• 1
  • 2
2022-03-07, 09:26
Medlem
*Bränslepriserna
*Elpriserna
*Börskollapsen
*Skyhög inflation

Om inflationen leder till höjda räntor och nedgång på bostadsmarknaden tror jag att Svensson tar bort sina Ukraina-flaggor på facebook.
Ska vi gå helt i konkurs för ett land som ingen svensk EGENTLIGEN bryr sig om?
Jag säger NEJ!
Låt Putin avsluta sitt lilla krig så allt återgår till det normala.
Citera
2022-03-07, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021
*Bränslepriserna
*Elpriserna
*Börskollapsen
*Skyhög inflation

Om inflationen leder till höjda räntor och nedgång på bostadsmarknaden tror jag att Svensson tar bort sina Ukraina-flaggor på facebook.
Ska vi gå helt i konkurs för ett land som ingen svensk EGENTLIGEN bryr sig om?
Jag säger NEJ!
Låt Putin avsluta sitt lilla krig så allt återgår till det normala.

Vad tror du händer då om Putin får Ukraina gratis? All världshandel återgår till det normala och du kan tanka bilen billigt igen?
Citera
2022-03-07, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Vad tror du händer då om Putin får Ukraina gratis? All världshandel återgår till det normala och du kan tanka bilen billigt igen?

Ja?
Citera
2022-03-07, 09:35
Medlem
DeValeras avatar
Jag är trött redan nu.

Men vi ska komma ihåg också att mycket av bränslekrisen och elprischocken är till största delen orsakad av svenska politiker. Man skulle kunna tro att Putin-agenter har suttit med i styrelsen på några partier som drivit på nedläggning av reaktorer i förtid. Skulle nästan bli förvånad om det inte förehöll sig så.

Vi kommer nog se än kraftig prisuppgång på livsmedel också. De höga bränslepriserna fördyrar produktionen, avsaknaden av de stora spannmålsproducenterna Ryssland och Ukraina kommer påverka priserna. Lägg därtill om det blir ett dåligt skördeår så bådar det inte gått. Särskilt drabbade blir fattiga länder som har Ryssland och Ukraina som spannmålsleverantör. Vi kan få se oroligheter bryta ut i en del länder.

Tyvärr så är Sverige inte självförsörjande längre och vi blir därmed mera sårbara för globala livsmedelskriser. Lägg därtill att vi är dessutom över två miljoner fler munnar att mätta sedan kalla kriget upphörde.

Inflationen kommer äta upp våra besparingar och realinkomsten kommer att sjunka.
Citera
2022-03-07, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-bundy
Ja mer eller mindre så. Ukraina förblir en neutral stat en buffert som USA (juden) med sitt påhittat NATO inte kan använda för att skeva balansen. Putin oc Ryssland räddar världen från sionisternas "great" reset så som de räddade oss från nazisterna under WWII.

Men du glömmer att 40 miljoner ukrainare förlorar sin frihet och de vill behålla den. Oavsett om de dör på slagfältet eller inte.

Jag tror ukrainare är extremt motiverade att inte återigen bli en del av ryssland.

Men det märks att Putin också tror på de här konspirationsteorierna och att vi alla är nazister/fascister. Verkar som att även Sverige är stämplat att vara styrt av nazister så vi blir nog också snart befriade.
Citera
2022-03-07, 09:43
Moderator
Briasccas avatar
Ja visst vore det skönt med det "normala".

Om man tänker sig att Putin avslutar sitt "lilla krig" idag, så kommer sanktionerna mot Ryssland hänga kvar i alla fall i minst fem år till, typ till 2027.

Men om han ber om ursäkt, ryska styrkor går ur Ukraina nu, han avgår och betalar krigsskadestånd till Ukraina ,kanske det "normala" kan vara åter redan om några veckor.

Men sitter Putin kvar, och har tagit Ukraina, så har han själv berättat att han vill ha tillbaka gränserna som rådde vid Sovjets kollaps. Så då då vill han ha Baltikum, Polen, halva Tyskland, Ungern, Tjeckien osv. Han har också sagt att vi i Sverige ingår i hans intressesfär.

Vill du att Putin ska få "avsluta sitt lilla krig" som Putin har sagt att han vill att det ska sluta, kommer det ta väldigt lång tid innan det blir "normalt". Så lång tid att du inte kommer att få uppleva det under din levnad och förmodligen inte dina barn heller.

Du får bedöma själv vad som du tror är mest sannolikt och varför man behöver offra sig för att leva "normalt".
Citera
2022-03-07, 09:45
Medlem
Citat:
De har aldrig haft mer frihet än ryssar. De har levt under en facistisk Ukrainsk stat styrd av neo-nazister och sovjetaktig diktatur. Ta och läs om dess historia istället för att papegoja vad vänstermedia indoktrinerar dig med. Tom EXPO erkänner diktaturen och facismen i Ukrainska regenringen senaste decennierna.

