Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-08-07, 13:31
  #49
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
En sak som jag inte gillade alls var att de verkade vilja bekräfta etablissemangets bild av FB som ett hatiskt forum för incels och losers.

I podden tycker jag inte att de gör så utan tvärtom visar att det finns värme och hjärta också.

Men SVT kanske bara visade en del av showen och valde ut det som kan se illa ut?
Att man inte fick någon förklaring till Mias konstiga utrustning tyder ju på att de inte visade allt.
Jag har inte lyssnat på podden, sneglade på SvT och jag fick intrycket att det är "tjejjer" som inte kan skapa något eget, och istället kulturappropierar Flashback utan att förstå Flashback-kulturen eller manlig kultur överhuvudtaget.
Dessutom på ett gymnasialt sätt.

De kan inte skilja på troll och trollinlägg och det blir bara lyteskomik när de tror att det är riktiga användares riktiga funderingar.
Trollen har ju lyckats om de t.o.m trollar bästa tjejgänget utanför Flashback.

Publiken verkade se det som lyteskomik och kunde vältra sig i präktighet snarare än roas.

Efter en tid här känner man ju till både Rotebro-conny och Dofterna och läser dem på ett helt annat sätt än vad en åskådare gör.
Jag orkade inte se hela. Som vanligt var det självupptaget när det är tjejer i farten.

Ser fram emot när han den där Gertrud1 ska skojas om. Det kommer säkert bli jätteroligt.

Var du med?
Några andra forumkändisar?
Citera
2023-08-07, 16:17
  #50
Avstängd
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag har inte lyssnat på podden, sneglade på SvT och jag fick intrycket att det är "tjejjer" som inte kan skapa något eget, och istället kulturappropierar Flashback utan att förstå Flashback-kulturen eller manlig kultur överhuvudtaget.
Dessutom på ett gymnasialt sätt.

De kan inte skilja på troll och trollinlägg och det blir bara lyteskomik när de tror att det är riktiga användares riktiga funderingar.
Trollen har ju lyckats om de t.o.m trollar bästa tjejgänget utanför Flashback.

Publiken verkade se det som lyteskomik och kunde vältra sig i präktighet snarare än roas.

Efter en tid här känner man ju till både Rotebro-conny och Dofterna och läser dem på ett helt annat sätt än vad en åskådare gör.
Jag orkade inte se hela. Som vanligt var det självupptaget när det är tjejer i farten.

Ser fram emot när han den där Gertrud1 ska skojas om. Det kommer säkert bli jätteroligt.

Var du med?
Några andra forumkändisar?
Måste försvara tjejerna lite, i första poddavsnittet förklarade de att de kommer att hantera alla inlägg och användare som om de var seriösa även fast de förstår att det är trams eller troll och jag tycker att det funkar, jag gillar podden.

Däremot funkar det absolut inte i tv-showen, då framstår ju de citerade flashbackarna som elaka mongos. Nej, varken du eller jag nämndes 🙂
Citera
2023-09-01, 10:18
  #51
Medlem
Sitter å tittar på spektaklet på svt play just nu. FIck stänga av efter 10 min för att vakna å få I mig mer kaffe. Herregud, va har dom tagit för substanser innan dom klev ut på den där scenen ? Hysteriskt, kvinnogapigt och kiss åbajshumor för vuxna. Men de är väl de gemene svensk tycker är roligt ..vaselin i röven å kuk i 2'an. Är de bara män inne på flasback ..fick den uppfattningen..kvinnohstande homofober som inte fått fitta på et tag.. den där manliga plast Barbaran..var får man tag i en sånn ..tänkte köpa en å spänna på den utav helvete. Gillar den där Ina
Citera
2023-09-27, 16:58
  #52
Medlem
intedinkilles avatar
Jag tittade på showen på SVT play. Jag tyckte den var ganska kul men framför allt tycker jag tjejerna är coola! Befriande med tjejer som gör sin grej, är avslappnade och självsäkra.
Citera
2024-01-30, 00:04
  #53
Medlem
farfars avatar
Hallå, det var en felskrivning. När får jag mina royalties?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback