Citat:
Ursprungligen postat av
pf10
Det finns all anledning att misstro dylik information som härstammar från Ryssland om biovapen, då de just nu söker med ljus och lykta efter sådant som kan berättiga deras invasion av Ukraina för omvärlden. Det finns många lab runt om i världen där man forskar på mikroorganismer. Det i sig är inget konstigt eller mystiskt.
Anklagelsen är det enda som är från Ryssen. Bevisen att det skulle handla om biovapen når inte upp till en nivå där vi med säkerhet kan påstå att det är fakta.
Vad vi har kvar är att Pentagon är insyltade i någon form av forskning av riktigt farliga saker. All forskning och utveckling av biovapen är direkt olaglig. Så istället utnyttjar man problemet som finns med all teknik, vilket är s.k "dual use" Exempel är Irans kärnkrafts/vapen ambitioner. När det kommer till biologiska vapen är det i princip omöjligt att helt kontrollera om vad som pågår i ett BSL-3 som styrs av ett land som Ukraina.
Alla har givetvis slutat forska på kemiska och biologiska vapen. Exakt på samma sätt som Putin bara "skyddar folk" Eller Irak. Det är fortfarande folk som tror på konceptet att bomba fram frihet och demokrati, vilket jag tror att de tror på. Ryssarna har en paranoid inställning överlag och det är ju inte så att vi har hjälpt till här. Jag har så lite förtroende för väst/öst och deras respektive bullshit. Men det väst pysslar med just nu är kontraproduktivt, elakt och ser allt mer ut som en självmordspakt, eller ett chicken race...
Att man samtidigt går ut och varnar för både en kommande biologisk/kemisk attack från ryssarna OCH en s.k falseflag är att sätta scenen för en eskalering om något sådant dyker upp.
Det är möjligt att man överdriver från ryssarnas sida men än så länge har jag inte sett någonting som gör mig särskilt lugn får hela Europas del. Nu sprider sig folk över hela Europa från ett område