2024-08-18, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
1. Invandrare eller har en bakgrund från invandring (extremt stor del av Sveriges befolkning) som ogillar väst.
2. Svenskar som ska stå på andra sidan i arument för att verka smarta.
3. Trollfabriker/troll
4. Svenskar som desperat håller fast vid tanken om en bipolär världsordning

Den här första kategorin. Invandrare som ogillar väst har jag svårast att förstå. Att det finns kommunister, muslimer och allt möjligt folk som ogillar väst är uppenbart och konstigt i sig. Men det verkligen konstiga är att de skriver i svenska forum på svenska. Vad gör man i Sverige om man kommer från Ryssland, Afrika, någon inskränkt diktaturer och eller muslimskt land och starkt ogillar väst och våra demokratiska länder? De lär ju inte ha flytt Putins skräckvälde när de hyllar det och befinner sig i väst. Jag begriper inte vad de gör här.
Senast redigerad av Ang_rita 2024-08-18 kl. 11:39.
Citera
2024-08-18, 11:54
Medlem
Därför hatar vi ryzzarna:

(FB) ”Vi våldtog tre pojkar, fem flickor, sex kvinnor-sen dödade vi dem”
Citera
2024-08-20, 23:11
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Ja mindre dåligt.
Tyvärr så är folket fullkomligt hjärntvättade och i dåligt skick utbildningsmässigt.

Är det sämre i Ryssland än i Indien eller Kina?
Citera
2024-08-20, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är: 1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
Då blir mitt tips att hålla på Ukraina, eftersom landet både är mindre och svagare ekonomiskt.
Ryssland har överfallit Ukraina inte NATO, varför gjorde ryssisarna inte det?
Citat:
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
Zelensky är framröstad i demokratiska val.
Citat:
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på. Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Du är för enfald i och med att du håller på Putin, som har visat sig oförmögen att skydda landet ryssland. Han har lyckats utplåna sin egen krigsmakt, minskat rysseriets inflytande i världen och ökat land och sjögräns till NATO. Nato är nu bokstavligen större och mäktigare än tidigare.
Citera
2024-08-21, 00:28
Medlem
Gontars avatar
Så länge ryssarna inte gör upp med sitt förflutna och erkänner och ber om ursäkt för de brott de gjort mot såväl sina egna som andra så kommer de att fortsätta med sin terrorpolitik.
Tills det har skett så hatar jag rysslands styrande elit.
Tyskland är ett gott föredöme vad gäller att göra upp med sitt onda förflutna.
Citera
2024-08-21, 07:10
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato.Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Här blev det nog en tankevurpa för dig.
Vi har definitivt mer mångfald i väst än i Ryssland. (Sen kan man ju diskutera hur integrationen fungerar, men det är en annan sak)

Putin vill absolut inte ha mångfald utan klassar minoriteter som extremiströrelser, för att ingen ska få tänka fritt. Och det är nog en betydligt mindre klick människor i Kreml, som ska bestämma över sina landsmän, jämfört med vad vi får från Bryssel. Vad är det sämsta alternativet?
Citera
2024-08-21, 07:18
Medlem
Citat:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

1. Tyskland slogs ensamt mot världen i andra världskriget så jag antar dina sympatier där ligger på Tyskland.

2. Aaaaah.... en jude...

3. Du ogillar maktkoncentration ... så då väljer du Ryssland och Kreml....
Citera
2024-08-21, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
1. Tyskland slogs ensamt mot världen i andra världskriget så jag antar dina sympatier där ligger på Tyskland.

2. Aaaaah.... en jude...

3. Du ogillar maktkoncentration ... så då väljer du Ryssland och Kreml....
3. Det handlar om att man inte önskar USAs dominans över hela världen och att de ensamt dikterar världens villkor och därigenom mer pengar åt dem rika och än mindre till de fattiga.
Därav önskan av en multipolär värld med flera "stormakter" så att ingen av dem kan växa sig för kraftig och totalt styra och ställa över enskilda länder och dess resurser.
Citera
2024-08-21, 08:06
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
3. Det handlar om att man inte önskar USAs dominans över hela världen och att de ensamt dikterar världens villkor och därigenom mer pengar åt dem rika och än mindre till de fattiga.
Får man välja ett land som ska vara starkast i världen så skulle jag med 100% säkerhet välja ett västland. Man kan tycka saker om USA men faktum är att de har störst andel bistånd till andra länder i världen och förespråkar samma styrelseskick och kultur som vi har i Sverige.

Citat:
Därav önskan av en multipolär värld med flera "stormakter" så att ingen av dem kan växa sig för kraftig och totalt styra och ställa över enskilda länder och dess resurser.
Vilket per automatik skulle innebära mer krig. Härlig önskan.
Citera
2024-08-21, 08:07
Medlem
Citat:

Finns det inte bättre alternativ än Kreml som önskar dominans i sitt närområde?

Bör man inte välja en kraft som inte vill dominera över andra?
Citera
2024-08-21, 08:11
Avslutad
Ryssland styrs av kriminella mördare från KGB. Sovjets gamla hemliga polis.. En rest av livsfarliga kommunismen som avrättar de som inte tycker lika som dem. Strukturen lever fortfarande kvar genom agenten Putin som anses ligga bakom många mord och fabricerade fängelsedomar.

Sån skit existerar inte i väst vilket Ukraina nu vill närma sig.
Citera
2024-08-21, 09:07
Medlem
Citat:
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Mest för att ryssjävlarna bögvåldtar fiendesoldater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in