• 4
  • 5
2022-03-10, 14:02
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flodgroda
Tack! !!

Ja dock rekommenderar jag att inte äta kött eller vegetariskt. Då frågor du en som prövat det mesta och studerat en hel del. Du kommer rasa i vikt på candida dieten och den är näringsrik oså. Men ett bättre alternativ är en vegansk rawfood kosthållning. Det är det absolut mest hälsosamma och du kommer även gå ner i vikt och sedan behålla en hälsosam vikt.
Citera
2022-03-12, 14:28
Medlem
flodgrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Ja dock rekommenderar jag att inte äta kött eller vegetariskt. Då frågor du en som prövat det mesta och studerat en hel del. Du kommer rasa i vikt på candida dieten och den är näringsrik oså. Men ett bättre alternativ är en vegansk rawfood kosthållning. Det är det absolut mest hälsosamma och du kommer även gå ner i vikt och sedan behålla en hälsosam vikt.
Jag ska prova det längre fram det har ju inte lyckats med någon annan diet.
Citera
2022-03-12, 15:55
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flodgroda
Jag ska prova det längre fram det har ju inte lyckats med någon annan diet.

Ja jag rekommenderar en vegansk rawfood kosthållning alla dagar i veckan över candida dieten. Då candida dieten vad jag vet innehåller kött, och inte sett något veganskt alternativ. Dock finns det säkert också kanske, en vegansk candida diet iofs! Kommer säkert upp om man googlar.

Men den hade nog inte varit 100% rawfood. Som alltså är det mest hälsosamma för dig. Många kommer säga emot men det gäller att ha ett varierat födointag med många olika grönsaker osådär. Sen även "superfruits" så som t.ex. alger, som innehåller mycket vitaminer man får från kött som t.ex. b12.

Bara o börja googla på "vegan rawfood recipe" på nätet =) Youtube videos brukar ju vara bra för sånt om man inte vill läsa.

Varför kött inte är hälsosamt är flera anledningar. Men en är att det tar så lång tid att bryta ned i kroppen och där med inte är effektivt för oss. En annan är att det är inflammatoriskt med kött (när man äter det var och varannan dag).
Citera
2022-03-18, 23:49
Medlem
Craiggs avatar
Funderar på att först vattenfasta i 3 dagar, för att därefter börja min plan med tonfisk och ärtor varje dag. Blir ju knappa 500 kalorier per dag (och 0 kalorier de första 3 dagarna). Vad tror ni om denna ide?
Citera
2022-03-19, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Funderar på att först vattenfasta i 3 dagar, för att därefter börja min plan med tonfisk och ärtor varje dag. Blir ju knappa 500 kalorier per dag (och 0 kalorier de första 3 dagarna). Vad tror ni om denna ide?
Låter som någon tonårstjej hittat på.

Du kraschar din egna metabolism genom att äta så lite kalorier per dag.

Du är en jojo bantare som aldrig lyckas komma i form eller hur?
Citera
2022-03-19, 10:28
Medlem
Du klarar dig utan mat 3-4 veckor- no problem
Citera
2022-04-01, 19:52
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Hej. Jag vill gå ner i vikt snabbt. Vill tappa 5-10 kilo ungefär. Min plan är då att leva på svältdiet i 2-3 veckor. Jag kommer leva endast på en burk tonfisk och lite ärtor och morötter om dagen. Samt bara dricka vatten.

Riskerar jag livet med en sådan diet? Har läst om folk som fastat under 2 veckor och rasat i vikt. Samtidigt har jag också läst att man kan dö av detta. Men då redan har lite underhudsfett så är det väl knappast livshotande för just mig? Eller?

Beror på din kroppskomposition innan du sätter igång. Har du allvarliga näringsbrister och en kroppskomposition som ett skelett innan du börjar är det inte att rekommendera. Är du överviktig men i övrigt frisk är det inga problem.

Att fasta helt med saltvatten är både effektivare, hälsosammare och enklare efter 1-2 dagar än dieten du föreslår.
Citera
2022-04-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Honung i varmt (ljummet +) hjälper att minska ens vikt. Inte kallt. (Inte för varmt då pajar honungen) Du behöver dock lite fett (men intr massa grädde och cream frasisch osv) då rekommenderar jag kokosolja, kokosmjölk och grädde. Du kan göra goda grejer i ugnen eller gryta oså med detta. Vegetarisk kost är också hjälpsamt även hälsosamt. Mcket grönsaker och sallad och lite socker uttöver honung. Du skulle dock kuna äta frukt också jag tror inte det påverkar din vikt minskning negativt.

Men läs innehållsförteckningar och köp inget med socker. Sen aå lite kolhydrater som möjligt. Istälet för ris pasta och potatis. Ät broccoli, blomkål, ägg, svamp, brysselkål osv.

Vill du verkligen ha lite kolhydrer nån dag ät lite råris, eller fullkorns pasta osv men det stoppar vikt minsnkningen en del.
Varför ska honungen vara varm? Är detta obligatoriskt för att gå ner i vikt utav det?
Äter det redan som ett "kostillskott" för dess nyttigheter, en tesked per dag men inte varmt så nu borde jag kanske värma det. Tack för tipset.
Citera
2022-04-04, 13:54
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Varför ska honungen vara varm? Är detta obligatoriskt för att gå ner i vikt utav det?
Äter det redan som ett "kostillskott" för dess nyttigheter, en tesked per dag men inte varmt så nu borde jag kanske värma det. Tack för tipset.
Ja honung i ljummet varmt vatten får en att gå ned i vikt tydligen och honung i kallt vatten gör att man gör upp i vikt. Äter man direkt från burken vet jag inte. Det är fortfarande hälsosamt men det beror väl på hur varm honungen i burken är. Jag vet inte exakt tempen på var gränsen går men viktigt att inte ha för varmt vatten när man häller i honungen i teet utan bara lite varmt så inte det nyttiga dör. Denna information har jag fått från sadhguru på Youtube.
Citera
2022-04-04, 15:56
Medlem
attack-titans avatar
Nu kommer ingen att tro mig när jag säger det här, men jag klarade mig i 26 dagar häromsistens utan att äta så mycket som en sockerbit. De sista dagarna var hemska. Jag levde alltså på bara vatten i 26 dagar. Så det är inget jag rekommenderar. Sen efter dessa dagar hade passerat började jag, mycket långsamt, att äta väldigt lätt föda. Jag gick ner 10 kg under denna period.
Senast redigerad av attack-titan 2022-04-04 kl. 16:00.
Citera
2022-04-04, 16:25
Medlem
Krappfiskarns avatar
Maj till september (minus semesterveckorna) brukar jag köra varannandagfasta för att gå ned några kg och hålla formen. Jag har tidigare varit van vid periodisk fasta men det har funkat sämre när det bjuds på frukost på jobbet regelbundet.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in