2024-08-31, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Ja då hade hela världen rämnat för mig! Något så tokigt kan jag inte ens föreställa mig.

Farligt...?! Super-duper-livsfarligt! Det finns ingen diktator i världen eller något modernt vapen som är farligare än helt vanliga människor i grupp. Dansen till makthavarnas taktpinne har ju medfört att Väst kunde sätta stopp för fredsförhandlingarna och därmed att hundratusentals människor har dött. Kanske en miljon.

Det var bara möjligt eftersom man tutat i kreti och pleti att Ryssland=Mordor, att invasionen var oprovocerad och att vi kommer härnäst. Om vi istället höll makthavarna ansvariga för deras handlingar så hade det varit fred sedan länge.

Nu har du "missförstått" igen. Anledningen till att "att hundratusentals människor har dött" är att din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i krmel, ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer. Om ryssarna hade hållt putain ansvarig för hens handlingar skulle hen för länge sedan skickats till Haag.

Om fred i Ukraina önskas vore detsamma mycket enkelt att uppnå. Det är bara för den psykotiske dvärgen i kreml att kalla hem sina mordiska horder till skithålet "mother russia" och erlägga adekvat skadestånd för all död, förstörelse och lidande hens imperialistiska anfallskrig har förorsakat.
Citera
2024-08-31, 13:10
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ja då hade hela världen rämnat för mig! Något så tokigt kan jag inte ens föreställa mig.

Farligt...?! Super-duper-livsfarligt! Det finns ingen diktator i världen eller något modernt vapen som är farligare än helt vanliga människor i grupp. Dansen till makthavarnas taktpinne har ju medfört att Väst kunde sätta stopp för fredsförhandlingarna och därmed att hundratusentals människor har dött. Kanske en miljon.

Det var bara möjligt eftersom man tutat i kreti och pleti att Ryssland=Mordor, att invasionen var oprovocerad och att vi kommer härnäst. Om vi istället höll makthavarna ansvariga för deras handlingar så hade det varit fred sedan länge.
Det sista stycket. Du verkar själv ha varit ”kreti o pleti” och litat blint på hur saker framställts här i väst och när det kryper fram att allt inte stämmer och att det finns nyanser så har du blivit sårad. I rädslan över att du ska bli bedragen igen överreagerar du utav bara helvete och känner att du måste berätta hur det faktiskt ligger till.

Jag vet mycket väl vad väst ska hållas ansvarigt för men kan hålla fler bollar i luften och det finns inget som försvarar att Putin måste invadera Ukraina.
Citera
2024-08-31, 17:17
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Har du citerat fel eller är du tokig?

Jag syftar på din sista fråga. Retorisk fråga kanske?

Citat:
Lite OT men hur skulle jag kunna hata ryssar efter detta?
Citera
2024-08-31, 17:55
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Enkel fråga. Om grupptänk hade fått vara lagligt i Ryssland. Tror du att Putin hade fått inleda sin invasion av Ukraina då?

Tror du att ryska folket ville det här?

Det vet jag inte. "Det här" har ju väsentligt ändrat karaktär med tiden. Det hade kunnat resultera i en liten fjärt, eller som nu, en stor konflikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nu har du "missförstått" igen. Anledningen till att "att hundratusentals människor har dött" är att din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i krmel, ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer. Om ryssarna hade hållt putain ansvarig för hens handlingar skulle hen för länge sedan skickats till Haag.

Om fred i Ukraina önskas vore detsamma mycket enkelt att uppnå. Det är bara för den psykotiske dvärgen i kreml att kalla hem sina mordiska horder till skithålet "mother russia" och erlägga adekvat skadestånd för all död, förstörelse och lidande hens imperialistiska anfallskrig har förorsakat.

Ok, jag verkar missförstå det mesta?

Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Det sista stycket. Du verkar själv ha varit ”kreti o pleti” och litat blint på hur saker framställts här i väst och när det kryper fram att allt inte stämmer och att det finns nyanser så har du blivit sårad. I rädslan över att du ska bli bedragen igen överreagerar du utav bara helvete och känner att du måste berätta hur det faktiskt ligger till.

Vet inte riktigt vad du menar.

Citat:
Jag vet mycket väl vad väst ska hållas ansvarigt för men kan hålla fler bollar i luften och det finns inget som försvarar att Putin måste invadera Ukraina.

