2023-02-23, 18:19
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
intressant och tack för tipsen. Vad är ett contentsmods för nått?
Jag känner att jag måste ge dig lite hjälp på traven eftersom du triggar alla på denna plats. Det bästa är att du kan läsa lite grann på internet och Google. Jag förutsätter att du också kan lösa detta genom Google. Vad är det som gör att du är så intresserad? Det är bättre att du tar hand om dina kompisar. Jag föreslår att ni kanske kan ha en hel kväll med lite karaoke och gangbang.
2023-02-23, 18:25
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag känner att jag måste ge dig lite hjälp på traven eftersom du triggar alla på denna plats. Det bästa är att du kan läsa lite grann på internet och Google. Jag förutsätter att du också kan lösa detta genom Google. Vad är det som gör att du är så intresserad? Det är bättre att du tar hand om dina kompisar. Jag föreslår att ni kanske kan ha en hel kväll med lite karaoke och gangbang.

Ja men det förstår jag inte, varför triggar jag alla? Får man inte fråga saker i ett diskussionsforum? Jag tycker inte det är kul att känna att ni alla hatar mig.
2023-02-23, 19:00
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ja men det förstår jag inte, varför triggar jag alla? Får man inte fråga saker i ett diskussionsforum? Jag tycker inte det är kul att känna att ni alla hatar mig.
Skål på dig också hoppas att du får en trevlig helg. Det konstiga är att du är för dum för att förstå att folk inte gillar att du bumpar tråden. Hoppas att livet är spännande för dig också.
2023-02-23, 19:02
Medlem
Suchkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av houseelfdobby
Är det nån som är registrerad på flera chattsidor
Har du läst ditt kontrakt? Inte helt osannolikt att det finns ett sekretessavtal rörande exklusivitet. De flesta har avfärdat det som trams, men i slutändan är det som med Skatteverket. Antingen åker man dit, eller så gör man inte det.

Gällande Skatteverket: Man har en kontinuerlig inkomst som frilansare för dessa företag vilket borde göra det enkelt för SKV att pricka in (har man inte det får man troligtvis sparken pga inaktivitet). Varför skulle det inte skattas och deklareras till skillnad från vilket annat jobb som helst? Yrka på hobbyverksamhet? Svara inte mig, det är ju nåt man får ta med dem om det blir aktuellt. Även om man tjänar minimum, låt oss säga 1500 mess i månaden (typ, 180 EUR alt 2000 SEK) blir det 24 lax, vilket precis överskrider gränsen för vad man får tjäna totalt utan någon som helst annan inkomst på ett år. Dubblar man det är man redan uppe i ringa skattebrott. Men ingen kommer att ge en prognos över hur stor chansen är att Skatteverket kommer och nyper en i röven, speciellt inte här.

För övrigt, säger inte detta för att mota någon. Dito har ältats sedan 2017 och innan dess ännu längre tillbaka. Kör om du vill. Kön går upp och ned. Skatta om du vill. Skaffa Bitsafe om du vill. Det är ett ständigt flöde av operatörer som kommer och går. Det här yrket är inte (c) dig och tror man att största inkörsport är Flashback är man helt delusional, vilket minst en person i tråden är.
2023-02-23, 19:03
Medlem
AliyahMerins avatar
Citat:
Alla företag kräver native Svensk med korrekt grammatik. Det innebär att det kan vara väldigt svårt för dig att få ett arbete på en svensk chat. Det finns vissa företag som kan acceptera. Det generella är att du måste vara svensk medborgare och ha svenskt pass eller ID. Har du inte detta kan du nästan glömma att jobba med detta. Det finns ett företag som kan acceptera detta om du kan bra svenska.
Contentsmods. Däremot är det väldigt lång kö för att komma igång på contents.
Jag förstår. Ska testa contentmods. Tack för tipset!
2023-02-23, 19:07
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Skål på dig också hoppas att du får en trevlig helg. Det konstiga är att du är för dum för att förstå att folk inte gillar att du bumpar tråden. Hoppas att livet är spännande för dig också.

