Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-03-07, 13:17
Medlem
RoyochRogers avatar
Utbilda mig, varför detta enorma hat emot judar?

Jag personligen ser inte judarna, varken deras synagogor eller andra lokaler. Jag ser inte deras mat i affärer, jag ser inte översättningar på hebreiska. Jag har aldrig varit utsatt för hot av en jude. Jag har aldrig hört en jude föra en diskussion om att deras religiösa ideologier ska bli indragna i vår samhällsstruktur.
Jag hör aldrig om speciell kost för judiska barn i skolan.

Jag kan fortsätta och fortsätta men jag fattar inte grejen.
Jag ser och påverkas dagligen av islam och muslimers krav på samhället men fortfarande hatas judar.

Hörde att när judar väl har sammankomster så kommer hoten från två håll, nazister och islamister.

Men när hotade judar andra?
Och dra inte in Palestina i detta, för ingen nazist är för palestinska befolkningen.

Men berätta gärna, vad har judarna egentligen gjort?
Citera
2022-03-07, 13:30
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyochRoger

Jag personligen ser inte judarna, varken deras synagogor eller andra lokaler. Jag ser inte deras mat i affärer, jag ser inte översättningar på hebreiska. Jag har aldrig varit utsatt för hot av en jude. Jag har aldrig hört en jude föra en diskussion om att deras religiösa ideologier ska bli indragna i vår samhällsstruktur.

Jag ser och påverkas dagligen av islam och muslimers krav på samhället men fortfarande hatas judar.

Hörde att när judar väl har sammankomster så kommer hoten från två håll, nazister och islamister.

Och dra inte in Palestina i detta, för ingen nazist är för palestinska befolkningen.

Jag kommenterar nedan det som jag fetat i din text:

Som du kanske vet går judiska barn inte sällan i judiska skolor.
Jag är övertygad om att maten som serveras i judiska skolor är kosher.

Det är nog inte många som hatar judar, det är mera av se och lär för oss som inte är judar.

Hur agerar judar för att stärka den egna gruppen, hur håller man födelsetalen uppe, hur försvarar och bevarar judarna sitt kulturarv, hur främjar man judiska maktpositioner ? osv.

Allt detta som judarna gör bra borde vi vita människor göra bättre för att kunna odla och bevara vår kultur och vår särart.
Citera
2022-03-07, 13:42
Medlem
RoyochRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Jag kommenterar nedan det som jag fetat i din text:

Som du kanske vet går judiska barn inte sällan i judiska skolor.
Jag är övertygad om att maten som serveras i judiska skolor är kosher.

"Det finns 63 grundskolor och sex gymnasieskolor i Sverige
som har konfessionell inriktning, varav 60 har kristen och sju har muslimsk
inriktning."

Hittar bara en judisk skola i Göteborg?
Citera
2022-03-07, 13:43
Medlem
Dollmens avatar
Svenskar hatar inte Judar. Har aldrig gjort. Det e Araber o annat som står för det. Nazisters hat är en skröda. Dom välter på sin höjd någon gravsten 😊
Citera
2022-03-07, 13:43
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Den stereotypa bilden är en girig bankir och pengautlånare och ockrare.
Kyrkan skapade och satte Judar i arbete att hantera vissa pengajobb som var för "smutsiga" för att själv låta sig ses göra.
Sedan har Judarna en uppgift på Jorden.
Att bära synden åt andra.
Att frivilligt ta på sig skulden för brott, för att ge oss andra "gott" samvete.
Många gånger var brotten helt påhittade.
Som att förgifta brunnar och kidnappa barn till blodiga offer.
Citera
2022-03-07, 13:49
Medlem
holmiums avatar
Citat:
"Det finns 63 grundskolor och sex gymnasieskolor i Sverige
som har konfessionell inriktning, varav 60 har kristen och sju har muslimsk
inriktning."

Hittar bara en judisk skola i Göteborg?

Finns bla även i Stockholm.

Dom judiska skolorna bevakas understundom av kpistbeväpnade poliser.
När är svenska barn så värdefulla? Jag ställer frågan endast med tanke på "värdegrunden" och "allas lika värde" i Sverige.
Citera
2022-03-07, 13:50
Medlem
RoyochRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Finns bla även i Stockholm.

Dom judiska skolorna bevakas understundom av kpistbeväpnade poliser.
När är svenska barn så värdefulla? Jag ställer frågan endast med tanke på "värdegrunden" och "allas lika värde" i Sverige.

Såg det sen, och jag fattar varför de har vakter. Sjukt mycket hot mot judiska barn.
Citera
2022-03-07, 14:08
Medlem
Vilka har något emot judar? Är väl ingen som har några tankar alls kring dem, inte här i Sverige i alla fall, säkert likadan uppfattning i hela Norden och större delen av Europa oxå, folk har vanligen varken någon särskilt positiv eller negativ uppfattning, en religion som alla andra typ, de verkar ju inte gå runt och skylta med sin tro heller så de är väl som folk är mest, vem bryr sig liksom, förutom muslimerna dem bryr sig vääldigt mycket. Vilket säkert har bla med att göra att de är rivaler kring jerusalem och andra heliga markbitar i den delen av världen. Är ju därför de måste ha beväpnade vakter utanför judiska skolor, är ju inte Pelle och Sven de oroar sig för ska dyka upp med ont uppsåt...
Senast redigerad av Mon81 2022-03-07 kl. 14:53.
Citera
2022-03-07, 14:18
Medlem
ingenting emot judar men att 'vara jude' kan associeras med frånhålla nånting (livs)viktigt för någon annan som man absolut inte behöver själv, oftast med girighet som baktanke

'ah du svälter, jag har 500 ton äpplen här på min gård men tyvärr de ska säljas du får kika någon annanstans'

klart som fan man avrättar fanskapet och tar ett äpple eller två
Citera
2022-03-07, 14:19
Medlem
Citat:

Tycker också det är ofattbart. Dom judar jag stött på genom åren har alla varit fantastiska människor på alla sätt.
Vänliga, generösa, arbetande skattebetalare som aldrig gjort en fluga förnär. Till skillnad från araber, afrikaner, zigenare, juggar m.fl som ständigt måste hävda sig på andras bekostnad samt ligga svinhögt i brottsstatistiken.
Citera
2022-03-07, 14:59
Medlem
Citat:

Jag tror att du ska skilja på hat och hat här:

1. Nazister: Rasister med rötter i det förra århundradets rasbiologi och antisemitism. Sjukt.

2. Islamister: Motsätter sig den judiska/sionistiska apartheidstaten Israel på ockuperad palestinsk mark. Förståeligt.

Själv skiljer jag på "judar" vs "sionister" och nej, jag "hatar" inte sionister. Jag ogillar bara etnisk rensning, apartheid och stöld av ett helt land. En stöld och expansion som pågår i detta nu.

Det strider mot både folkrätten och FN's stadgar mot brott mot mänskligheten.

Skilj på:
- Judar vs sionister.

- Muslimer vs islamister.
...och du ska se att det underlättar.
Citera
2022-03-07, 15:00
Medlem
Är det i Flashans forum du hittar de som skriver skit om judar? I mina ögon är de oftast duktiga och kapabla människor. Vi ska vara tacksamma för det och inte sjunka lågt och hata.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in