och tvingade till sig tramadol och sömntabletter av min farmor. Hon fick min farmor att begära sömntabletter bara för att hon själv skulle få tillgång till dem, då hennes läkare vägrade ge henne några. Min ingifta faster är en knarkare helt klart, men det anser ju inte hon själv.

Det är inte helt lätt att dra gränsen mellan att ta tabletterna i "medicinskt syfte" och att ta de i andra syften. Många har ju värk som de behöver medicin för, men beroende på läggning och personlighet så kan man börja missbruka ändå. Man kanske höjer dosen en massa, både för att man är överdrivet känslig för smärta och obehag, men också för den där lite goa känslan.

Hade en släkting som betedde sig precis som sin faster. Han behövde tabletterna förstås, men läkaren vägrade skriva ut till slut, eftersom han inte kunde hålla sig till överenskommen dos.
Citera
2022-03-16, 09:31
Medlem
Bajskolvens avatar
Ni som säger att det inte är så farligt här i tråden - handen på hjärtat - hur många vänner har bara märkligt försvunnit genom åren? Folk som tröttnat på ert knarkande...
Citera
2022-03-16, 18:17
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskolven
DU hade säkert skitkul. Vi nyktra vid sidan av har inte kul, iaf inte i längden, det kan jag lova dig.

Ja, du är säkert JÄTTE ROLIG på rätt dos, rätt läge, rätt humör. Sen när du är off, då är du inte så jävla rolig.

Är inte du heller knarkare, precis som ts?

Jag säger bara vad hon säger. Var ingen högdosknarkare och var jämnare i humöret.

Nej, jag är inte knarkare längre, jag har slutat.
Citera
2022-03-16, 18:44
Medlem
Jag måste fan fråga?

Vad fan är grejen med Gabapentin?

Har det utskrivet och äter det mot nervsmärtor, i min värld så är Gabapentin väldigt väldigt light.
Inget jag skulle jämföra med Tramadol.
Citera
2022-03-16, 21:35
Medlem
Custom_mades avatar
Haha. Bara en pundare påstår att tram inte är starkt.

Har man noll tolerans blir man hög på typ 100 mg.

Sen att du tycker att ruset är milt är ganska orelevant.

Dessutom kan man visst nodda på tram.

Käkar jag typ 250-300 mg utan tolerans noddar jag helt klart.

Det andra preparatet vet jag inte riktigt, men antar samma där.

Skulle säga att såfort du blir hög så knarkar du.

Blir du det inte personligen av dessa preparat är det ju pga. tolerans eller att du anser att ruset är för milt.
Citera
2022-03-17, 08:02
Medlem
Tablettmissbrukare.
Inte knarkare men definitivt på det sluttande planet.
Citera
2022-03-17, 18:51
Medlem
SuXXors avatar
Gabapentin tar bort 50% av min svåra smärta. Tar max-dos. Känner inget rus. Tar folk mycket mera än max-dos för att känna nåt annat än smärtlindring? Tramadol tog jag en gång och blev varm och mysig, så det är ju nåt helt annat.
Citera
2022-03-20, 02:02
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittiorten
Jag måste fan fråga?

Vad fan är grejen med Gabapentin?

Har det utskrivet och äter det mot nervsmärtor, i min värld så är Gabapentin väldigt väldigt light.
Inget jag skulle jämföra med Tramadol.

Håller med, fattar inte heller grejer med Gabapentin. Tramadol däremot är rätt skönt.
Citera
2022-03-20, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Håller med, fattar inte heller grejer med Gabapentin. Tramadol däremot är rätt skönt.

Ja, exakt! Tramadol och Gabapentin är verkligen två helt olika saker.

Känner inget ”rus” av Gabapentin medans 50-100mg Tram ger det, oavsett vilken dosering det handlar om.
Citera
2022-03-20, 19:24
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittiorten
Ja, exakt! Tramadol och Gabapentin är verkligen två helt olika saker.

Känner inget ”rus” av Gabapentin medans 50-100mg Tram ger det, oavsett vilken dosering det handlar om.
Ja, de är ju två olika mediciner som är till helt olika behov.
Citera
2022-03-20, 20:45
Medlem
Tramadol och lyrica+gabapentin är riktigt pundigt och smutsigt även. Var fast i det träsket för nu 6 år sedan, kändes riktigt smutsigt i slutet.

2ggr / veckan phenibut 900mg tar jag dock vid behov. Och det känns mindre än en fyra whiskey, typ som glädjen man får av att unna sig en bit morotskaka eller nåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in