Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Jag skulle absolut vänta med det där tills vi är klara med detta eländet.
När det är över kan det vara för sent, inte för handel, men för just den här möjligheten/risken.
Citat:
Ursprungligen postat av
HaraldIsBack
Känns korkat att låna pengar för att investera mitt i ett krig men kör på. Välj avanza, nackdel där är väl att du kommer inte kunna låna 100.000kr bara för din kredit beviljas där utan det är upp till 100.000kr beroende på din portfölj. Men har du redan investerar där så borde det inte vara några problem att belåna portföljen så kör hårt och uppdatera oss
Absolut en risk som all handel, men det är ju när bolag är billiga man ska handla. Sen om de är billiga nu eller kanske ännu billigare eller borta helt senare är ju upp till var och en att bedöma. Jag tror själv inte detta kommer hålla marknaden tyngd särskilt länge.
Citat:
Ursprungligen postat av
JustinTrudeau
Avanza verkar ge sina värdepapperslån i minimibelopp av 250 000. Det är i alla fall vad folk har vittnat om här på forumet. Därmed måste du säkert ha belåningsvärde motsvarande det.
Har under förra året haft mestadels mindre bolag som ej är godkända att belåna. Annars hade ju det alternativet varit en solklar lösning. Barn-spar portföljen är stabilare och där kör jag just nu 25% belåning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pillerarm
Bland dina alternativ känns Avanzalånet bäst. Och du fattar att måste sälja av ifall du inte längre har täckning. Så fungerar en hävstång.
Själv ligger jag lågt, trots att jag har lite som kvalificerar sig för superlånet.
Problemet är att den portfölj jag har nu inte är kvalificerad att belåna i den grad jag vill, mycket volatilitet.
Sen att träffa botten är ju näst intill omöjligt, så vill inte riskera att behöva sälja av min nuvarande som jag tror kommer repa sig snabbt även om det kommer en svacka.
Om det skulle finnas någon långivare som gav lån 100k utan säkerhet för liknande ränta skulle jag föredra det, men har noll koll på lån. Vad kan man få för ränta? 19% och liknande Lyxfällan räntor är ju bara att skratta åt.
Är det någon som har koll vad man utan säkerhet kan få i ränta om man tar lån från ex Lendo Santander? Och om det finns någon som är snäppet seriösare så man slipper telefonförsäljare resten av livet som vill packa på en lån och inbaknings-tjänster?