• 9
  • 10
2022-03-08, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Väst kommer givetvis inte acceptera någon marionettregering i Ukraina. De kommer inte heller att acceptera ett ryskt Krim eller några utbrytarrepubliker. Tills Ryssland har gett upp allt detta kommer sanktionerna att bestå.

Önsketänkande. Tror inte folk kommer bryr sig så mycket om Ukraina när dom blir av med bostad, bil och knappt har råd med mat.
Citera
2022-03-08, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Så Europeiska medborgare ska straffas för våra ledare ogillar vad Ryssland gör?
Det är inget straff. Tvärtom, detta gynnar även det europeiska folket i längden. Dessutom är de europeiska medborgarna för dessa sanktioner.
Citera
2022-03-08, 18:28
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Jag begrep allt, anser jag. Jag bara undrar varför Svenne Banan skulle protestera mot sanktioner och stigande bränslepriser, då "hen" visat sig närmast helt oförmögen att protestera mot den vettlösa invandrings- och kriminalpolitiken. Sanktionerna har varit i kraft i färre än två veckor, berikningspolitiken har bedrivits i mer än 20 år.

Berikningspolitiken har bedrivits sedan 1950-talet och tog fart 1962 då man började med "arbetskraftsinvandring" som visade sig vara något helt annat i längden. Svenne har hanterat problemet genom att springa bort så fort han konfronteras med det.
Citera
2022-03-11, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Pasta är en annan sak vi får försaka då durumvete inte funkar på dessa breddgrader.

Grönsaker och frukt. Vi hamnar i en tid när bananer och apelsiner var lyx för överklassen.

Men visst, jag köper svenska äpplen när det finns. Gillar smaken och syrligheten.

Är det nakenhavre som är havreris?

Från Frebaco:
"Smaken är mild och behaglig och havreriset består av hela havrekärnor som ångbehandlats och polerats vilket gett en kortare koktid, endast 13 minuter. Havreris har väsentligt bättre näringsvärde än matris med 67% mer protein* och 7,5 gånger mer kostfiber* – och är dessutom riktigt klimatsmart med bara 1/5 klimatpåverkan jämfört med ris från Thailand**!"

Vi har mycket vi kan vara självförsörjande på. Kött, vete, råg, havre, korn, hö och halm, ägg, mjölk, potatis. Börjar vi nånstans där så kommer vi långt och kan säkert importera diverse lyxmat som bananer och apelsiner.
Citera
2022-03-11, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moonleaf
Från Frebaco:
"Smaken är mild och behaglig och havreriset består av hela havrekärnor som ångbehandlats och polerats vilket gett en kortare koktid, endast 13 minuter. Havreris har väsentligt bättre näringsvärde än matris med 67% mer protein* och 7,5 gånger mer kostfiber* – och är dessutom riktigt klimatsmart med bara 1/5 klimatpåverkan jämfört med ris från Thailand**!"

Vi har mycket vi kan vara självförsörjande på. Kött, vete, råg, havre, korn, hö och halm, ägg, mjölk, potatis. Börjar vi nånstans där så kommer vi långt och kan säkert importera diverse lyxmat som bananer och apelsiner.

hmmm... men vänstern för lägga om sina matvanor... soja kan vi inte heller odla så det blir inge tufo m m.

Hade vi ätit husmanskost hade lantbruket mått bättre. Men nej, det skall vara utländska recept och smaker.

Man skall äta lite råare ris med lång koktid. Godare och nyttigare. Men jag skall kika på havreris det låter intressant.
Citera
2023-03-12, 09:42
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021
*Bränslepriserna
*Elpriserna
*Börskollapsen
*Skyhög inflation

Om inflationen leder till höjda räntor och nedgång på bostadsmarknaden tror jag att Svensson tar bort sina Ukraina-flaggor på facebook.
Ska vi gå helt i konkurs för ett land som ingen svensk EGENTLIGEN bryr sig om?
Jag säger NEJ!
Låt Putin avsluta sitt lilla krig så allt återgår till det normala.

Ett år sedan någon skrivit i denna tråd ... TS är visserligen avstängd, men kanske här finns fler fjollsvennar som vill fortsätta gnällandet? Såna som är villiga att smälla i oss oupplysta, antingen av övertygelse eller på skämt, att allt nog "återgår till det normala" bara Putler ostört tillåts tillfredsställa varenda en av sina sjuka böjelser?
Senast redigerad av Ördög 2023-03-12 kl. 10:21.
Citera
2023-03-12, 10:28
Medlem
ChattGPT och liknande är ett mycket större hot mot medelklassen. Snart behövs inga akademiker.
Citera
2023-03-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021
*Bränslepriserna
*Elpriserna
*Börskollapsen
*Skyhög inflation

Om inflationen leder till höjda räntor och nedgång på bostadsmarknaden tror jag att Svensson tar bort sina Ukraina-flaggor på facebook.
Ska vi gå helt i konkurs för ett land som ingen svensk EGENTLIGEN bryr sig om?
Jag säger NEJ!
Låt Putin avsluta sitt lilla krig så allt återgår till det normala.
Det är två delar. Det ena är när vi tröttnar och det andra är vad vi gör då.
Vi kan inte acceptera att Ukraina annekteras mot befolkningens vilja och vi vill minimera
hur det på verkar våra liv. Vill vi få slut på kriget så får vi sluta dalta. Ge Ukraina ett konstant
flöde av tomahawks och låt de attackera mål långt in i Ryssland. Slå ut allt luftvärn i Moskva.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in