2022-03-11, 02:49
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Att du avstår att läsa en artikel man lägger fram under näsan på dig föranleder mig att tro att du är föga intresserad av ämnet, och mest vill tjafsa. Din historik motsäger inte det antagandet.

Eftersom jag redan inkluderade en kort sammanfattning av artikeln i TS till denna tråd, så länkar jag här:
https://www.flashback.org/t3398309

Nu tror jag inte att du kommer läsa den heller, eller säga nåt vettigt om saken. Men om någon annan är intresserad så.

Det stod inget konkret om vad det forskas på i din trådstart du länkade. Om det fanns något konkret så hade du lagt fram det istället för att försöka ducka och skylla på mig.
Citera
2022-03-11, 02:55
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det stod inget konkret om vad det forskas på i din trådstart du länkade. Om det fanns något konkret så hade du lagt fram det istället för att försöka ducka och skylla på mig.

Men herre gud!

Citat:
The Defense Threat Reduction Agency (DTRA) has funded a similar project involving soldiers in Ukraine code-named UP-8: The spread of Crimean-Congo hemorrhagic fever (CCHF) virus and hantaviruses in Ukraine and the potential need for differential diagnosis in patients with suspected leptospirosis. The project started in 2017 and was extended few times until 2020, internal documents show.

According to the project’s description, blood samples will be collected from 4,400 healthy soldiers in Lviv, Kharkov, Odesa and Kyiv. 4,000 of these samples will be tested for antibodies against hantaviruses, and 400 of them – for the presence of antibodies against Crimean-Congo hemorrhagic fever (CCHF) virus. The results of the blood testing will not be provided to the study participants.
Citera
2022-03-11, 03:00
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Men herre gud!

Vad konkret försökte man forska fram, är vad jag menar.
Citera
2022-03-11, 03:21
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Vad konkret försökte man forska fram, är vad jag menar.

Kommer såklart dröja innan vi får svar på det. Om det nu någonsin blir 100% klarlagt. Men det hör ju till sakens natur.

Att dom forskar på farliga patogener, och Pentagon helt uppenbart är inblandat vet vi dock. Att Pentagon skulle vara inblandat utan att det finns något militärt syfte med forskningen faller lite på sin egen orimlighet.

Kanske är det bara nån slags defensiv forskning, typ att de forskar på hur de ska skydda sig militärt vid bio-angrepp. Det vore ju skönt i så fall. Ifall dom inte sysslar med att göra virus farligare än de redan är. Vi har ju haft nog med läskiga lab-läckor på ett tag tycker man.

I värsta fall så forskar de även på hur de kan använda patogener för att slå ut en militär motståndare. Av det skälet så kan man ju förstå att ryssarna är lite lätt missnöjda med att ha sådana USA-backade lab på sin bakgård. Amerikanska militärforskare med diplomatpass som springer runt och har sig.

På samma sätt som USA självklart skulle gå i taket om Ryssland skulle visa sig ha ett sånt avtal med typ Brasilien, eller Cuba. Jag tror nog inte att vår verklighetsuppfattning skiljer sig åt på just den punkten. Eller hur?

Men om du vill ha färdigtuggade svar så får du väl återkomma till tråden typ i sommar. Bilden lär klarna efterhand.
Så kan du bara lapa i dig, slippa tänka och dra egna slutsatser.
Citera
2022-03-11, 10:05
Medlem
Världshälsoorganisationen (WHO) uppmanar Ukraina att förstöra alla farliga patogener som finns i landets olika forskningslaboratorier på exempelvis universitet och smittskyddsmyndigheten,*rapporterar Sveriges Radio Ekot.

Det kan bland annat handla om virus, bakterier eller svampar som kan orsaka sjukdomar.

Detta för att undvika att de smittsamma ämnena ska spridas av misstag.

WHO uppmanar också alla sidor i konflikten att bidra till en säker destruktion av patogener, enligt Ekot.

Från Aftonbladet...

Alltså gällande aftonbladet vs expressen så har aftonbladet börja leverera lite mera intressanta saker nu senaste tiden har jag märkt.. expressen måste step up.
Citera
2022-03-11, 11:30
Medlem
HipToBeSquares avatar
Det är en sak som är mycket mystiskt. USA visste om att Ryssland skulle invadera Ukraina månader innan invasionen. Alltså de kunde börjat redan då att montera ner labben och förstöra eller forsla ut de biologiska vapen som fanns, men de gör inget.

Detta verkar vara mer som något slags skådespel för att få oss att tro att en ny pandemi kom från Ukraina, medan planen var att skapa en ny pandemi från början. Bill Gates har ju redan gått ut och sagt att den andra kommer vara mycket värre som om han visste.

Allt ska se ut som ett misstag och sidoeffekter av kriget, men allt är planerat.
Citera
2022-03-11, 11:33
Medlem
Nu gäller det att galningen Putin inte kommer åt forskningsanläggningarna.

Moskva har påstått sig ha avslöjat en komplott från Kiev för att släppa lös biologiska eller kemiska vapen som förevändning för att skylla på Ryssland och dra in ytterligare stöd för Ukrainas ansträngningar att motstå ett militärt intrång från grannlandet.

Tillfrågad av Floridas senator Marco Rubio om Ukraina hade biologiska eller kemiska vapen, vittnade USA:s viceutrikesminister för politiska frågor Victoria Nuland på tisdagen att "Ukraina har biologiska forskningsanläggningar, vilket i själva verket är mycket oroade över att ryska trupper, ryska styrkor kan försöka få kontroll över.”

"Så vi arbetar med ukrainarna om hur de kan förhindra att något av dessa forskningsmaterial faller i händerna på ryska styrkor om de närmar sig", sa hon till lagstiftare.

https://www.ommercato.com/sv/trad/u-s-says-ukraine-diagnostic-biodefense-labs-have-no-biological-weapons_150053
Citera
2022-03-11, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det är en sak som är mycket mystiskt. USA visste om att Ryssland skulle invadera Ukraina månader innan invasionen. Alltså de kunde börjat redan då att montera ner labben och förstöra eller forsla ut de biologiska vapen som fanns, men de gör inget.

Detta verkar vara mer som något slags skådespel för att få oss att tro att en ny pandemi kom från Ukraina, medan planen var att skapa en ny pandemi från början. Bill Gates har ju redan gått ut och sagt att den andra kommer vara mycket värre som om han visste.

Allt ska se ut som ett misstag och sidoeffekter av kriget, men allt är planerat.

eller så ville usa provocera fram ett anfall från ryssland?

ska man gillra en fälla så måste man ha ett bete
Citera
2022-03-11, 11:40
Medlem
vividcarrots avatar
Som om Putin inte har egna anläggningar. Lugna dig.

Putin är inte en galning dock.

Varför skulle han sprida biologiska vapen så nära sitt egna land? Makes no sense.
Citera
2022-03-11, 11:43
Medlem
Jag tycker att alla som skickar sitt eget folk till att mörda andra är en galning.
Citera
2022-03-11, 11:46
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Jag tycker att alla som skickar sitt eget folk till att mörda andra är en galning.

Så bokstavligen alla stater genom alla tider?
Citera
2022-03-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Galning eller hjälte, beror på vem som vinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in