2022-03-08, 09:30
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Visst, men problemet är att det finns inte elbilar tillräckligt för att ersätta fossilbilarna. Vi fick vänta 6 månader på vår. Ett annat bekymmer är att mycket el i EU kommer ifrån fossila källor. Det positiva är att omvandlingen påskyndas.

Hoppas även på 30kr/kwh el snart också, alla ska göra sin del och ingen ska ha någon fördel av att de kan köpa en dyr elbil.
Citera
2022-03-08, 09:31
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Hoppas även på 30kr/kwh el snart också, alla ska göra sin del och ingen ska ha någon fördel av att de kan köpa en dyr elbil.
Vi producerar egen el med solceller på taket. Vi är inte lika beroende av elpriset som tidigare.
Citera
2022-03-08, 09:31
Medlem
Citat:
Priset för att inte stoppa Putin skulle bli långt mycket högre. Stoppas han inte så ser han det som en signal att anfalla nästa land på listan. Du tänker fel.

Frågan är snarare, hur mycket är du redo att betala för att inte införa sanktioner? Att Putin tar över stora delar av Europa likt Hitler, skulle det vara värt det?

Sanna beratterlser ur SagansHus. Oppna ditt hjarta, fem miljoner ukraina luder pa inkommande. Du betalar for USAs krig, inte amerikanern, de skiter i skitlandet Ukraina.
Citera
2022-03-08, 09:32
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Vi producerar egen el med solceller på taket. Vi är inte lika beroende av elpriset som tidigare.

Då ska ni givetvis skatta för mellanskillnaden, varför ska ni ha någon som helst fördel? Går såsarna ut med att de ska klämma åt varje anti-svensk som försöker komma runt kostnaderna med privata lösningar så kommer de defintivt att få min röst.
Senast redigerad av WrenchZeMonkey 2022-03-08 kl. 09:35.
Citera
2022-03-08, 09:33
Medlem
Citat:

Vi som Sverige? Battre var miljostollen som foreslog att nu maste vi bygga fler vindmjollor.
Citera
2022-03-08, 09:34
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Det är du som är vänster, inte jag.
Bosätter mig på Bahamas istället.
Ryssland är så långt ifrån vänster man kan komma. Det är de rika som blir allt rikare och småfolket skiter man fullständigt i. Fördelningspolitik existerar inte.
Citera
2022-03-08, 09:34
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Vi som Sverige? Battre var miljostollen som foreslog att nu maste vi bygga fler vindmjollor.
Vi som i vår familj.
Citera
2022-03-08, 09:39
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Då ska ni givetvis skatta för mellanskillnaden, varför ska ni ha någon som helst fördel? Går såsarna ut med att de ska klämma åt varje anti-svensk som försöker komma runt kostnaderna med privata lösningar så kommer de defintivt att få min röst.
Ska vi skatta för att vi producerar grön energi som är klimatvänligt? Varför då? Jag kan tala om att det är tvärtom, vi får skatteavdrag för att vi producerar grön energi, precis som det ska vara.
Citera
2022-03-08, 09:40
Medlem
Dofternas avatar
400 spänn. Spelar ingen roll. Jag betalar!
Citera
2022-03-08, 09:43
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ska vi skatta för att vi producerar grön energi som är klimatvänligt? Varför då? Jag kan tala om att det är tvärtom, vi får skatteavdrag för att vi producerar grön energi, precis som det ska vara.

Varför inte? Ni har helt klart och tydligen råd. Det är knappast de som är mindre ekonomiskt framgångsrika som sitter med solpaneler på kåkarna, att ni får göra skatteavdrag är ju helt sjukt. Ni ska också vara med och betala, jävla svin.
Citera
2022-03-08, 10:39
Bannlyst
Citat:
Är du helt blind? Putin har gjort exakt vad Hitler gjort. Först ta lite mindre områden här och där som Krim och sen ett totalanfall mot en fredlig och demokratisk granne. EXAKT vad Hitler gjorde mot Polen.

Du är väl inte så jävla naiv att du
tror att detta är sista steget som Putin tänker ta?

Så du är på flashback och säger åt folk att hålla käften? Du kan dra åt helvete.
Fast det är du som har fel. Du ser inte hur Hitler enade folket mot ekonomiska migranter, precis som du inte ser hur väst enar folket mot ovaccinerade. Du är helt blind. Till och med döv.

Putin har erbjudit fred mot att Ukraina är neutrala mot NATO, men avböjt. Då undrar man, varför ska NATO få bryta ny mark men inte Ryssland? Ryssland hade Kiev som huvudstad förr.

Lägg bort dina anklagelser om rysstroll och annat efterblivet och svara på frågan.
Citera
2022-03-08, 10:41
Medlem
Hazizas avatar
Inget alls!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in