Jaha okej, så folk blir arg på mig för jag bumpar en tråd? Men då är dom ju arg utan anledning för jag bumpar ju aldrig denna tråd, det är andra som gör?

Jag vill också vara en i gänget liksom. Men än va jag skriver så blir ni arga?
2023-02-23, 20:00
Medlem
bogslayers avatar
Citat:
Orolig över vad? Var i mitt inlägg uttryckte jag nån form av orolighet?

Exakt, det är ju ett väldigt lätt jobb. Enligt mina vänner (4st) så säger dom samstämmigt att det som är så bra (förutom lönen)är att dom när som helst kan öppna sin dator och smattra så fingrarna blöder i
nån halvtimme-timme. Sen ägna sig åt nått annat. Perfekt om du har barn t.ex

Får många sms med tack nästan varje vecka att jag tipsade dom om detta chattande jobb.

Ja det stämmer, dom bor alla i Sverige och har tyvärr ingen möjlighet just nu att flytta, men jag vet att några av mina vänners vänner (Mina 4 vänner har ju naturligtvis tipsat sina vänner om detta jobb) planerar för en flytt. Är dock osäker på vilket land det gällde.

Jag tror helt enkelt att dom blivit girig. Dom är van att få in en viss summa varje vecka, och när dom missar det målet för att det är lite mindre kö så blir dom griniga, men samtidigt vet jag att dom är otroligt tacksam över detta chattande jobb.

Nä men som sagt, man blir bara glad över att ha hittat denna tråd så man kunde tipsa andra om detta fantastiska jobb. Man blir ju också extra glad över att tråden bumpas så fler får upp ögonen för detta jobb. Det ser man ju bara idag när det var 2 stycken som skrev att dom skulle börja. Så roligt.

Hur många timmar per dag sitter din vän? Har du eller din vän tipsat andra om detta chattande jobbet?

Håller med, kul att fler får upp ögonen för jobbet. Det finns nog med gubbkuk för att föda alla verkar det som. Mer folk ger också större möjligheter till erfarenhetsutbyte i exempelvis den här tråden. Man kan få jättemånga bra tips i tråden om man läser hela.

Det kan skilja sig rätt mycket åt hur mycket han sitter, men runt 6 timmar om dagen, men det blir aldrig mer än 40tim veckan. Det som är så toppen med det här jobbet. Är han döless en onsdag kan han ta ledigt den dagen och ta igen det söndag liksom. Vilket annat jobb ger sådan flexibilitet med så bra betalt?

Vi pratar mycket om det här i vår vänskapskrets, och en annan vän börjar bli lite sugen. Nu tror jag inte han kommer säga upp sig från sitt vanliga jobb, men att ha det som extraknäck kanske 10 tim/vecka är han inte främmande för. Spara ihop till semestern osv, perfekt ju.
2023-02-23, 23:29
Medlem
Jag hörde om en kille som fick sex månader på kåken, han hade dragit in 200000 på detta.
2023-02-24, 04:51
Medlem
--2--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rknrlstr
Jag hörde om en kille som fick sex månader på kåken, han hade dragit in 200000 på detta.

ja det var min polare . Han e ute nu fick jobb på donken som tur var, ingen annan ville anställa honom när hans lexbase lyste rött. Men 200k motsvarar bara ca 5000 arbetstimmar, ca 125st 40-timmarsveckor, eller 2.5 år av chattande så kanske någon tycker det är värt ändå om man gömmer undan cashen så kan man leva som kung efter kåken??
2023-02-24, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliyahMerin
Jag förstår. Ska testa contentmods. Tack för tipset!
Det sker ingen rekrytering där idag, den är pausad
2023-02-24, 07:48
Medlem
Citat:

För att du är patetisk
2023-02-24, 07:57
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScubaDiver
För att du är patetisk

Varför?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto