Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Enkel fråga. Om grupptänk hade fått vara lagligt i Ryssland. Tror du att Putin hade fått inleda sin invasion av Ukraina då?
Tror du att ryska folket ville det här?
Det vet jag inte. "Det här" har ju väsentligt ändrat karaktär med tiden. Det hade kunnat resultera i en liten fjärt, eller som nu, en stor konflikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bobbyboi
Nu har du "missförstått" igen. Anledningen till att "att hundratusentals människor har dött" är att din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i krmel, ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer. Om ryssarna hade hållt putain ansvarig för hens handlingar skulle hen för länge sedan skickats till Haag.
Om fred i Ukraina önskas vore detsamma mycket enkelt att uppnå. Det är bara för den psykotiske dvärgen i kreml att kalla hem sina mordiska horder till skithålet "mother russia" och erlägga adekvat skadestånd för all död, förstörelse och lidande hens imperialistiska anfallskrig har förorsakat.
Ok, jag verkar missförstå det mesta?
Citat:
Ursprungligen postat av
LudvigSigurdDavid
Det sista stycket. Du verkar själv ha varit ”kreti o pleti” och litat blint på hur saker framställts här i väst och när det kryper fram att allt inte stämmer och att det finns nyanser så har du blivit sårad. I rädslan över att du ska bli bedragen igen överreagerar du utav bara helvete och känner att du måste berätta hur det faktiskt ligger till.
Vet inte riktigt vad du menar.
Citat:
Jag vet mycket väl vad väst ska hållas ansvarigt för men kan hålla fler bollar i luften och det finns inget som försvarar att Putin måste invadera Ukraina.
Det är en uppfattning som jag respekterar, om det stämmer att du har en klar bild för dig vad de inblandade parterna har bidragit med. Det hade varit intressant att höra hur du resonerar men det är väl allt för off-topic här.