2022-03-08, 10:51
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Allt får gärna gå upp förutom mat och energipriserna. Det borde i en värld med en befolkning som det är idag finnas någon jävla planering att man har resurser med mat och energi så det inte svänger iväg. Särskilt energin när man står inför en omställning där allt ska gå på el. DÅ BORDE DET FINNAS EN ENOOOOOOOOORM ENERGIMARKNAD = BILLIG EL!!!

Sen borde boendekostnaderna gå ner, det är vansinnigt att det ska kosta en omkring en halv månadslön för att man ska ha någonstans att äta, sova, skita. Priserna borde snarare gå ner varje år inte upp "till följd av inflationen". Trams.

Bygg ut energimarknaden med lönsam energiformer som kärnkraft och bygg ut stambanan som man redan innan vet om är helt värdelöst. För att minska hyrorna så kan man bygga ut med statliga medel ca 1 miljon hyresrätter där man konkurrerar med hyressättningen. Det ska vara billigt att bo. Matpriserna så subventionera och sänk momsen. Man ska kunna äta sig mätt. Resten skiter jag i, bryr mig inte om fetton som gråter för de ska åka till McDonalds för det är dyrt med bränslet. Subventionera för företagare, åkerier och lantbrukare som de som verkligen måste ha bilen till jobbet. Höj momsen för bränslet med 1000% och låt dessa fetton gråta, dem kommer åka oavsett vad bränslet kostar och pengarna kan man subventionera dem som verkligen behöver och en vettigare energi- och bostadsutbyggnad.
Citera
2022-03-08, 10:58
Medlem
Facades avatar
Noll.

Men har ju helt enkelt inget val
Citera
2022-03-08, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Så din slutsats efter andra världskriget är att Hitler enade Europas folk? Jösses. Wow!
Nej din fula språkförbistrare. Han enade tyska folket din nolla mot ekonomiska migranter, likt väst gör mot ovaccinerade som du svalt som sperma. Vidriga nolla. Kan du inte läsa så ska du inte vara på forumet.
Citera
2022-03-08, 11:07
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sokcrates
Nej din fula språkförbistrare. Han enade tyska folket din nolla mot ekonomiska migranter, likt väst gör mot ovaccinerade som du svalt som sperma. Vidriga nolla. Kan du inte läsa så ska du inte vara på forumet.
Hitler enade det tyska folket genom att skicka delar av folket i dödsläger och resten ut i krig? Är det ett enat folk? Jävla idiot.
Senast redigerad av saganshus 2022-03-08 kl. 11:32.
Citera
2022-03-08, 11:12
Medlem
afvongreves avatar
Inte en krona vill jag betala för det som orsakas av sanktionerna. De som krigar är ryssar allihop med samma språk, kanske bara skillnad på hur man uttalar vissa ord. Ungefär som skånska och vanlig svenska. Jag tycker ukrainarnas "språk" låter likt serbiska.
Citera
2022-03-08, 11:26
Avslutad
Ryssland måste knäckas.

Sanktionerna kommer drabba Sverige hårdare än många tror. Men de är nödvändiga.

Vi måste frigöra oss från ryskt energiberoende. Elbilar och kärnkraft är en bra kombination för att komma en bit på vägen mot det målet.
Citera
2022-03-08, 11:47
Medlem
StigaSols avatar
Min mormor och hennes 11 (!) syskon där några var i tonåren under första världskriget klarade sig utmärkt. 7 av dem levde tills de blev 90+, varav resten dog i övre 80-årsåldern. Vi klarar oss, men det blir ett jävla gnäll ifrån de som är vana att konsumera mera.
Citera
2022-03-08, 11:48
Medlem
Jag kan lätt betala 35kr litern om de krävs för att bli av med putler.
Citera
2022-03-08, 11:50
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag ser inte nyttan för Spanien att invadera t.ex Peru. Och nej då skulle jag absolut inte stötta sanktioner!!
Det finns ingen nytta för Ryssland att invadera Ukraina heller.
Citera
2022-03-08, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Hitler enade det tyska folket genom att skicka delar av folket i dödsläger och resten ut i krig? Är det ett enat folk? Jävla idiot.
Det finns ju alltid motsättningar, men på regeringsnivå din idiotjävel. När man menar att man enar folket så är det på regeringsnivå där de flesta gör som staten säger. Dra åt helvete nu din tönt.
Citera
2022-03-08, 12:12
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sokcrates
Det finns ju alltid motsättningar, men på regeringsnivå din idiotjävel. När man menar att man enar folket så är det på regeringsnivå där de flesta gör som staten säger. Dra åt helvete nu din tönt.
Wow! Så din syn på ett "enat folk" är att de som är beroende av Hitler för sitt välstånd håller med Hitler? Det är så befängt korkat resonerat att det är svårt att ta in.

Hitler enade inte ett skit. Hitler krossade Europa och delade på Tyskland i två delar. Hitler byggde indirekt järnridån.
Citera
2022-03-08, 12:16
Medlem
Kan lätt betala 50 kr litern för soppan och det resulterar i att vi skickar Putin tillbaka till stenåldern.
Sen är det bara ett plus om vi i väst åker på en ordentlig ekonomisk krasch så fåraskocken får svälta lite och inte vara så jävla giriga.
Bortskämda är vi! Tvi..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in