2022-03-13, 10:03
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Jag har inget att bevisa för ett par randoms på FB.
Läs igen, det är inte oss du försöker övertyga.
Citat:
Jag ser verkligen inte vad som är så pundigt med tram och gabapentin, man beter sig helt nyktert får bara en liten motivationspush att få jobb gjort, städa osv. Noll eurofi, bara lite motivation. Det är som sagt inte sub, ladd eller oxy vi pratar om.
Jag ser inte vad som är så pundigt med tjack, man beter sig nyktert, får en motivativationspush att få jobb gjort, städa osv. Noll eufori, det är som sagt inte metaamfetamin vi pratar om.

Noll skillnad på detta och det du skriver.
Citera
2022-03-13, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Läs igen, det är inte oss du försöker övertyga.

Jag ser inte vad som är så pundigt med tjack, man beter sig nyktert, får en motivativationspush att få jobb gjort, städa osv. Noll eufori, det är som sagt inte metaamfetamin vi pratar om.

Noll skillnad på detta och det du skriver.

Tjack är mycket starkare och tär på det psykiska, sen kan man inte sova på flera dygn.
Tram och gabapentin har i princip inga bieffekter om man använder det 2 gånger per vecka, och det ger inte direkt några rus, det är bara en liten motivationshöjare. Som sagt ett lite starkare kaffe. Ser inte varför detta skulle vara pundigt.

Detta är pundigt: https://www.verywellmind.com/thmb/m6...eba4add720.jpg
Citera
2022-03-13, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskolven
Ballongfjanten vill inte ha svar på det han skriver, ballongfjanten vill ha medhåll. Gud vad sur han är just nu.

Och så funderar han på att ta nån av sina pundiga droger, fast han inte är pundig.

Haha, är hela FB mot mig just nu? Jävlar vad småsinta, få bli att skap ett nytt konto snart så man slipper stalkingen. Samt, vad har jag att bevisa för ett par random jävla svennebananer på FB?

Jag bara inte anser att det är pundigt att ha lite tramadol i blodet och bete sig helt nykter och få mycket jobb gjort med en motivationspush. Att ligga i en gränd och skjuta heroin dock, det är pundigt. Eller vara hög på amfetamin och stissa runt och skrämma folk. Inte att sitta och jobba i lugn och ro eller städa lite.
Citera
2022-03-13, 10:20
Medlem
Laureths avatar
Är du förskriven dessa preparat? Vilka doser snackar vi om? Fungerar du utan att ta dessa i 3 veckor?
Citera
2022-03-13, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Är du förskriven dessa preparat? Vilka doser snackar vi om? Fungerar du utan att ta dessa i 3 veckor?

Jag köper tramdol på nätet, 200 kapslar 50mg för 30 kr, något indiskt. Fungerar toppen.
Gabaptenin får jag utskrivet för nervsmärtor.

Brukar ta 500mg tramadol och 900 gabapentin, perfekt för en slappedag. Brukar som sagt köra två dagar i veckan, aldrig varje dag.
Citera
2022-03-13, 10:34
Medlem
Citat:
Kör man tramadol en eller två gånger i vecka så fungerar det som en motivationshöjare. Aldrig känt några biffekter eller abstinens. Kanske är det värre om man kör varje dag, precis som med vilken annan drog som helst.
Tramadol är extremt mycket skadligare för hjärnan än alla andra opioider, så pundigt är det verkligen.

Förövrigt så får du inte abs om du lyckas hålla dig på andra opioider 1-2 gånger i veckan, allt har att göra med doseringar.

Men att behöva narkotika för att göra vissa saker ibland är pundigt, gäller vilken drog som helst inklusive röka.
Citera
2022-03-13, 10:48
Medlem
Harpys avatar
Båda preparaten skapar missbrukarvibbar. Ett under att inte gabapentin inte är klassat i vårat land. Varje blandmissbrukare av rang med vårdkontakter har scammat till sig ett recept på dem.
Citera
2022-03-13, 10:49
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Jag köper tramdol på nätet, 200 kapslar 50mg för 30 kr, något indiskt. Fungerar toppen.
Gabaptenin får jag utskrivet för nervsmärtor.

Brukar ta 500mg tramadol och 900 gabapentin, perfekt för en slappedag. Brukar som sagt köra två dagar i veckan, aldrig varje dag.

Yes, då pundar du. Behöver man ta mer än maxdosen tramadol för att uppnå effekten du beskriver så har man dragit det alldeles för långt. Sannolikt så har du hamnat i situationen där det är avtändningen som gör att du behöver den där extra pushen och den dosen. 100 mg räcker mer än väl för att ge energin för de flesta. 500 mg blir en normal människa tokbäng på.

Gabapentinet missbrukar du inte, men den ger också en jäkla avtändning även inom ramen av förskriven dosering.

Sen vill jag påpeka att jag inte ser det som fel att punda i den här världen, och sättet du gör det på är relativt milt, och om du klarar att hålla dig till det så kör på.
Citera
2022-03-13, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Yes, då pundar du. Behöver man ta mer än maxdosen tramadol för att uppnå effekten du beskriver så har man dragit det alldeles för långt. Sannolikt så har du hamnat i situationen där det är avtändningen som gör att du behöver den där extra pushen och den dosen. 100 mg räcker mer än väl för att ge energin för de flesta. 500 mg blir en normal människa tokbäng på.

Gabapentinet missbrukar du inte, men den ger också en jäkla avtändning även inom ramen av förskriven dosering.

Sen vill jag påpeka att jag inte ser det som fel att punda i den här världen, och sättet du gör det på är relativt milt, och om du klarar att hålla dig till det så kör på.

Jaha då är jag väl en riktig pundare när jag går runt i kostym hemma (min stil) och i lugn och ro städar, skämtar med tjejen och sitter vid datorn och får extremt mycket jobb gjort, för att sen hoppa i sängen och sova. Sen tar jag 3-4 rena dagar utan problem.
Citera
2022-03-13, 10:59
Medlem
cerns avatar
Gabapentin är typ samma som Pregabalin = Lyrica eller?

Jag kör mycket Tram men anser inte att det är knarkande om man kör 100-300 mg.
Det är sjukt svaga doser!

Kör man en karta Tram eller mera så är det att knarka ja.. Samma med Lyrica, Över 300mg så knarkar man.

Allt över 300mg är knarkande
Citera
2022-03-13, 11:00
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Jaha då är jag väl en riktig pundare när jag går runt i kostym hemma (min stil) och i lugn och ro städar, skämtar med tjejen och sitter vid datorn och får extremt mycket jobb gjort, för att sen hoppa i sängen och sova. Sen tar jag 3-4 rena dagar utan problem.

Ja? Bland de "värsta" pundarna som finns sitter på wallstreet i kostym och snortar oxy för att orka med och få mer gjort.

Du införskaffar dig narkotika olovligen, och överskrider maxdosen för att uppnå en effekt som man i normala fall får på 100 mg. 3-4 dagar är inte orimligt innan man når avtändningsstadiet.
Citera
2022-03-13, 11:25
Medlem
Manissas avatar
Punda har väl inget att göra med vad du tjänar, hur du klär dig osv Finns många rika människor som trycker i sig allt möjligt lol.

"Pundare används som en nedsättande benämning på personer som nyttjar centralstimulerande droger, främst amfetamin narkotikaklassade droger." Så enligt wiki är du absolut en pundare i och med att du brukar regelbundet så ser jag dig som en pundare. Om du kan sköta ditt liv hade jag dock inte klassat dig som ett Pundhuvud.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Pundare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in