2022-03-06, 17:06
Medlem
Vitlk 2h i ugnen
Sen mixa den o lgg till majonns och worchesterss, salt o peppar. Fan enklaste o godaste jag tit!
Frn Burgerstore SM2021
Citera
2022-03-06, 17:43
Medlem
MAX original r den bsta som man kper.
Citera
2022-03-06, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderneslandet.
Det kan knappast vara frscht. Man kper ju inte mat och dylikt frn ntet, r du p allvar nu?
Bestller mat frn Coop fr ungefr 3000/mnad via ntet.
Det r 2022, hemkrning r det nya...

Sen r det sjlvklart att ingen bestller kyl eller frysvaror frn utlandet men det frstod skert du med eller?

r det bara jag som alltid gr min helt egen ss? Improviserar med majo, creme Fraiche, harissa osv, massor av gott kan man ha i och det kostar mycket mindre n att kpa frdig!
Citera
2022-03-06, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Hej,

Jag har provat alla dressingar i vrlden tror jag.

Heinz Amerikanska hamburgardressing. 2 pommes av 5

Hellmans Hamburgardressing 3 pommes av 5

Johnnys Hamburgardressing 4 pommes av 5

Kavli Amerikansk Hamburgardressing 5 pommes av 5

Detta r mina topp frdiga som man kan kpa.

Finns det fler?

Och s har jag provat att gra hemmagjord fr att efterlikna den jag ger 5 av 5. Med majonns och bostongurka, chiliss osv. Men den saknar ngot! Blir aldrig s bra.

Ge mig hamburgardressingarnas fader! NU!!

Hemmalagad eller frdigkpt! Recept eller vart man kper den?

Nr du en gng gjort din egen hemlagade s kommer du aldrig mer leta i butikerna efter frdig dressing.

Utg frn en bas av Creme Fraiche 34% och Hellmann's Real Mayonnaise (50/50) blandat med ketchup och sknsk grovkornig senap. Sedan kan du komplettera med exempelvis Bostongurka eller hackad saltgurka. Ngra andra kryddor behvs inte i denna hamburgerdressing. Du kommer att bli njd. Svrt att misslyckas, faktiskt.
Citera
2022-03-06, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Nr du en gng gjort din egen hemlagade s kommer du aldrig mer leta i butikerna efter frdig dressing.

Utg frn en bas av Creme Fraiche 34% och Hellmann's Real Mayonnaise (50/50) blandat med ketchup och sknsk grovkornig senap. Sedan kan du komplettera med exempelvis Bostongurka eller hackad saltgurka. Ngra andra kryddor behvs inte i denna hamburgerdressing. Du kommer att bli njd. Svrt att misslyckas, faktiskt.

Inte sknsk senap i burgardressing va?
Det blir ju helt fel smakbild.
Citera
2022-03-06, 18:26
Medlem
Citat:

Du hade mig fram till sknsk senap. Utan att jag har provat!

Men varfr r det s svrt att hitta samma ingredienser som till Kavlis. Jag har ftt hangup p att terskapa den. Men det gr ju inte.
Citera
2022-03-06, 18:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jalaka
Vitlk 2h i ugnen
Sen mixa den o lgg till majonns och worchesterss, salt o peppar. Fan enklaste o godaste jag tit!
Frn Burgerstore SM2021
Nr dom pratar om hamburgerdressing, s pratar om den typen som tex Kavli kallar fr Amerikansk hamburgerdressing och inget annat.

Och den du pratar om lter som mycket god, sjlv har jag en rdvins variant med purjolk och grnpeppar, som r sjukt god den med.
Citera
2022-03-06, 19:59
Medlem
Kajahs avatar
Max originaldressing. Kavlis r inte heller pjkig.
Citera
2022-03-06, 20:03
Moderator
Jultrollets avatar
Mycket OT raderat. Trdens mne r tips p goda hamburgerdressingar och inte allmnt om mathygien!

/Moderator
Citera
2022-03-06, 20:03
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Hej,

Jag har provat alla dressingar i vrlden tror jag.

Heinz Amerikanska hamburgardressing. 2 pommes av 5

Hellmans Hamburgardressing 3 pommes av 5

Johnnys Hamburgardressing 4 pommes av 5

Kavli Amerikansk Hamburgardressing 5 pommes av 5

Detta r mina topp frdiga som man kan kpa.

Finns det fler?

Och s har jag provat att gra hemmagjord fr att efterlikna den jag ger 5 av 5. Med majonns och bostongurka, chiliss osv. Men den saknar ngot! Blir aldrig s bra.

Ge mig hamburgardressingarnas fader! NU!!

Hemmalagad eller frdigkpt! Recept eller vart man kper den?

r inte hamburgardressing; senap, ketchup och majons?
Citera
2022-03-06, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
r inte hamburgardressing; senap, ketchup och majons?

Om du har det p en hamburgare s r det hamburgardressing
Citera
2022-03-06, 20:11
Medlem
Citat:

Ge mig din frdiga! Receptet ! Dressingens fader
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in