• 2
  • 3
2022-03-16, 23:45
Medlem
BrutenMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
D fr du vl samma smak i en panna?
En panna kokar maten - allt fett stannar kvar. Och du fr inte den dr fina grillsmaken. Varfr tror du det finns bordsgrillar? Om allt blev grillat s kunde vl alla bara steka allt i stekpannan, eller? Men nu r vi off topic.

Det r dags att terg till mnet - VAD LAGAR DU MED BORDSGRILLEN?
Citera
2022-03-17, 01:12
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutenMan
En panna kokar maten - allt fett stannar kvar. Och du fr inte den dr fina grillsmaken. Varfr tror du det finns bordsgrillar? Om allt blev grillat s kunde vl alla bara steka allt i stekpannan, eller? Men nu r vi off topic.

Det r dags att terg till mnet - VAD LAGAR DU MED BORDSGRILLEN?

Det finns grillpannor.
Citera
2022-03-17, 01:40
Medlem
BrutenMans avatar
Citat:
Det finns grillpannor.
Att man har en stekpanna med upphjda rfflor gr det inte till en grill.

En elgrill steker bde uppifrn och nedifrn, har stllbart tryck mot kttet samt drnerar fettet som rinner ivg i ett uppsamlingstrg. Den blir ocks vldigt mycket hetare n vad en stekpanna kan bli, Att steka ngot i en panna r absolut inte samma sak som att grilla ngot i en elgrill.
Citera
2022-03-17, 23:17
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutenMan
Att man har en stekpanna med upphjda rfflor gr det inte till en grill.

En elgrill steker bde uppifrn och nedifrn, har stllbart tryck mot kttet samt drnerar fettet som rinner ivg i ett uppsamlingstrg. Den blir ocks vldigt mycket hetare n vad en stekpanna kan bli, Att steka ngot i en panna r absolut inte samma sak som att grilla ngot i en elgrill.

En elgrill blir knappast varmare n en grillpanna av gjutjrn. Om du inte kr p halvlga d.
Citera
2022-03-18, 14:59
Medlem
BrutenMans avatar
Citat:
En elgrill blir knappast varmare n en grillpanna av gjutjrn. Om du inte kr p halvlga d.
Nu r jag ingen ingenjr, men den steker ktt fan s mycket snabbare n en gjutjrnspanna eftersom den steker kttet bde uppifrn och nedifrn samtidigt och blir fruktansvrt varm. En tjock stek som steks p gjutjrn tar ganska lng tid ven om du hettar upp pnnan s mycket det bara gr, eftersom vrmen bra kommer i frn en sida, ktt - i synnerhet flskktt, mste ha en viss innertemp innan det r tbart.

Samma stek som du steker frn bgge hllen p en gng tar endast ett par minuter i en elgrill. Frstr du skillnaden? Jag vet att elgrillar inte r s stort i lilla sverige, men i USA har det varit standardutrustning i kket i decennier. Du kan ju googla George Foreman recepies om du knner dig uttrkad.

On topic
ikvll tnker jag grilla ngra minutbiffar p nt med hett vitlkssmr ver. -Alltid spnnande frsta gngen man gr ngot nytt.
Citera
2022-03-18, 17:14
Medlem
BrutenMans avatar
Ntbiff med vitlkssmr?
https://pasteboard.co/3gA1uHEJlzAG.jpg
https://pasteboard.co/RAtHlczR3nji.jpg

Frsta gngen jag testade denna. Grillade nog p tok fr lng tid.. en dryg minut hade rckt fr att f det medium well, jag krde drygt tv minuter p full frs. 😅
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in