Frågan är vad sanningen ligger här? Det är helt klart att Putin förklarar kriget med att han befriar Ukraina från nazister och fascister.

Dock så blev han lite överraskad av att ukrainarna gör så enormt mycket motstånd mot befrielserörelsen. Kanske värt att fundera på vem som blivit lurad?
Citera
2022-03-07, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Ja visst vore det skönt med det "normala".

Om man tänker sig att Putin avslutar sitt "lilla krig" idag, så kommer sanktionerna mot Ryssland hänga kvar i alla fall i minst fem år till, typ till 2027.

Men om han ber om ursäkt, ryska styrkor går ur Ukraina nu, han avgår och betalar krigsskadestånd till Ukraina ,kanske det "normala" kan vara åter redan om några veckor.

Men sitter Putin kvar, och har tagit Ukraina, så har han själv berättat att han vill ha tillbaka gränserna som rådde vid Sovjets kollaps. Så då då vill han ha Baltikum, Polen, halva Tyskland, Ungern, Tjeckien osv. Han har också sagt att vi i Sverige ingår i hans intressesfär.

Vill du att Putin ska få "avsluta sitt lilla krig" som Putin har sagt att han vill att det ska sluta, kommer det ta väldigt lång tid innan det blir "normalt". Så lång tid att du inte kommer att få uppleva det under din levnad och förmodligen inte dina barn heller.

Du får bedöma själv vad som du tror är mest sannolikt och varför man behöver offra sig för att leva "normalt".

Hade Putin varit framgångsrik i Ukraina så tror jag att han mycket väl hade fortsatt att expandera ryssland till sovjetunionens forna dagar. Dock så tror jag att han redan nu inser att Ukraina kommer bli ett svart hål för hans storslagna armé och släppt erövringstankarna. Nu finns bara massförstörelsevapnen kvar och lockar.
Citera
2022-03-07, 09:49
Moderator
Briasccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Hade Putin varit framgångsrik i Ukraina så tror jag att han mycket väl hade fortsatt att expandera ryssland till sovjetunionens forna dagar. Dock så tror jag att han redan nu inser att Ukraina kommer bli ett svart hål för hans storslagna armé och släppt erövringstankarna. Nu finns bara massförstörelsevapnen kvar och lockar.

Ja, jag delar tyvärr din dystopiska syn. Det är just nu mer troligt att det slutar så. Ragnarök och ett hål i marken. Någon sa att tredje världskriget utkämpas med kärnvapen, och det fjärde med pinnar. Jag hoppas jag har fel.
Citera
2022-03-07, 09:50
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021
Jag säger NEJ!
Du få säga vad du vill, även tycka det är Ukrainas fel att kriget bröt ut. Det är kännetecknet i en demokrati, jämfört med andra länder.

Vill du använda nåt som bollträ för Putins sak får du komma med nåt bättre än att vi svenskar mår dåligt av att se nyheter och av att stödja den oprovocerat angripne.

Jag själv mår prima av videor där Putins attackhelikoptrar träffas av en raket och faller som eldklot mot marken.
Citera
2022-03-07, 09:51
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
De har aldrig haft mer frihet än ryssar. De har levt under en facistisk Ukrainsk stat styrd av neo-nazister och sovjetaktig diktatur. Ta och läs om dess historia istället för att papegoja vad vänstermedia indoktrinerar dig med. Tom EXPO erkänner diktaturen och facismen i Ukrainska regenringen senaste decennierna.

Jisses, duger till och med EXPO nu som auktoritet för Putlers puckade pittsugare? Var "erkänner" EXPO diktaturen och fascismen? Är det såna här skitnödiga upprop som räknas?

https://expo.se/2012/05/oroande-rasi...aina-och-polen

"Ta och läs om dess historia istället för att papegoja vad vänstermedia indoktrinerar dig med". Märker jag en viss bitterhet över insikten hur kass du själv är på att indoktrinera folk?
Senast redigerad av Ördög 2022-03-07 kl. 09:56.
Citera
2022-03-07, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Du få säga vad du vill, även tycka det är Ukrainas fel att kriget bröt ut. Det är kännetecknet i en demokrati, jämfört med andra länder.

Vill du använda nåt som bollträ för Putins sak får du komma med nåt bättre än att vi svenskar mår dåligt av att se nyheter och av att stödja den oprovocerat angripne.

Jag själv mår prima av videor där Putins attackhelikoptrar träffas av en raket och faller som eldklot mot marken.

Då är du ju psykiskt störd. Det sitter ju vanliga oskyldiga människor i helikoptern.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in