2025-03-13, 19:27
Medlem
Va, kan man inte bara gå likt blattarna till det lokala servicekontoret och förvänta sig att få allt som det offentliga ska ge mig? Trots allt, de flesta sjuklöver medlemmar verkar ju snarare förbereda sig på ”var är min ride”.
Citera
2025-03-14, 18:02
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Va, kan man inte bara gå likt blattarna till det lokala servicekontoret och förvänta sig att få allt som det offentliga ska ge mig? Trots allt, de flesta sjuklöver medlemmar verkar ju snarare förbereda sig på ”var är min ride”.

Lätt för dessa med sina utseenden. Vi vita, civiliserade med något bakom pannan får klara oss själva.
Citera
2025-03-14, 18:04
Medlem
Man ska ha grejer och mat hemma så man klarar t.ex långvarig strömavbrott eller att det blir upplopp i stan och alla affärerna bränns ner.

Själv så vill jag nu bara lyfta fram att det är bra om man har något vapen att försvara sig med. Har man hamnat i en situation där folk får brist på mat och vatten, då är det många människor som försöker råna en.

Åtminstone ett slagträ bör man alltså ha hemmavids så man kan försvara sina grejer och sin mat.
Citera
2025-03-14, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Man ska ha grejer och mat hemma så man klarar t.ex långvarig strömavbrott eller att det blir upplopp i stan och alla affärerna bränns ner.

Själv så vill jag nu bara lyfta fram att det är bra om man har något vapen att försvara sig med. Har man hamnat i en situation där folk får brist på mat och vatten, då är det många människor som försöker råna en.

Åtminstone ett slagträ bör man alltså ha hemmavids så man kan försvara sina grejer och sin mat.

Är det ” det normala” vid en kris, att folk försöker råna grannen?

Det lilla jag har läst om liknande situationer när de händer IRL är att man hjälper varann så långt som möjligt, vilket bl.a Lars Wilderäng skriver om i sin bok i ämnet.
Citera
2025-03-14, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Är det ” det normala” vid en kris, att folk försöker råna grannen?

Det lilla jag har läst om liknande situationer när de händer IRL är att man hjälper varann så långt som möjligt, vilket bl.a Lars Wilderäng skriver om i sin bok i ämnet.

I ett samhälle där vi i fredstid är tvungna att ha låsta dörrar överallt trots överflöd i butiker och bidrag till alla, hur tror du det blir i ett samhälle där det är brist på vatten och mat?
Citera
2025-03-14, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
I ett samhälle där vi i fredstid är tvungna att ha låsta dörrar överallt trots överflöd i butiker och bidrag till alla, hur tror du det blir i ett samhälle där det är brist på vatten och mat?

Som jag precis skrev, jag tror precis tvärtemot vad du verkar tro.

Det är oxå bevisat många ggr (Ukraina och andra länder som hamnt i olika kriser) att man i första hand hjälper varann, inte rånar varann.
Citera
2025-03-17, 16:02
Medlem
RollonHomies avatar
Kom ihåg porren!

Även vid ett krig kommer det att finnas återkommande små glimtar av glädje och lugn. Då vill man ju gärna dra sig undan och dra en jävel!
Citera
2025-03-17, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
0,5 av 10.

Det är alltså inte uteslutet men heller inte sannolikt. Nu rullar det här på i ett par år, med successivt stegrande galenskap och sedan kommer något nytt att hetsa upp sig över. Varför inte den där kometen som planterades i folks medvetanden i och med Netflixrullen Dont look up som alla tittade på i vintras? Nu är folk plötsligt medvetna om "hotet från rymden" också, så nästa stora stolleprov kan mycket väl bli att folk bygger kometbunkrar i källaren.

Om de som bestämmer över både Ryssland och väst bestämmer sig för krig mellan väst och Ryssland, så blir det så. Bestämmer de sig för en sten från rymden som nästa stora grej så blir det så.

Det går knappast att överskatta hur avslöjande händelserna 2020-2022 var, gällande detta med hur världen verkligen funkar. Det är inte olika "stormakter" eller "super" dito som står mot varandra. Inte längre iaf. Utan handlar om att de som redan har mest att säga till om på olika sätt försöker öka sin nivå av kontroll. Kanske för att de fruktar att de annars kommer att förlora kontrollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in