Det är en uppfattning som jag respekterar, om det stämmer att du har en klar bild för dig vad de inblandade parterna har bidragit med. Det hade varit intressant att höra hur du resonerar men det är väl allt för off-topic här.
Citera
2024-08-31, 18:55
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Varför? Därför.
De invaderande orkerna förtjänar alla att dö, idag firar jag att 1360 ryska horor har förlorat sina liv och blodslinjer har utslocknat för alltid.
Citera
2024-08-31, 19:10
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Det vet jag inte. "Det här" har ju väsentligt ändrat karaktär med tiden. Det hade kunnat resultera i en liten fjärt, eller som nu, en stor konflikt.
Mest troligt ingen invasion alls. Det vet du också.

Ryssar i Ryssland bryr sig inte om ryssar i Ukraina. Många vet inte ens vad kriget handlar om förutom det de matas om från deras media. Att det är krig mot nazister och Nato.

Hade ryssar brytt sig på riktigt så hade det inte blivit något krig alls.
Senast redigerad av Conception 2024-08-31 kl. 19:14.
Citera
2024-08-31, 20:50
Bannlyst
För höger och vänster har talat om oss att hata Ryssar, detta långt innan kriget
Citera
2024-09-01, 08:00
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1428sek
För höger och vänster har talat om oss att hata Ryssar, detta långt innan kriget
Så att Ryssland sedan urminnes tider hotat övriga Europa och byggt upp sin krigsmakt för anfallskrig spelar alltså ingen roll menar du?

Är det Nato som är ett hot Ryssland militärt eller kan det vara tvärtom tror du?
Citera
2024-09-01, 09:22
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Mest troligt ingen invasion alls. Det vet du också.

Ryssar i Ryssland bryr sig inte om ryssar i Ukraina. Många vet inte ens vad kriget handlar om förutom det de matas om från deras media. Att det är krig mot nazister och Nato.

Hade ryssar brytt sig på riktigt så hade det inte blivit något krig alls.

Möjligen, jag vet inte.

Om du anser att kriget handlar om att Putin vill ta över världen eller åtminstone att det är begränsat till någon form av imperialism så blir det förmodligen slutsatsen.
Citera
2024-09-01, 09:51
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Ok då återkommer jag ännu en gång: Jag firar alla ukrainaZZar som blir r*vknullade varje dag! Låter det bättre för herrn?
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
För att?
Citat:
För att jag vill Likadant som du har rätt till att hata ryssar kan jag väl hata ukrainare? Eller? Förstår inte riktigt vad du frågar efter
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Kan du utveckla.. har du blivit nobbad av en ukrainska eller vad?
Jag har ställt samma fråga till andra pro-ryssar och de har aldrig nåt svar.
Eller så hittar de på att ukrainare är nazister, men de tror inte ens själva på det.

De hatar och mördar för hatandets och mördandets skull, för att de är sadister, de njuter av det. På samma sätt som vissa sjuka individer gillar att till exempel plåga oskyldiga katter till döds.
Det är ren ondska alltså.

Ryssar och deras beundrare är monster och de måste utrotas.
Senast redigerad av ThinkRightly 2024-09-01 kl. 10:09.
Citera
2024-09-01, 11:30
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Möjligen, jag vet inte.
Nope, Ryssar i Ryssland förstår egentligen inte vad kriget handlar om. De tror det är en avnazifiering och krig mot Nato. Speciellt de äldre och outbildade som inte fattar nåt.
https://www.youtube.com/watch?v=chmOR_vOzPE

Snälla. Kolla igenom vad vanliga ryssar tycker om kriget.

Kolla speciellt snubben vid 2.00min som krigar mot Nato men har en amerikansk mössa på sig.

Citat:
Om du anser att kriget handlar om att Putin vill ta över världen eller åtminstone att det är begränsat till någon form av imperialism så blir det förmodligen slutsatsen.
Vad tror du kriget handlar om då?

Min slutsats är att det är återtagande av områden som Putin anser ryska.
Senast redigerad av Conception 2024-09-01 kl. 11:33.
Citera
2024-09-01, 12:21
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Det sammanfattar basically hela denna tråd. 'Hatar alla ryssar pga Putin', snacka om att inte ha självmedvetenhet

Vet att du så gärna skulle vilja få lite bekräftelse av en ukrainska med dina 20kr i månaden som du donerar men sanningen är att de börjat avla fram ungar i västvärlden, inte med dig då så klart, och har inte ens tanken om att återvända till deras korrupta skithåla - oavsett hur mycket du vill det
Nej det är inte bara p.g.a. Putin.
De allra flesta ryssar stödjer kriget.
Dessutom har Ryssland alltid varit sån här.

Självklart finns det några ryssar som är goda och har en fungerande moralisk kompass, men majoriteten har inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in