Citat:
Ursprungligen postat av
RoyochRoger
Utbilda mig, varför detta enorma hat emot judar?
Jag personligen ser inte judarna, varken deras synagogor eller andra lokaler. Jag ser inte deras mat i affärer, jag ser inte översättningar på hebreiska. Jag har aldrig varit utsatt för hot av en jude. Jag har aldrig hört en jude föra en diskussion om att deras religiösa ideologier ska bli indragna i vår samhällsstruktur.
Jag hör aldrig om speciell kost för judiska barn i skolan.
Jag kan fortsätta och fortsätta men jag fattar inte grejen.
Jag ser och påverkas dagligen av islam och muslimers krav på samhället men fortfarande hatas judar.
Hörde att när judar väl har sammankomster så kommer hoten från två håll, nazister och islamister.
Men när hotade judar andra?
Och dra inte in Palestina i detta, för ingen nazist är för palestinska befolkningen.
Men berätta gärna, vad har judarna egentligen gjort?
Jag tror att du ska skilja på hat och hat här:
1. Nazister: Rasister med rötter i det förra århundradets rasbiologi och antisemitism. Sjukt.
2. Islamister: Motsätter sig den judiska/sionistiska apartheidstaten Israel på ockuperad palestinsk mark. Förståeligt.
Själv skiljer jag på "judar" vs "sionister" och nej, jag "hatar" inte sionister. Jag ogillar bara etnisk rensning, apartheid och stöld av ett helt land. En stöld och expansion som pågår i detta nu.
Det strider mot både folkrätten och FN's stadgar mot brott mot mänskligheten.
Skilj på:
- Judar vs sionister.
- Muslimer vs islamister.
...och du ska se att det underlättar.